شرایط گارانتی

 تعریف گارانتی

کیفیت و عملکرد خودرو های BMW ، در خصوص ایرادهای ناشی از طراحی و ساخت در مدت زمان و کارکردی مشخص از زمان تحویل خودرو ( هرکدام زودتر فرا برسد) تحت پوشش گارانتی پرشیا خودرو می باشد در این دوره  کلیه ایرادات خودرو، در چارچوب قوانین گارانتی شرکت BMW که توسط شرکت پرشیا خودرو مطابق با شرایط مندرج در کارت گارانتی اعلام گردیده است تحت پوشش گارانتی خواهد بود.

شرایط عمومی گارانتی

محدوده گارانتی برای عیوبی است که ناشی از اشکالات تولید در خودرو باشد که مدت آن برحسب زمان و کیلومتر بر روی کارت گارانتی خودرو ذکر شده است.شرکت پرشیا خودرو برآورده شدن تعهدات گارانتی را منوط به رعایت موارد درج شده در کارت گارانتی می داند. در صورت رعایت این موارد، نمایندگی های مجاز خدمات پس از فروش شرکت پرشیا خودرو می بایست ایراد بوجود آمده را بدون اخذ هیچگونه هزینه ای از مشتری به صورت رایگان برای ایشان برطرف نماید.

پاره ای از این موارد عبارتند از:

·         مراجعه به نمایندگی های مجاز شرکت و استفاده از قطعات اصلی در همه موارد تعمیرات و تنظیمات ، جهت حفظ گارانتی و اطمینان از صحت انجام آنها ، الزامیست.

·         سرویس های دوره ای خودرو در هر 5000 کیلومتر یا یکسال از تاریخ شروع گارانتی (هرکدام زودتر فرا برسد) می بایست انجام شود.

·         بازه زمانی قابل قبول جهت انجام سرویس های دورره ای ± 1000 کیلومتر یا 30 روز می باشد.

·         کلیه اقلام مورد نیاز خودرو ( اعم از غیر مصرفی و مصرفی مانند سیالات، روانکارها و....) می بایست توسط شرکت پرشیا خودرو تهیه و توسط نمایندگان مجاز خدمات پس از فروش شرکت تعویض یا تعمیر گردد.

·         کلیه خدمات درج شده در فاکتور رسمی مجموعه خدمات پس از فروش شرکت پرشیا خودرو به مدت 2 ماه یا 3 هزار کیلومتر  و قطعات آن به مدت 6 ماه یا 10هزار کیلومتر از تاریخ صدور فاکتور دارای ضمانت می باشد.

·         تحویل کارت گارانتی به اولین مالک به منزله اطلاع کامل مالک/ مشتری از شرایط مندرج در کارت گارانتی و دفترچه راهنمای گارانتی و سرویس می باشد و شرکت پرشیا خودرو هیچ گونه مسولیتی در قبال اطلاع رسانی  و تحویل کارت گارانتی به مالکین بعدی خودرو ندارد.

موارد تحت پوشش گارانتی

تمامی قطعات خودرو که توسط کارخانه BMW ساخته و یا تحویل شده باشند، چنانچه در شرایط عادی مورد بهره برداری قرار گیرند، ولی به علت کیفیت نامناسب مواد اولیه یا ایراد در مراحل طراحی و ساخت خراب شوند ، تحت پوشش گارانتی قرار می گیرند.

·         چنانچه در حین تعمیرات گارانتی نیاز به تعویض قطعه مصرفی که در رابطه با تعمیرات انجام شده  باشد ، بنا به تشخیص واحد گارانتی شرکت پرشیا خودرو، آن قطعه نیز تحت پوشش گارانتی تعویض خواهد شد.

·         کلیه قطعات مصرفی خودرو ( از جمله لامپ ها و فیوز ها) دارای ضمانت اولیه  بوده، از تاریخ شروع گارانتی به مدت 2 ماه یا 3 هزار کیلومتر هرکدام زودتر فرا برسد تحت پوشش گارانتی می باشند.

·         چنانچه بروز اشکال در قطعات مصرفی ، به تشخیص شرکت پرشیا خودرو ناشی از کیفیت پایین تولید باشد ،تعویض قطعه مذکور تحت پوشش گارانتی صورت خواهد گرفت.

