تاریخ درج خبر : 1402/4/31

BMW Twin Power Turbo

اگر شما هم جزو آن دسته از طرفداران دو آتیشه محصولات ب‌ام‌و باشید، یقینا عبارت Twin Power Turbo به گوشتان آشنا خواهد بود.

شاید این اشتباه رایج برای شما هم اتفاق افتاده باشد که با شنیدن این عبارت توئین پاور توربو، دو عدد توربوشارژر برای موتور تصور کرده باشید. اما جالب است بدانید که این مدل توربو شارژرها در بخش توربین، به جای استفاده از یک مجرای ورودی گاز اگزوز بزرگ، از دو ورودی مجزا برای گاز سیلندرهای مختلف استفاده می‌کنند. این عمل موجب می‌شود تا گاز خروجی اگزوز در دورهای پایین با نظم و فشار بیشتری وارد توربین توربوشارژر شود و در نتیجه توربو سریع تر شروع به تولید بوست می‌کند.

 

BMW Twin Power Turbo

در نتیجه به جای استفاده از دو عدد توربوشارژر، تکنولوژی توئین پاور توربو می‌تواند میزان لگ اولیه توربو را به طرز چشمگیری کاهش دهد. که همین امر می‌تواند تاثیر قابل توچجهی در افزایش راندمان و عملکرد موتور داشته باشد. اگر بخواهیم کمی بیشتر درخصوص جزیئاتن این سیستم بگوییم، باید به این موضوع اشاره کرد که این فناوری از سه بخش کلیدی تشکیل شده است که شامل سیستم لیفت متغیر سوپاپ‌ها، تزریق مستقیم سوخت و توربوشارژر می‌شود.

 

مقاله : BMW Kidney Grille

 

این سه بخش از اساسی‌ترین ارکان‌های توربوشارژر ب‌ام‌وهستند. همانطور که پیش‌تر گفته شد، نام توئین پاور توربو در ابتدا این شائبه را به‌وجود آورده بود که موتورهای مجهز به این فناوری دارای دو عدد توربوشارژر هستند. در حالی که منظور اصلی از این عبارت توربوشارژرهای توئین اسکرول (Twin Scroll) است.

 

BMW Twin Power Turbo

به عنوان مثال مشهورترین موتور توربوشارژر ب‌ام‌و در سال‌های گذشته N20 است که یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر مجهز به سیستم تویین پاور است. این پیشرانه در واقع جایگزین موتورهای شش سیلندر تنفس طبیعی شده است که در دو نوع 20i و 28i با دو توان خروجی 184 اسب‌بخار و 245 اسب‌بخار طراحی و تولید شده است.

 

مشاوره خرید، فروش و معاوضه خودرو

جهت دریافت مشاوره تخصصی خرید و دریافت لیست قیمت خودرو فرم زیر را پر نمایید

فرم خرید خودرو بی ام و