تاریخ درج خبر : 1402/9/11

فناوری رانندگی خودران سطح 3 مدل های جدید BMW

این ویژگی نوآورانه به نام BMW Personal Pilot L3 به رانندگان این امکان را می‌دهد که در شرایط خاص، مسئولیت رانندگی را به طور کامل به خودرو واگذار کنند. این سیستم کنترل سرعت، فاصله تا خودروی جلویی و موقعیت خودرو در خط را به دقت کنترل می‌کند. از دسامبر به بعد، این ویژگی برای مدل‌های جدید BMW سری 7 به جز i7 eDrive50) و (i7 M70 xDrive  قابل سفارش و نصب است.

این فناوری برای بر عهده گرفتن کل وظیفه رانندگی در مواقع خاص طراحی شده و به رانندگان این امکان را می‌دهد که در حالت رانندگی با سرعت 60 کیلومتر در ساعت در بزرگراه‌هایی با ساختار جدا، به فعالیت‌های داخل خودرو مشغول شوند. این عملکرد به واسطه سنسورهای پیچیده‌اش حتی در شرایط نور کم به کار می‌رود.

عرضه فناوری رانندگی خودران سطح 3 از بهار آینده در مدل‌های جدید BMW

 

نحوه عملکرد فناوری خودران سطح 3

گروه BMW با معرفی این ویژگی، اولین خودروسازی شده است که هم عملکرد پیشرفته رانندگی سطح 2 (که به راننده اجازه می‌دهد دست‌ها را از فرمان بردارد) و هم عملکرد رانندگی سطح 3 را در محصولات خود ارائه می‌دهد. علاوه بر این، دستیار بزرگراه BMW در حال حاضر در مدل‌هایBMW  سری 5 جدید نیز یک عملکرد پیشرفته رانندگی نیمه خودکار سطح 2 را فراهم می‌کند.

 

تفاوت سطح 2 و سطح 3 چیست؟

تفاوت اساسی میان سطح 2 و سطح 3 در این است که در سطح 3، وسیله نقلیه می‌تواند در مواقع خاص وظیفه رانندگی را به طور کامل به خود اختصاص دهد. با این حال، رانندگان همچنان باید آماده باشند که در هر لحظه به کنترل خودرو بازگردند. این ویژگی از طریق دوربین هوشمند با دقت نظارت می‌شود.

عرضه فناوری رانندگی خودران سطح 3 از بهار آینده در مدل‌های جدید BMW

 

BMW Personal Pilot L3  به رانندگان این امکان را می‌دهد که در حین حرکت با سرعت 60 کیلومتر در ساعت داخل خودرو به فعالیت‌های ثانویه بپردازند. این شامل ویرایش ایمیل، مشارکت در تماس‌های تلفنی، و استفاده از خدمات دیجیتال می‌شود. با توجه به این ویژگی‌ها، BMW Personal Pilot L3  یک راه‌حل ایده‌آل برای مواقعی که در ترافیک یا عقب‌نشینی در بزرگراه گیر کرده‌اید، فراهم می‌کند.

 

علایم فعال یا غیر فعال بودن BMW Personal Pilot L3

روی صفحه نمایش پشت فرمان نمادهایی برای نمایش وضعیت فعال یا غیرفعال بودن BMW Personal Pilot L3 ظاهر می‌شوند. این ویژگی با یک دکمه روی فرمان فعال و غیرفعال می‌شود. اگر در حال استفاده از این عملکرد باشید ولی به وضعیت جاده نیاز شود یا شرایط مسیر مناسب برای این سیستم فراهم شود، سیگنال‌های بصری و صوتی به شما اطلاع می‌دهند که زمان بازگشت به کنترل دستی فرا رسیده است.

عرضه فناوری رانندگی خودران سطح 3 از بهار آینده در مدل‌های جدید BMW

 

نقشه زنده HD با GPS دقیق و سنسورهای 360 درجه به همراه سنسورهای اولتراسونیک، رادار، و لیدار، موقعیت خودرو و وضعیت جاده را مداوم نظارت می‌کنند. این نقشه به روزرسانی‌های منظم را از طریق یک پشته نرم‌افزاری جدید، یک پلتفرم محاسباتی قوی، و یک اتصال 5G به BMW Cloud  پشتیبانی می‌کند. این فناوری اطمینان حاصل می‌کند که BMW Personal Pilot L3 حتی در شرایط نور کم هم به بهترین شکل ممکن کار کند. در نهایت، BMW Personal Pilot L3 تا دو سال با خدمات مرتبط BMW Connected Drive در دسترس خواهد بود و این خدمات مهلت اعتبار دو ساله را دارند.

منبع

 

 

مشاوره خرید، فروش و معاوضه خودرو

جهت دریافت مشاوره تخصصی خرید و دریافت لیست موجودی خودرو فرم زیر را پر نمایید

لیست قیمت خودرو