تاریخ درج خبر : 1402/10/20

معرفی ب ام و 333i یا BMW ALPINA B3

در سال 2023، گروه BMW در آفریقای جنوبی یک نقطه عطف مهم را به عنوان اولین کارخانه BMW در خارج از آلمان تأسیس کرد و 50 سال فعالیت خود را جشن گرفت.

شایان ذکر است، این شرکت در ژوئن 2023 سرمایه گذاری قابل توجهی را در کارخانه Rosslyn خود در نزدیکی پرتوریا اعلام کرد. هدف این سرمایه گذاری تسهیل تولید نسل بعدی BMW X3 پلاگین هیبریدی است که قرار است در اواخر سال 2024 آغاز شود. نکته برجسته این جشن نقطه عطف، ایجاد پنج واحد منحصر به فرد ALPINA B3 AWD است که ALPINA B3 50 Years of BMW Edition آفریقای جنوبی نام دارد.

معرفی نسخه 50 سالگی آلپینا B3 معرفی نسخه 50 سالگی آلپینا B3

ویژگی ظاهری نسخه 50 سالگی BMW آلپینا B3

خودروهای تولید شده به مناسبت این رویداد خاص، دارای لوگوی سالگرد منحصربه‌فرد هستند و تنها در آفریقای جنوبی قابل دسترسی هستند. آنها دارای رنگ ALPINA Green II منحصربه‌فرد هستند. با الهام از تاریخچه همکاری بین ب‌ام‌و آفریقای جنوبی و آلپینا در دهه 1980، نمونه‌ای از خودروهای نمادین BMW 333i  با نام ALPINA B3 50 Years of BMW آفریقای جنوبی تولید شده است که ویژگی های برجسته‌ای مانند رینگ‌های 20 اینچیALPINA CLASSIC  فورج کاری شده دارد. همچنین این مدل‌ها، شامل حروف نقره‌ای ALPINA روی اسپویلر جلو و نام مدل ALPINA B3 نیز هستند.

معرفی نسخه 50 سالگی آلپینا B3 معرفی نسخه 50 سالگی آلپینا B3

طراحی فضای کابین BMW 333i یا BMW Alpina B3

فضای داخلی این خودروهای یادبود، با صندلی‌های چرمی مشکی مرینو که نشان‌دوزی شده گروه ب‌ام‌و آفریقای جنوبی ویژه 50 سالگی را روی پشت سری صندلی‌های جلو نشان می‌دهند، جلوه‌های جشنی را به نمایش می‌گذارد. یک پلاک متمایز روی کنسول مرکزی هر دستگاه را به عنوان یکی از پنج خودروی “50 Years an Icon, BMW South Africa” نشان می دهد.

فضای داخلی همچنین دارای رکاب‌های درب آلپینا و فرمان چرمی اسپرت ALPINA SWITCH-TRONIC با شیفترهای آلومینیومی است که دارای طراحی LAVALINA و دوخت‌های سفارشی به رنگ سفید و سبز آلپینا است.

معرفی نسخه 50 سالگی آلپینا B3

توان خروجی ب ام و آلپینا B3 با 500 اسب‌بخار

ب‌ام‌و ALPINA B3 AWD دارای موتور ۳.۰ لیتری ۶ سیلندری خطی است که دو توربوشارژر مونو اسکرول مخصوص ALPINA را دارد. این موتور با قدرت ۴۸۸ اسب بخار در دورهای ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور حداکثر ۷۳۰ نیوتن متر از 2500 تا 4500 دور در دقیقه تجهیز شده است. این خودرو با یک گیربکس هشت سرعته اسپرت اتوماتیک قادر است ظرف مدت ۳.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن ۳۰۵ کیلومتر در ساعت است.

معرفی نسخه 50 سالگی آلپینا B3 معرفی نسخه 50 سالگی آلپینا B3

برای تجربه رانندگی بهتر، ALPINA از شاسی اسپرت و سیستم اگزوز با عملکرد بالا استفاده کرده است. همچنین، این خودرو دارای سیستم ترمز با لنت‌های مقاوم در برابر حرارت و ترمزهای دیسکی حفر شده است. جزئیات دیگر آلپینا شامل سیستم تعلیق اسپرت با کنترل دمپر متغیر، چهار حالت رانندگی (Comfort+، Comfort، Sport و Sport+)، فنرهای خاص، توقف‌های دست انداز و تثبیت‌کننده‌ها هستند، همچنین دارای یک فرمان اسپرت متغیر با کالیبره منحصر به فرد است.

منبع

 

مشاوره خرید، فروش و معاوضه خودرو

جهت دریافت مشاوره تخصصی خرید و دریافت لیست موجودی خودرو فرم زیر را پر نمایید

لیست قیمت خودرو