تاریخ درج خبر : 1402/5/24

ب ام و E30 زیر تیغ جراحی منهارت

MANHART MH3 3.5 TURBO (E30)

کمپانی تیونینگ منهارت به تازگی از جدیدترین پروژه خود با نام MH3 3.5 توربو پرده‌برداری کرده است، این پروژه برمبنای تیونینگ BMW E30 M3 شکل گرفته است.

دهه 1980 همزمان با معرفی BMW E30 M3 تحولی عظیم در سبد محصولات این برند رخ داد. چرا که اسطوره‌ای به نام E30 متولد شد و توانست عناوین متعددی را طی سال‌های عرضه کسب کند که هنوز هم به عنوان موفق‌ترین اتومبیل مسابقه‌ای تمام دوران شناخته می‌شود: یک قهرمانی جهان، دو قهرمانی اروپا، بیش از 60 قهرمانی ایالتی و بیش از هزار پیروزی کلی در مسابقات رالی و اتومبیلرانی ملی و بین‌المللی را می‌توان به باواریای وسیع نسبت داد.

ب ام و E30 زیر تیغ جراحی منهارت ب ام و E30 زیر تیغ جراحی منهارت

بر این اساس تیونینگ و اعمال تغییر روی یک خودروی محبوب و موفق کار چندان ساده نیست. اما آنچه در پروژه منهارت مشاهده می‌شود، نشان می‌دهد که این تیونر کار خود را به درستی انجام داده و این اسطوره باواریایی را به خوبی ارتقا بخشیده است. در بخش فنی MH3 3.5 شاهد به‌کارگیری پیشرانه 6 سیلندر خطی به جای نمونه استاندارد 4 سیلندر هستیم. اما منهارت برای آن‌که اصالت این خودروی کلاسیک را نیز حفظ کند، از پیشرانه 6 سیلندر خطی 3.5 لیتری آلپینا B7S استفاده کرده است.

ب ام و E30 زیر تیغ جراحی منهارت

منهارت با اعمال تغییراتی در سیستم اگزوز، توربوشارژر و اینترکولر توانسته توان خروجی را به 405 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 650 نیوتن متر برساند. جعبه‌دنده 5 سرعته دستی وظیفه انتقال این نیروی قابل توجه را از موتور به چرخ‌های عقب برعهده دارد.

ب ام و E30 زیر تیغ جراحی منهارت ب ام و E30 زیر تیغ جراحی منهارت

همچنین در بحث تغییرات ظاهری این خودرو می‌توان به اضافه شدن اسپلیتر سپر جلو، اسپویلر عقب رنگ بدنه سبز یشمی مات اشاره کرد. در کل کیت بدنه این خودرو شباهت بسیار زیادی با نسخه M3 Evo دارد که همین موضوع برای بسیاری از علاقه‌مندان خوشایند خواهد بود. همچنین رینگ‌های 19 اینچی دو پره بارنگ مشکی مات نقش بسزایی در ظاهر هیجان‌انگیز این BMW E30 جذاب تیون شده توسط منهارت دارند.

 

مشاوره خرید، فروش و معاوضه خودرو

جهت دریافت مشاوره تخصصی خرید و دریافت لیست قیمت خودرو فرم زیر را پر نمایید

فرم خرید خودرو بی ام و

 

ب ام و E30 زیر تیغ جراحی منهارت

اما در بخش داخل کابین این خودرو مهم‌ترین نکته‌ای که در همان ابتدا توجه را به خود جلب می‌کند، تریم قرمز رنگی است که با ترکیب رنگ تیره داشبورد و کنسول میانی، هارمونی قابل توجهی ایجاد کرده است. همچنین یک نمایشگر دیجیتالی که در قسمت فوقانی داشبورد در دریچه ورودی هوا به کابین تعبیه شده است که اطلاعات کلی خودرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد. منهارت تاکنون اطلاعاتی درخصوص قیمت این محصول اعلام نکدره است، اما شاید برایتان جالب باشد بدانید که در حال حاضر مونه‌های سالم و کلکسیونی ب‌ام‌و E30 M3 قیمتی حدود  100 هزار دلار دارد که با توجه به تغییرات ایجاد شده روی این خودرو توسط منهارت، نمی‌توان قیمتی کمتر از آن برایش متصور شد.

ب ام و E30 زیر تیغ جراحی منهارت

منبع