آسایش و ایمنی

امکانات ایمنی و رفاهی
کیسه های هوا راننده/ سرنشین جلو/ جانبی جلو/ پرده ای جلو و عقب
سیستم های ترمز و پایداری جلو و عقب دیسکی خنک شونده CBC/DSC/ABS/BA
سیستم های امنیتی قفل مرکزی و ریموت / ورود بدون کلید
سیستم های فرمان و هدایت تلسکوپی با قدرت کمکی الکترونیکی / قابلیت تنظیم ارتفاع / دکمه های کنترلی روی فرمان / حساس به سرعت
سیستم تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک دو گانه
سیستم صوتی، تصویری و مولتی مدیا رادیو MP3/CD و 6 بلندگو (نمایشگر، تلفن وایرلس، ورودی USB/AUX
سیستم صندلی نتظیم برقی صندلی های راننده (6 حالته) کمربند پیش کشنده جلو (صندلیهای گرمایشی جلو - سفارشی)
سیستم های آینه و شیشه سیستم گرمایشی جلو، تنظیم برقی آینه ها مجهز به گرمکن/ شیشه بالابر جلو و عقب ( سانروف بصورت سفارشی)
سیستم روشنایی چراغهای اتوماتیک جلو، مه شکن جلو
امکانات جانبی کروز کنترل / سنسور باران / خروجی 12 ولت سه تایی / نمایشگر فشار باد تایرها و دمای بیرون/

باز کردن درب صندوق بدون تماس  

تصور کنید که با دست‌هایی پر از خرید روزانه و خسته و کوفته رسیده‌اید به‌پای سدان سری3 خودتان و قصد دارید که تمامی خریدهایتان را در صندوق عقب جا دهید. در حالت عادی، الان زمانی است که بخشی از خرید را به دندان گرفته، بخشی را به کمک پاهایتان نگه داشته و خود به خود بخشی از آن‌ها به زمین بریزند تا شما موفق شوید کلید خودرو را در داخل جیب‌هایتان جستجو کرده، به‌سختی آن را بیرون بکشید و با مشقت تمام درب صندوق عقب را باز کنید. اما در مورد سری3 داستان اندکی متفاوت است. باوجود قابلیت نوآورانه دسترسی آسان، شما به‌راحتی می‌توانید بدون نیاز به تماس درب صندوق را باز کنید. تنها چیزی که به آن نیاز دارید حرکت آرام و موزون پا در مقابل حسگر تعبیه شده بر روی سپر عقب است.

حرکت دادن پا در زیر سپر عقب همه کاری است که باید برای فعال کردن حسگر بازکننده قفل صندوق عقب انجام دهید که پس از به کار افتادن با حرکتی آرام صندوق باز می‌شود. سنسورها با اختلاف ارتفاع بر روی سپر عقب نصب شده‌اند تا به‌راحتی صاحب خودرو را تشخیص دهند. سنسورها پس از شناسایی حرکت پا در قسمت ساق تا نوک انگشتان یک سیگنال برای کامپیوتر خودرو ارسال می‌کنند.

این قابلیت نوآورانه که باز هم توسط Connected Drive ب‌ام‌و به سدان سری3 اضافه شده است به‌طور محسوسی از دغدغه خریدهای خسته کننده روزانه کم می‌کند، هر چند تا اطمینان کامل از شناسایی صاحب خودرو و اینکه کلید همراه او باشد یا خیر، اجازه ورود به داخل اتومبیل را صادر نخواهد کرد.

سیستم صوتی سراند هارمان کاردون

سیستم صوتی هارمان کاردون که به‌صورت سفارشی برای سدان جدید سری3 ب‌ام‌و در نظر گرفته شده است صدای فوق‌العاده با فراگیری سه بعدی را برای کابین سدان سری3 ب‌ام‌و فراهم می‌کند تا دنیای تجربه نشده‌ای از لذت گوش دادن به موسیقی را به شما معرفی کند، به‌طوری که حتی در رانندگی با سرعت بالا نیز گوش نواز و آرامش بخش احساس شود.

