تاریخ درج خبر : 1402/7/30

آماده سازی خودرو BMW برای زمستان

فصل پاییز و زمستان با ورود باران، برف و یخ به خیابان‌ها و جاده‌ها، نیاز به مراقبت و نگهداری ویژه از خودروها افزایش می‌یابد. خودروهایBMW  به عنوان یکی از برندهای محبوب و با کیفیت در دنیا، نیازمند مراقبت و نگهداری خاصی در این فصول هستند. در این مقاله، به نکات مهم نگهداری خودرو BMW در فصل پاییز و زمستان خواهیم پرداخت.

نگهداری و بررسی سیستم‌های خودرو در این فصل از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که بروز نقص در هریک از بخش‌های خودرو ممکن است عواقب جبران ناپذیری ار به همراه داشته باشد. بنابراین توصیه می‌شود چک لیستی که در ادامه معرفی می‌شود را پیش از آغاز فصل پاییز و زمستان مورد بازبینی قرار دهید.

 

انجام به موقع سرویس‌‌های دوره‌ای

یکی از مهم‌ترین اقدامات در نگهداری خودرو، انجام به موقع سرویس‌های دوره‌ای است. این امر به شما اطمینان خاطر می‌دهد که خودرویتان در هر زمانی از سلامت کامل برخوردار بوده و هیچ مشکلی تهدیدتان نخواهد کرد. توصیه می‌شود در برنامه‌ریزی انجام سرویس‌های دوره‌ای، فصول مختلف را مدنظر داشته باشید. چرا که پیش از آغاز فصول سرد، بررسی برخی موارد در خودرو بسیار حائز اهمیت است.

همراه با تعویض روغن، بازرسی کلی سرویس باید در چک لیست تعمیر و نگهداری زمستانی شما باشد. این ایده خوبی است که هر 5000 کیلومتر یا بیشتر بازدید دوره‌ای خودرو را انجام دهید و اگر این فاصله در طول زمستان کاهش یابد، ممکن است بهتر باشد این کار را در پاییز انجام دهید. تنظیمات و بررسی‌های مناسب شامل بازرسی شیلنگ‌ها و تسمه‌های موتور، احتراق، سیم‌کشی، شمع‌ها، آلاینده‌ها و فیلتر سوخت و موارد دیگر است.

 

ترمزهای خودرو BMW را چک کنید

یکی از اقدامات مهم و ضروری در بازبینی خودرو پیش از فصل پاییز و زمستان، سیستم ترمز خودرو است. سیستم ترمز باید به درستی کار کند تا ایمنی در مسیرهای لغزنده و خیابان‌های برفی و بارانی حفظ شود. توصیه می‌شود در صورت نیاز به لنت ترمز و قطعات مجموعه ترمز تعویض تا از سلامت کلی مجموعه ترمز اطمینان حاصل شود.

 

چگونه BMW خود را برای زمستان آماده کنیم؟

 

بررسی وضعیت روغن موتور و سایر مایعات درون موتور

روغن موتور تحت تاثیر دمای محیط قرار دارد. وقتی به زیر صفر می‌رسد، روغن غلیظ می‌شود، که باعث می‌شود موتورهای BMW بیشتر در معرض آسیب قرار گیرند. بسیاری از کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که برای رانندگی در زمستان، روغن با ویسکوزیته کمتر یا به اطلاح غلضت کمتر استفاده شود، که باعث روان‌کاری قسمت‌های متحرک موتور می‌شود. تکنسین‌های حرفه‌ای و آموزش دیده در شرکت پرشیاخودرو با توجه به مدل و تیپ خودروی شما، بهترین روغن موتور مورد تایید کمپانی مادر را به شما پیشنهاد خواهند داد.

از طرفی علاوه‌بر روغن موتورف سایر مایعات درون خودرو از جمله روغن گیربکس، روغن هیدرولیک، روغن ترمز، مایع خنک کننده موتور و ... نیز باید مورد بازبینی قرار گیرند. چرا که تمامی موارد ذکر شده نیز متاثر از دمای محیط هستند و شرایطی مشابه با روغن موتور که پیش‌تر توضیح داده شد، دارند.

