تاریخ درج خبر : 1402/11/30

معرفی نسل جدید ب ام و سری5 تورینگ

این استیشن پرفورمنس به صورت دیزلی، بنزینی، پلاگین هیبرید یا خودروی برقی خالص در دسترس است. این مدل نسبت به نسخه‌های قبلی بزرگ‌تر شده و فاصله آن از سدان نسل قبلی BMW سری ۷ (G11) افزایش یافته است. تغییرات در ابعاد بدنه واگن و سدان این مدل نشان دهنده رشد آن است، که برای استفاده از واگن‌ها امکان پذیر است.

 

معرفی نسل جدید ب ام و سری5 تورینگ معرفی نسل جدید ب ام و سری5 تورینگ

 

ویژگی‌های قوای محرکه ب ام و i5

برای طرفداران واگن BMW که علاقه‌مند به سرعت هستند، i5 M60 xDrive تورینگ با 593 اسب بخار قدرت و 820 نیوتن متر گشتاور در حالت بوست، انتخاب برتری است. این نسخه دارای تنظیمات مشابه مدل سدان است، اما با وزن بیشتر که کمی پرفورمنس را کاهش می‌دهد. دقت کنید که ب‌ام‌و اعلام کرده است که شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت را در 3.9 ثانیه و با سرعت محدود شده 230 کیلومتر بر ساعت می‌تواند برساند. در مدل i5 eDrive40، موتور برقی جلو حذف شده و حداکثر قدرت خروجی به 335 اسب بخار و شتاب به 6.1 ثانیه کاهش می‌یابد. باتری این مدل به حداکثر 560 کیلومتر در هر چرخه WLTP اروپا می‌رسد.

 

معرفی نسل جدید ب ام و سری5 تورینگ

 

سیستم xDrive در BMW i5 M60

همچنین، BMW i5 M60 xDrive تورینگ دارای سیستم آموزش هوشمند خودرو بر پایه یادگیری عمیق است که بهبود عملکرد واگن در طول زمان را فراهم می‌کند. این سیستم با تجزیه و تحلیل داده‌های رانندگی شما، بهبودهای لازم را در تنظیمات خودرو اعمال می‌کند تا تجربه رانندگی شما بهینه شود. به علاوه، سیستم پیشرانه xDrive به صورت پیشرانه هوشمند عمل می‌کند و توزیع مناسب بین چرخ‌ها را بر اساس شرایط جاده و رانندگی فراهم می‌کند، این باعث کنترل بهتر و استحکام بیشتر خودرو در هر شرایط می‌شود.

معرفی نسل جدید ب ام و سری5 تورینگ معرفی نسل جدید ب ام و سری5 تورینگ

 

سری ۵ تورینگ جدید همچنان با پیشرانه‌های هیبریدی ملایم یا پلاگین هیبریدی عرضه می‌شود. 530e از موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ ب‌ام‌و همراه با موتور الکتریکی برای تولید ۲۹۵ اسب‌بخار قدرت و طی مسافت ۱۰۰ کیلومتر فقط با برقبهره می‌برد. نسخه چهار چرخ محرک نیز همان خروجی را دارد، اما شعاع حرکتی در حالت فقط الکتریکی به حداکثر ۹۰ کیلومتر کاهش می‌یابد. 520d از موتور ۲.۰ لیتری توربو دیزل با سیستم هیبریدی ملایم برای تولید ۱۹۵ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند که با دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک ارائه می‌شود. سپس مدل ۵۴۰d xDrive تورینگ است که یک موتور ۳.۰ لیتری هیبریدی ملایم V6 توربو دیزلی با قدرت ۲۹۵ اسب بخار را وارد ترکیب می‌کند.

هنوز اطلاعاتی در مورد M5 تورینگ منتشر نشده است. شایعات حاکی از آن است که M5 تورینگ با ۷۰۰ اسب بخار قدرت عرضه خواهد شد. این خودرو رقیب مستقیمی برای آئودی RS6 آوانت خواهد بود.

 

معرفی نسل جدید ب ام و سری5 تورینگ معرفی نسل جدید ب ام و سری5 تورینگ

 

ب ام و i5  یک استیشن تمام عیار

با توجه به فرم بدنه این خودرو که یک استیشن تمام عیار است، بررسی پارامترهایی نظیر گنجایش فضای بار با توجه به نوع بدنه از اهمیت بالایی برخوردار است. فضای بار ب ام و سری 5 با حالت استاندارد صندلی‌ها در جای خود ۵۶۹ لیتر است و با تا کردن صندلی‌ها به ۱۶۹۹ لیتر افزایش می‌یابد. این مقدار کمی بیشتر از آئودی A6 آوانت است اما کمتر از مرسدس‌بنز کلاس E. در نسخه هیبریدی پلاگین مرسدس، فضای عقب به دلیل باتری‌ها کاهش می‌یابد. اما در مدل‌های تورینگ و i5 ب‌ام‌و، فضای بار همچنان ثابت است.

 

مشاوره خرید، فروش و معاوضه خودرو

جهت دریافت مشاوره تخصصی خرید و دریافت لیست موجودی خودرو فرم زیر را پر نمایید

لیست قیمت خودرو