16 بلندگوی 600 واتی در جای‌جای فضای کابین  سری3 ب‌ام‌و نصب شده و محیط صوتی بی‌نظیری را همراه با تجربه موسیقی برای شما فراهم می‌کند. در قیاس با نمونه‌های رایج که با سیستم صوتی hi-fi کار می‌کنند، سیستم صوتی هارمان کاردون از لحاظ کیفیت صدا بهبودهای قابل توجهی را پشت سر گذاشته و از آن گذشته ظاهر متفاوتی نیز دارد. در واقع با دربرداشتن دو بلندگوی اضافی با دامنه متوسط و پنج تویتر یدکی که همگی به دیافراگم‌های فوق‌العاده باکیفیت آلومینیومی مجهز شده‌اند، خروجی صدایی که از آن به گوش می‌رسد به هیچ عنوان قابل مقایسه با سیستم‌های صوتی hi-fi نخواهد بود.

پانل‌های لوکس ساخته شده از آلومینیوم، در مرکز مثلثی بلندگوها استخوان بندی قرص و محکم آن‌ها را تشکیل داده‌اند. استفاده از پانل‌های فلزی با ساختار شش گوش نوسان و رزونانس صدا را به حداقل ممکن می‌رساند. همچنین، بهره‌مندی از فناوری آراواکس امکان تطبیق خروجی صدا را با وضعیت فعلی خودرو اعم از سرعت و شرایط جاده‌ای فراهم می‌کند تا آنچه به گوش شما می‌رسد دربردارنده حداقل میزان نویز و با کمترین تأثیرپذیری از مؤلفه‌های مزاحم محیطی باشد.

چراغ جلوهای انطباق‌پذیر مجهز به فناوری Selective Beam ب‌ام‌و

چراغ جلوهای انطباق‌پذیر با توزیع متغیر نور و فناوری Selective Beam: سیستم نورپردازی ب‌ام‌و به‌طور هوشمند در وضعیت‌های متنوع رانندگی از جاده‌های پر پیچ و خم گرفته تا رانندگی با سرعت زیاد و در هنگام روبرو شدن با خودروهای عبوری از مقابل تنظیمات خود را بسته به شرایط تغییر می‌دهد.

شب هنگام رانندگی در جاده‌ای پر پیچ و خم: زاویه چراغ‌های زنونی سری3 ب‌ام‌و همراه با زاویه جاده پیوسته در حال تغییرند، در حالی که چراغ‌های اصلی همواره مسیر مستقیم را روشن می‌کنند. حسگرهای محاسبه کننده مؤلفه‌های مسیر، در هر لحظه زاویه گردش، میزان انحراف و سرعت خودرو را به‌عنوان داده‌های ورودی برای تعیین زاویه چراغ‌ها ثبت می‌کنند. چراغ‌های جلو با زاویه انطباق‌پذیر خود بهترین حالت دید را در جاده‌های تاریکبه منظور تشخیص به‌موقع مسیر و پیش‌بینی مخاطرات آن، تضمین می‌کنند. رانندگی با سرعت بالاتر مستلزم این نکته است که راننده دید وسیع‌تری به امتداد جاده داشته باشد تا بتواند عکس‌العمل به هنگامی از خود بروز دهد. در چنین موقعیتی چراغ‌ها رو به بالا زاویه گرفته و گستره بیشتری از سطح جاده را روشن می‌کنند. در آمد‌و‌شدهای داخل شهر نیز زاویه چراغ‌ها به‌طور خودکار پایین آمده و تنها با نورپردازی مسیر مستقیم خودرو علاوه بر کارکرد بهینه از تابیده شدن نور به چشم رانندگانی که از روبرو تردد می‌کنند جلوگیری می‌کند.

