تاریخ درج خبر : 1401/1/14

آلپینا B4 گرن کوپه معرفی شد.

چندی پیش مالکیت شرکت آلپینا به صورت رسمی به کمپانی ب‌ام‌و واگذار شد، بر این اساس به تازگی نخستین محصول جدید این شرکت تحت مالکیت BMW با نام B4 گرن‌کوپه معرفی شده است. این در حالی است که تاکنون هیچ نسخه پرفورمنسی برای سری 4 گرن‌کوپه عرضه نشده بود. ب‌ام‌و همچنان برنامه‌ای برای عرضه M4 گرن‌کوپه نخواهد داشت، اما آلپینا با معرفی این محصول جدید توانسته نظر علاقه‌مندان به نسخه پرفورمنس را جلب کند.

زیر کاپوت آلپینا B4 پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو با کد S58 قرار گرفته است. این یعنی آلپینا B4 گرن‌کوپه دقیقا از همان پیشرانه بهره‌مند است که در ب‌ام‌و M3 و M4 به‌کار رفته است. با این تفاوت که این پیشرانه در آلپینا B4 گرن‌کوپه توانایی تولید 495 اسب‌بخار و 730 نیوتن مترگشتاور را دارد. این نیرو به وسیله جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک ZF به هر چهار چرخ خودرو انتقال داده می‌شود. این یعنی سدان جدید آلپینا از ب‌ام‌و M3 با ۴۸۰ اسب‌بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور قوی‌تر است. البته که نسخه کامپتیشن ب‌ام‌و M3 توانایی تولید 510 اسب‌بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور را دارد.

 

بی ام و آلپینا معرفی شد بی ام و آلپینا معرفی شد

 

گفتنی است شتاب صفر تا صد آلپینا B4 گرن‌کوپپه حدود 3.7 ثانیه است که نسبت به بی ام و M3 با شتاب صفر تا صد 3.5 ثانیه، کمی کندتر به نظر می‌رسد. همچنین حداکثر سرعت 300 کیلومتر بر ساعت آلپینا از دیگر ویژگی‌هایی است که نسبت به M3 می‌توان از آن یاد کرد. چرا که حداکثر سرعت ب‌ام‌و M3 به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

از ویژگی‌های ظاهری آلپینا B4 می‌توان به اسپلیتر جلو و عقب و رینگ‌های 20 پره آلیاژی با سایز 20 اینچی اشاره کرد. شایان ذکر است رینگ‌های مدنظر هرکدام 12 کیلوگرم سبک‌تر از نسخه استاندارد هستند. تمرکز اصلی آلپینا اما روی تجمل در کنار پرفورمنس است که این یعنی داخل B4 لوکس‌تر از M3 خواهد بود. چرم لاوالینا روی صندلی‌ها و یک پلاک روی کنسول مرکزی پشت کنترلر iDrive  که شماره ساخت خودرو را نشان می‌دهد از جمله ویژگی‌های داخلی این خودرو هستند.

 

بی ام و آلپینا معرفی شد

 

علاوه بر این، آلپینا در B4 هم از لاستیک‌های سفارشی پیرلی P Zero استفاده کرده و هم بسیار روی تنظیم مجدد سیستم تعلیق و کمک‌فنرهای تطبیقی کار کرده تا بهترین هندلینگ ممکن را بدون وارد ساختن لطمه‌ای به راحتی سواری فراهم کند. هم‌اکنون امکان سفارش آلپینا B4 گرن‌کوپه در اروپا وجود دارد و خریداران در تابستان خودروی خود را تحویل خواهند گرفت. قیمت این خودرو در آلمان از ۹۱ هزار و ۸۰۰ یورو آغاز می‌شود.

 

منبع