تاریخ درج خبر : 1402/8/9

ب ام و M5 جدید سال 2024 معرفی می شود

پس از آن که نسل جدید BMW سری 5 با نسخه‌های بنزینی و الکتریکی تحت عنوان i5 معرفی شدف اکنون کمپانی ب‌ام‌و درصدد توسعه نسل جدید M5 است.

این سدان پرفورمنس که قرار است سال 2024 به صورت رسمی معرفی شود، دارای بهبودهایی در بخش قوای محرکه است که می‌تواند توانی بالغ بر 700 اسب‌بخار تولبید کند. این در حالی است که طراحان صنعتی نیز بر اساس تصاویر جاسوسی منتشر شده از این خودرو در حال تست، رندرهایی را طراحی کرده‌اند که می‌تواند چهره نهایی این محصول را پیش‌بینی کند.

طبق این تصاویر رندری نسل جدید M5 دارای بدنه‌ای عضلانی، گلگیرهای عریض و دیفیوزر دو بخشی عقب است. همچنین طبق اعلام قبلی ب‌ام‌و، جلوپنجره به‌کار رفته در نسل جدید M5 مشابه با i5 M60 خواهد بود. همچنین سایر مشخصات بارز محصولات M نظیر سقف فیبرکربنی، خروجی‌های اگزوز چهارگانه و قاب آینه M در این خودرو نیز مشاهده می‌شود.

انتظار می‌رود نسل جدید M5 به صورت پلاگین هیبریدی تولید شود، بنابراین قسمتی روی گلگیرهای جلو این خودرو به محل نصب شارژر پلاگین اختصاص خواهد داشت که در این رندرها مشاهده نمی‌شود. شنیده‌ها حاکی از آن است که پیشرانه S68 نام آشنای ب‌ام‌و که در واقع یک موتور 4.4 لیتری V8 است، نیروی پیشران نسل جدید M5 را تامین کند. با این تفاوت که یک موتور الکتریکی جداگانه نیز آن را همراهی خواهد کرد.

 

ب ام و M5 جدید سال 2024

بنابراین انتظار می‌رود توان خروجی این محصول به بیش از 700 اسب‌بخار ارتقا پیدا کند. با این وجود نمی‌توان انتظار داشت که M5 جدید نیز مانند XM رد لیبل توان تولید 748 اسب‌بخار را داشته باشد.

همان‌طور که کمپانی ب‌ام‌و پیش‌تر اعلام کرده بود، حداقل تا پایان این دهه تولید و عرضه پیشرانه‌های هشت سیلندر ادامه خواهد داشت. با این وجود فرآیند هیبریدی شدن خودروها تنها اقدامی است که می‌تواند حیات این پیشرانه‌های حجیم را تضمین کند.

از طرفی باید منتظر ماند و دید که سومین استیشن M5 پس از مدل‌های محبوب E39 و E61 چه ویژگی‌های منحصر بفردی خواهد داشت. گفتنی است این اولین M5 استیشنی خواهد بود که به بازار ایالات متحده راه پیدا خواهد کرد.

منبع

 

مشاوره خرید، فروش و معاوضه خودرو

جهت دریافت مشاوره تخصصی خرید و دریافت لیست قیمت خودرو فرم زیر را پر نمایید

فرم خرید خودرو بی ام و