فناوری Selective Beam میزان نور و زاویه چراغ‌های جلو خودرو را تحت کنترل خود گرفته و از این رو بخشی از دغدغه رانندگی را از روی دوش راننده سبک می‌کند. هنگامی که این سیستم در وضعیت فعال قرار دارد، حسگر نوری ویژه‌ای که بر روی آیینه جلو تعبیه شده است، تا فاصله 400 متری را از لحاظ وضعیت نور جاده و میزان تردد خودروها مورد بررسی قرار می‌دهد. سیستم کمکی راننده داده‌های ورودی از سنسور نوری را ثبت کرده و با توجه به تجزیه و تحلیل آن‌ها میزان نور مطلوب چراغ‌ها را تعیین و به‌آرامی آن را تغییر می‌دهد. لازم به ذکر است که تردد خودروهای روبرو از فاصله 1000 متری از چشم تیزبین دوربین‌ها و حسگرهای خودرو پنهان نمی‌ماند. همچنین، مکانیسم ویژه‌ای در چراغ‌های جلو پیش‌بینی شده است که با پوشاندن نقاطی از خط نور و انطباق مستمر با تغییر وضعیت جاده و خودروهای عبوری احتمال تابش نور به چشم راننده مقابل را به صفر برساند.

ایمنی فعال‌شونده (غیرفعال)

به لطف انتخاب بهترین مواد برای ساخت اجزاء، پلتفرم بسیار مقاوم و ساختار سبک و بهره‌مند از طراحی هوشمندانه، جثه سدان جدید سری3 ب‌ام‌و به‌خوبی از پس سخت‌گیرانه‌ترین ملاحظات ایمنی برآمده و با همراهی انواع سامانه‌های ایمنی و محدود کننده، به بهترین نحو ممکن چهار سرنشین داخل خودرو را از مخاطرات حفظ می‌کند.

استفاده علمی و هوشمندانه از فولاد بسیار مقاوم و نیز فولاد چند فازی فوق سخت در قالب ساختارهای پایدار با آرایش عرضی و شبکه‌ای، در عین حالی که وزن کمی را تحمیل می‌کند، غایت ایمنی را برای محافظت از بدنه خودرو به ارمغان آورده است.

نیروی حاصل از برخورد با توزیع مناسبی به سایر قسمت‌های اطراف سرنشین‌ها از جمله کف خودرو، فریم جانبی، ستون‌های کابین و سقف هدایت شده و توسط نقاط ضربه‌گیر در جلو و عقب خودرو جذب می‌شود. در صورت وقوع تصادف از پهلو،  ستون میانی خودرو به همراه ضربه گیرهای تعبیه شده در ساختار درب‌ها، درزگیرها و همچنین اتصالات عرضی و شبکه‌ای نگه‌دارنده صندلی‌ها، تأثیرپذیری از برخورد را به حداقل ممکن کاهش می‌دهند.

در قسمت جلو سدان جدید سری3 ب‌ام‌و تجهیزات متعددی برای حفاظت از عابران پیاده نصب شده است. یک ضربه‌گیر طراحی شده طبق اصول ایمنی برای کاستن از جراحت پای عابر پیاده در هنگام برخورد احتمالی در حد فاصل سپر و اتصالات شاسی قرار گرفته است. علاوه بر این، کاپوت خودرو باوجود ظرافت‌های طراحی و عناصر ایمنی‌اش به‌عنوان یک ضربه گیر بزرگ عمل می‌کند.

روی هم رفته نتیجه تمامی این ملاحظات سرسختانه به وجود آمدن مفهومی تازه از ایمنی است که استانداردهای جدیدی را در لباس سدان جدید سری3 ب‌ام‌و در معرض نمایش قرار داده است. از این رو، این سدان اسپرت مجلل تمامی الزامات ایمنی را با کسب بالاترین رتبه استانداردهای معتبر در اروپا، امریکا و در سرتاسر دنیا پشت سر نهاده است.