·         هزینه حمل خودروی دارای گارانتی، که به علت خرابی قطعات تحت پوشش گارانتی، فاقد قابلیت حرکت باشد  به مجموعه خدمات پس از فروش شرکت پرشیا خودرو تحت پوشش گارانتی می باشد  فقط در صورتی که مشتری قبل از هرگونه اقدامی با واحد امداد و خدمات ویژه شرکت پرشیا خودرو هماهنگ نماید

برخی از قطعات و اجزا ء و سیستمها با توجه به ماهیت و نوع کاربری ، دارای گارانتی محدودتری می باشند که در ذیل به آنها اشاره شده است :

باتری خودرو : یکسال یا 20 هزار کیلومتر از تاریخ شروع گارانتی (هرکدام زودتر فرا برسد) تحت پوشش گارانتی می باشد.

مجموعه سیستم صوتی : یک سال یا 20 هزار کیلومتر از تاریخ شروع گارانتی (هرکدام زودتر فرا برسد) تحت پوشش گارانتی می باشد.

شارژ گاز کولر : یکسال یا 20 هزار کیلومتر از تاریخ شروع گارانتی(هرکدام زودتر فرا برسد) تحت پوشش گارانتی می باشد.

لاستیک : لاستیک خودرو فقط در صورت بروز ایرادات کیفی به مدت یکسال یا 20 هزار کیلومتر از تاریخ شروع گارانتی(هرکدام زودتر فرا برسد) تحت پوشش گارانتی می باشد.

رنگ : رنگ خودرو فقط در موارد ناشی از ایرادات مواد رنگ یا نحوه تولید به مدت سه سال یا 60 هزار کیلومتر از تاریخ شروع گارانتی(هرکدام زودتر فرا برسد) تحت پوشش گارانتی می باشد.

مواردی که تحت پوشش گارانتی نمی باشند :

·         هر اشکال و ایرادی که به علت استفاده نا صحیح  و غیر متعارف ، بی دقتی و یا سانحه باشد.

·         خرابی ها وضایعاتی که ناشی از عدم استفاده قطعات اصلیBMW و پرشیا خودرو یا استفاده از روغن ها و مواد مصرفی به غیر  از موارد اعلامی و توصیه شده توسط شرکت پرشیا خودرو باشد.

·         نصب هرگونه وسیله تزیینی یا اضافی که در استاندارد شرکت BMW و شرکت پرشیا خودرو نباشد و یا خارج از شبکه نمایندگی های خدمات پس از فروش شرکت پرشیا خودرو تهیه و نصب شده باشند.

·         قطعاتی که به طور عادی مصرفی بوده و یا در معرض استهلاک قرار دارند و یا در سرویس های ادواری مورد نیاز خواهند بود که شامل : بنزین ، سر ریز کردن و یا تعویض انواع سیالات ( مانند مایع شیشه شوی ،گاز کولر و مایع خنک کننده موتور ) ، روغنها و روانکارها (مانند روغن موتور ، ترمز ، فرمان هیدرولیک ، گیربکس ، دیفرانسیل  و کلاچ ) کلیه فیلترها ، لنت ترمز ، تسمه ها ،بوش طبق های اکسل جلو، شمع ها ، دیسک ترمز ، صفحه کلاچ ، لاستیک ها ، شیشه ها ، تیغه های برف پاک کن و لامپ ها می باشند.

·          بازدیدها ، تنظیمات و چک کردن ها ،سرویس های ادواری ،تمیزکاری شستشو و روغن کاری ، استفاده از دستگاه عیب یاب ، بالانس چرخ ، رگلاژ دربها ، تنظیم ترمز دستی ، شستشوی انژکتور و سیستم سوخت رسانی ، تنظیم زوایای چرخها و آچارکشی.

·         صدماتی که به علت عدم استفاده  از خودرو برای مدت طولانی به آن وارد میشود مانند : خسارت ناشی از روغن موتوری که به دلیل عدم روشن شدن موتور  برای مدت طولانی به آن وارد می گردد، خالی شدن باتری و یا هرگونه آسیبی (اعم از طبیعی یا غیر طبیعی ) به رنگ و بدنه به دلیل عدم استفاده طولانی مدت از خودرو .

·         خسارت وارد به خودرو به دلیل عدم سرویس و نگهداری صحیح ، عدم مراجعه به موقع سرویس های ادواری ، عدم استفاده از سوخت مناسب و روغنها و روانکارهای تایید شده توسط شرکت پرشیا خودرو .

·         خسارت وارد به خودرو ناشی از حوادث طبیعی و غیر طبیعی مانند باران اسیدی ، تگرگ ، سیل ، طوفان، نمک ، آتش سوزی ، سرقت ، زلزله ، تصادف و دیگر سوانح .

