تاریخ درج خبر : 1396/9/20

امضاء تفاهم نامه همکاری پرشیاخودرو و اتاق بازرگانی ایران و آلمان.

تفاهم نامه همکاری آموزشی و پژوهشی پرشیاخودرو و اتاق بازرگانی ایران و آلمان با حضور مدیران ارشد پرشیاخودرو  و قائم مقام مدیرعامل و همچنین رئیس دپارتمان آموزش اتاق به امضاء رسید. این تفاهمنامه برگ جدیدی از همکاری های پرشیاخودرو و اتاق بازرگانی ایران و آلمان است.

مدیریت اتاق بازرگانی و صنایع آلمان, آقای دکتر ولف مارتین، همراه با هیئت مدیره ای شامل 6 بازرگان آلمانی و 6 بازرگان ایرانی حدود 40 سال قبل در تاریخ 20/04/1975 در تهران اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان را تاسیس نمود.

در تاریخ 21/07/1975 برابر با 30 تیر 1354 اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان در اداره ثبت شرکت ها در ایران ثبت شد. در آغاز این اتاق با 137 شرکت عضو ایرانی و آلمانی شروع به فعالیت نمود. امروز این اتاق بیش از 2000 شرکت عضو دارد و به یکی از قویترین اتاق های بازرگانی خارج آلمان مبدل شده است. این اتاق موسسه ای مهم در روابط تجاری بین دو کشور آلمان و ایران می باشد. همچنین اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان تنها اتاق بازرگانی اروپایی مستقل در ایران می باشد. اتاق بازرگاني و صنايع ايران و آلمان علاوه بر خدمات متعدد به شركت ها و اشخاص حقيقي اين امكان را مي دهد كه روابط تجاري جديدي بين دو كشور برقرار نمايند و همكاري هاي موجود را توسعه بخشند. این اتاق همواره در زمینه آموزش نیز فعالیت دارد و اتاق های بازرگانی آلمان در 125 نقطه مختلف جهان خدمات خود را ارائه می دهند. این شبکه جهانی همواره در کشورهای حائز اهمیت گسترش می یابد.

شرکت پرشیاخودرو در راستای توسعه روز افزون فعالیت های زیرساختی در زمینه پرورش و توسعه منابع انسانی خود، این بار به منظور ايجاد، گسترش، همفكري و همكاريهاي آموزشي- پژوهشي تفاهنامه ای با اتاق بازرگانی ایران و آلمان امضاء نمود. از اهم فعالیت های مشترک اتاق و پرشیاخودرو می توان به همکاری دو جانبه پرشیاخودرو با اتاق در خصوص برگزاری دوره های آموزشی فنی و غیر فنی، معرفی نیروی متخصص از آلمان و بخصوص مدارس فنی و حرفه ای آلمان به پرشیاخودرو جهت تکمیل کادر پرسنلی مدیریتی و تخصصی، شناسایی و معرفی مراکز معتبر آموزشی آلمان و همکاری در برگزاری کلاسها در شرکت و یا اعزام تیم به کشور آلمان در راستای فعالیتها و نیازهای پرشیاخودرو، انتخاب شرکت پرشیاخودرو به عنوان طرح پایلوت در استقرار سیستم آموزش فنی و حرفه ای آلمان در حوزه مرتبط خودرو، استفاده اتاق از زیرساختها، تخصص، منابع آموزشی و توانمندیهای پرشیاخودرو جهت برنامه ریزی دوره های آموزشی در شرکت و یا اتاق در حوزه غیر فنی و فنی و همچنین حمایت پرشیاخودرو از سمينارها، دوره هاي تخصصي و كارگاه هاي آموزشي كوتاه مدت برگزار شده توسط اتاق، اشاره نمود.

بی شک نهادهای همچون اتاق بازرگانی در توسعه فعالیت برندهای آلمانی در ایران نقش بسزایی ایفا می کنند. پرشیاخودرو بعنوان عضوی فعال از اعضاء اتاق بازرگانی ایران و آلمان همواره تعامل سازنده ای با اتاق داشته و امضاء این تفاهمنامه نوید بخش توسعه این همکاری ها خواهد بود.