تاریخ درج خبر : 1396/4/31

ب.ام.و سری 1 وارد سبد محصولات پرشیاخودرو شد.

شرکت پرشیاخودرو ماه گذشته پس از عرضه سری 7 به عنوان بزرگترین و لوکس ترین محصول کمپانی ب.ام.و در ایران، اکنون سری 1 را به سبد محصولات خود افزوده است. قدمت این خودروی کوچک آلمانی به سال 2004 باز می گردد و اکنون نسل دوم آن وارد کشور شده است.

در اوایل قرن 21 کمپانی ب.ام.و به فکر ساخت خودروهای کوچک بود و از این رو کوچک ترین محصول عصر مدرن خود را با نام سری 1 در سال 2004 راهی خیابان ها کرد. سری 1 به سرعت مورد استقبال قرار گرفت و توانست نظر مدیران این کمپانی را برای ادامه راه جلب کند. از این رو، در حال حاضر شاهد عرضه دومین نسل از فرزند کوچک ب.ام.و هستیم.

نسل اول سری 1

کمپانی ب.ام.و برای اولین بار سری 1 را در سال 2004 تولید کرد. خودروی مورد نظر یک هاچ بک 5 درب کوچک بود که با کد E87 شناخته می شد. 3 سال پس از موفقیت های سری 1 در بازار های جهانی، ب.ام.و در سال 2007 مدل های مختلفی از آن را در کلاس های هاچ بک 3 درب با کد E81، کوپه با کد E82 و کانورتیبل با کد E88 نیز عرضه کرد. سری 1 با 44 مدل خودرو تبدیل به یکی از متنوع ترین سری های این کمپانی باواریایی شده بود که به نیاز های مختلف مشتریان در رده خودروهای کوچک پاسخ می داد. در سال 2011، زیربرند و تیونر رسمی این کمپانی یعنی ب.ام.و M، نسخه تیونینگ شده این خودروی کوچک را با نام ب.ام.و 1 Series M در کلاس کوپه روانه بازار کرد. 1M یکی از محبوب ترین خودروهای اسپرت زمان خود بود که از قابلیت های فنی بالا، کابین راحت و قیمت مناسب بهره می برد. با فرا رسیدن سال 20133، نسل اول سری یک پس از حدود یک دهه تولید، از خط تولید خارج شد تا جای خود را به نسل بعدی بدهد.

نسل دوم سری 1

پس از پایان کار نسل اول سری 1 در سال 2013، ب.ام.و نسل دوم این خودرو را از سال 2014 راهی خیابان ها کرد. در نسل دوم، سری 1 تنها در کلاس هاچ بک 5 درب و هاچ بک 3 درب تولید شد و دیگر خبری از نسخه کوپه و کانورتیبل در لیست مدل های آن نبود. دلیل این امر تغییر سبک نام گذاری خودروهای باواریایی بود که در آن، مدل های اسپرت در سری های زوج و مدل های خانوادگی در سری های فرد قرار می گرفت. از این رو نسخه کوپه و کانورتیبل سری 1 نیز تحت نام سری 2، از همان سال 2014 عرضه شد. با این حال باز هم باید سری 1 را یک خودروی مهیج و جذاب دانست. پس از یک بار رانندگی با این خودرو، به خوبی می توان به روح اسپرت ب.ام.و در کالبد آن پی برد.

سری 1 در ایران

پیش از این شاهد عرضه نسل اول سری 1 در کشور بودیم و اکنون پس از چند سال دوری، پرشیاخودرو نسل دوم آن را به عنوان عضو جدید محصولات خود، وارد بازار کرده است. سری 1 جدید از اواسط بهمن ماه وارد لیست خودرو های این شرکت شده و اکنون جدید ترین ب.ام.و بازار ایران به حساب می آید. در حال حاضر نسخه 5 درب این هاچ بک در دو مدل 120i و 125i و در دو طرح Sport Line و M Sport Package وارد کشور شده تا مشتریان بتوانند سری 11 مورد نظر خود را از میان مدل های مختلف انتخاب نمایند.