·         آسیب دیدگی ناشی از حمل بار غیر مجاز و زیاد ، استفاده نا صحیح از خودرو ( کمبود سوخت ، مایعات ، روان کارها و روانسازها) و همچنین جابجایی نامناسب خودرو

·         هرگونه آسیب و خسارت به خودرو که در اثر عدم توجه به علائم هشداردهنده و یا عدم رعایت دستورالعملهای نگهداری در خودرو پدیدار گردد مانند عدم توجه به علامت هشدار تعویض روغن موتور که نتیجه آن خرابی موتور خودرو خواهد بود.

·         کلیه قطعات تزیینی داخلی اعم از روکش صندلی ، فرمان زه ها کرومی و استیل و قطعات دکوراتیو ،لاستیک های دور درب و شیشه ها  و سان روف، خرابی و زدگی قطعات آبکاری شده و رنگ شده ، پوسیدگی قطعات پلاستیکی ، لوازم داخلی و تودوزی تحت شرایط عادی یا در اثر نور.

·         خسارات مستقیم یا اتفاقی ، مانند هزینه های سوخت ، تلفن ، سفر ، بارگیری نامناسب ضرر شخصی یا تجاری و ضررهایی که در نتیجه عدم امکان استفاده از خودرو پیش آید.

·         هرگونه آسیب دیدگی رنگ بدنه خودرو یا شیشه ها اعم از خراشیدگی فرو رفتگی، و یا آسیب های ناشی از حمل و نقل ، فضولات پرندگان ، عناصر جاده (مانند شن ، ماسه ، سنگریزه ،گرد و غبار) ریخته شدن مواد شیمیایی و نظایر آنها.

شرایط ابطال گارانتی

·         عدم انجام هریک از سرویس های دوره ای در زمان و کیلومتر مقرر در شرکت پرشیا خودرو و یا نمایندگی های مجاز خدمات پس از فروش (زمان سرویس هر 5000 کیلومتر و یا حداکثر یکسال هرکدام زودتر فرا برسد)

·         انجام هرگونه سرویس دوره ای و یا تعمیرات خارج از مجموعه و نمایندگی های مجاز خدمات پس از فروش پرشیا خودرو ( اعم از سرویس روغن و لنت)

·         هرگونه  تغییر یا تعمیر غیر مجاز در بدنه ، شاسی و سیستمهای تعلیق ، انتقال قدرت ،مکانیکی ،جلوبندی، اگزوز و الکترونیکی.

·         دستکاری یا جدا کردن کیلومتر شمار خودرو ، به غیر از مواردی که توسط نمایندگی مجاز صورت می پذیرد.

·         نصب هرگونه تجهیزات و آپشنهای تایید نشده توسط شرکت پرشیا خودرو و یا اصلاحات صورت گرفته توسط شرکتهای تایید نشده.

·         هرگونه خسارات وارده به خودرو بر اثر استفاده نادرست و یا  غیر متعارف

جهت دریافت خدمات امدادی ، راهنمایی فنی و خودرو بر صورت شبانه روزی با شماره 44530781-021واحد امداد و خدمات ویژه شرکت پرشیا خودرو  تماس حاصل فرمایید

جهت اعلام نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود می توانید با شماره تماس  44530621-021 و یا پست الکترونیکی واحد امور مشتریان به آدرس Crm@persiakhodro.ir  تماس حاصل فرمایید.

شما می توانید قبل از خرید و فروش خودرو جهت دریافت مشاوره فنی و اطلاع از شرایط گارانتی می توانید با واحد فنی مهندسی گارانتی به ایمیل آدرس Warranty@persiakhodro.ir  تماس حاصل فرمایید.

 مشتری گرامی نمایندگان خدمات پس از فروش شرکت ملزم به ارائه فاکتور رسمی خدمات می باشند ضمنا شما می توانید جهت بررسی صحت فاکتور خود به سایت شرکت به آدرس www.persiakhodro.ir قسمت خدمات پس از فروش مراجعه نمایید.

قضاوت در مورد گارانتی: در تمام موارد تشخیص ، اینکه در خواست مشتری مشمول گارانتی می باشد یا خیر فقط با شرکت پرشیا خودرو بوده و تشخیص شرکت مذکور در خصوص مورد بین طرفین ملاک عمل و منوط اعتبار می باشد.

در صورت بروز هرگونه ایراد و یا تصادف قبل از انجام هرگونه تعمیرات و بازدید حتما با واحد امداد و خدمات ویژه شرکت و یا نمایندگی های مجاز خدمات پس از فروش شرکت پرشیا خودرو تماس حاصل نمایید.


جهت دريافت فايل آيين نامه اجرايي قانون حمايت از حقوق مصرف کنندگان  اينجا کليک کنيد .