 

باتری BMW را چک کنید

از آن‌جایی که باتری خودرو نقش تاثیرگذاری در عملکرد کلی خودرو و تمامی سیستم‌های فنی و الکترونیکی دارد، بازبینی و بررسی وضعیت سلامت آن در فصول سرد سال دوچندان می‌شود. چرا که سرما و دمای پایین می‌تواند به باتری ضربه بزند. باتری خودرو BMW را بررسی کرده و از وضعیت شارژ آن اطمینان حاصل کنید. در صورت لزوم، باتری را شارژ و یا آن را تعویض نمایید.

 

چک کردن چراغ‌ها و ویژگی‌های دید در شب

با توجه به کوتاه شدن روزها در ایام پاییز و زمستان. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که تمامی چراغ‌ها به درستی کار می‌کنند و ویژگی‌های دید در شب مانند ترکیب‌های نوری و پنجره‌ها پاک و سالم هستند. چراغ‌های جلوی BMW شما باید در وضعیت مناسب قرار داشته باشند، به این معنی که باید از نظر روشنایی موثر و تراز مناسب تست شوند. برای انجام این امور می‌توانید به نمایندگی مرکزی پرشیا خودرو مراجعه کنید.

 

تعویض لاستیک BMW

لاستیک‌های زمستانی BMW برای رانندگی روی یخ و برف فشرده، به‌ویژه در شیب‌ها، ضروری هستند. بررسی عمق مناسب آج لاستیک‌ها یک مرحله مهم است، اما بهترین استراتژی زمستانی این است که تایرهای تمام فصل یا تابستان خود را با لاستیکهایی جایگزین کنید که برای رانندگی در هوای سرد مناسب تر هستند. لاستیک‌های مناسب برای فصل سرما و ترکیبات برفی بسیار مهم هستند. اطمینان حاصل کنید که لاستیک‌های خودرو BMW شما دارای ترکیبات مناسب برف و یخ هستند و حداقل ضخامت آج را دارند.

 

چگونه BMW خود را برای زمستان آماده کنیم؟

 

بررسی وضعیت شیشه‌شورها و برف ‌پاک‌کن‌ها

وضعیت و شفافیت شیشه جلو اتومبیل شما برای ایمنی و دید شما در جاده بسیار مهم است. در حالی که پر نگه داشتن مخزن مایع  شیشه‌شور یک راه آسان برای تمیز نگه داشتن شیشه است، اقدامات دیگری نیز باید انجام شود. در پاییز، مطمئن شوید که تیغه‌های برف پاک‌کن خودرو در شرایط خوبی هستند و آن‌ها را به طور مرتب در طول فصل چک کنید. شیشه جلوی خود را برای تراشه بررسی کنید و قبل از اینکه هوای سرد آنها را به ترک تبدیل کند، آن را ترمیم کنید و یا در صورت لزوم شیشه را تعویض نمایید.

 

آماده‌سازی کیت‌های اضطراری BMW

همیشه یک کیت اضطراری با دارا بودن لوازمی مانند باتری اضطراری، کابل راه‌اندازی، و بخاری دستی در خودرو داشته باشید. این لوازم می‌توانند در مواجهه با مشکلات طبیعی یا خرابی‌های ناگهانی مفید باشند.

 

بسیار مهم است که در این فصل خود را برای هر اتفاق ناگهانی آماده نگه دارید. در واقع این بدان معناست که یک کیت اضطراری اولیه فراهم و همراه خود داشته باشید. وقتی آب و هوای نامناسب بزرگراه را می بندد یا لاستیک شما پنچر شده است، کیت باید حاوی ابزارهای اساسی و همچنین مواردی باشد که به گرم نگه داشتن شما کمک می‌کند، این تجهیزات بسته به نوع نیاز شما و یا سفرهایی که می‌روید می‌تواند متفاوت باشدف اما موارد مشترکی که دارا بودنشان ضروری است، شامل تجهیزاتی مانند جامپ استارتر یا باتری یدک، کابل باتری اضطراری، طناب یا کابل جهت بکسل کردن خودرو، دستکش، چراغ قوه، پتو و تجهیزات گرمایشی، جعبه کمک‌های اولیه و ... . با استفاده از این موارد اولیه، شما برای هر شرایط اضطراری کنار جاده آماده خواهید بود.

