تاریخ درج خبر : 1402/4/6

BMW Kidney Grille

پیشینه جلوپنجره کلیوی شکل ب‌ام‌و به سال ۱۹۳۳ بازمی‌گردد یعنی زمانی که مدل ۳۰۳ متولد شد. اما جلوپنجره کلیوی چیزی بیشتر از یک توری جلو رادیاتور که به دو قسمت عمودی بلند تقسیم شده، نبود.

 

BMW Kidney Grille

طراح ب‌ام‌و «فریتز فیلدر» از این طرح دوتایی جلوپنجره به‌عنوان راهی برای بهبود آئرودینامیک ۳۰۳ استفاده کرده بود. این تصمیم در ادامه به امضایی برای طراحی محصولات باواریایی تبدیل شد و شاهد تکامل آن در طول ادوار مختلف بوده‌ایم. اکنون جلوپنجره کلیوی شکل به نمادی از سبک طراحی برند تبدیل شده است.

 

BMW Kidney Grille

در طول این سال‌ها بارها شاهد تغییر ابعاد و فرم این جلوپنجره کلیوی بوده‌ایم. در سال 1956، مدل 507 تغییراتی اساسی را در جلوپنجره ب‌ام‌و ایجاد کرد. در این خودرو که توسط «آلبرت فون گورتز» طراحی شده بود، فرم عمودی جلوپنجره به افقی تغییر پیدا کرد و حدودا دو دهه با این روند به کار خود ادامه داد.

 

BMW Kidney Grille

با گذشت زمان و تغییراتی که در شیوه طراحی محصولات ب‌ام‌و رخ داد، به مرور ابعاد جلوپنجره کلیوی افزایش یافت و تغییراتی در خطوط آن نمایان شد. به گونه‌ای که طی سال‌های گذشته چراغ‌های جلو با جلوپنجره در یک امتداد قرار گرفتند و با خطی افقی به یکدیگر متصل شدند.

 

BMW Kidney Grille

ما در چند سال گذشته شاهد رشد چشمگیری در ابعاد Kidney Grille بودیم که این موضوع در ابتدا مورد هجمه انتقاد بسیاری از کارشناسان و علاقه‌مندان قرار گرفت. اما اکنون شاهد تکامل و پختگی این طرح در محصولات جدید و به‌روز ب‌ام‌و هستیم.

 

BMW Kidney Grille

این در حالی است که اکنون جلوپنجره‌های کلیوی نصب شده روی برخی از مدل‌های ب‌ام‌و، به صورت هوشمند هستند؛ به گونه‌ای که در زمان نیاز محفظه وردی هوا به فضای موتور باز یا بسته می‌شود. همچنین یک قابلیت دیگر به نام Iconic Glow به نسل جدید جلوپنجره کلیوی افزوده شده که امکان نورپردازی به آن می‌دهد.

 

BMW Kidney Grille

 

مشاوره خرید، فروش و معاوضه خودرو

جهت دریافت مشاوره تخصصی خرید و دریافت لیست قیمت خودرو فرم زیر را پر نمایید

فرم خرید خودرو بی ام و