 

سخن آخر

در انتها باید گفت شرکت پرشیاخودرو آماده خدمت رسانی به تمامی دارندگان خودروهای BMW و MINI پیش از شروع فصل سرما و بارندگی است. شبکه خدمات پس از فروش شرکت پرشیاخودرو با بهره‌مندی از تکنسین‌های حرفه‌ای و دوره دیده و همچنین دارا بودن تجهیزات استاندارد و بروز که همگی مورد تاثید و استاندارد کمپانی مادر هستند، قادر به ارائه کلیه خدمات خودروهای ب‌ام‌و و مینی و همچنین انجام بازببینی خودروها پیش از شروع فصول سرد سال خواهد بود. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت شرکت پرشیاخودرو به آدرس www.persiakhodro.ir مراجعه و یا جهت رزرو نوبت با شماره تلفن ۰۲۱۴۵۹۱ داخلی ۲ واحد خدمات پس از فروش تماس حاصل فرمایند.

 

رزرو نوبت آنلاین

 

 

نمایندگی

آدرس

تلفن

نمایندگی مرکزی

تهران، کیلومتر 5 جاده مخصوص تهران کرج لاین کندرو روبروی تهرانسر شرکت پرشیاخودرو

۰۲۱۴۵۹۱ داخلی ۲

نمایندگی شماره 102 شریعتی

تهران، خیابان شریعتی، نرسیده به سه راه طالقانی، نبش کوچه گوهر

۰۲۱-۷۷۵۰۹۱۰۶

نمایندگی شماره 121 ارتش

تهران، انتهای بلوار ارتش به سمت شرق، جنب پادگان ۴۰۱ ارتش، داخل مجتمع خودرویی خوشرو

۰۹۳۰۸۴۷۷۵۶۳

نمایندگی شماره 101 آجودانیه

تهران، آجودانیه، بلوار محمدی، خیابان البرز، مجتمع خودروی البرز

۰۲۱-۲۶۱۵۱۴۲۹

نمایندگی شماره 128 شیخ بهایی

ونک، خیابان شیخ بهایی شمالی، پایین تر از میدان پیروزان، نرسیده به خیابان اوستا، پلاک ۲۰

 ۰۲۱-۸۸۰۳۹۵۳۰

نمایندگی شماره 106 تبریز

تبریز - کیلومتر ۳ جاده تهران (سه راهی اهر به سمت تبریز) – مجتمع خدماتی رفاهی مهدوی موتورز

۰۴۱-۳۶۳۷۹۱۱۱

نمایندگی شماره 107 شیراز

شیراز، بلوار امیر کبیر، جنب ترمینال مسافربری امیرکبیر

۰۷۱-۳۸۳۳۴۰۷۳

نمایندگی شماره 110 کرمان

کرمان، بلوار شهید صدوقی، بین هزار و یک شب جنوبی و بلوار فارابی ، گروه خودرویی دلیلی

۰۳۴-۳۲۴۶۶۶۲۰

نمایندگی شماره 133 مشهد

مشهد، حدفاصل میدان خیام و امام حسین نبش چراغچی ۲۹

۰۵۱-۳۷۵۷۱۹۱۰

نمایندگی شماره 142 ساری

ساری، بلوار کشاورز، نرسیده به مهدشت، کوچه پاتریس

۰۱۱-۳۳۲۲۷۶۶۲

نمایندگی شماره 148

اهواز کیانپارس خیابان ۱۷ شرقی روبروی مجتمع استارمال

۰۶۱-۳۳۳۸۶۳۲۳