تاریخ درج خبر : 1396/4/31

ارائه خدمات به ب.ام.و سواران در سطح جهانی.

شرکت پرشیاخودرو بیش از یک دهه است که در تلاشی مستمر سعی در ارتقاء و بهبود کیفیت خدمات به مشتریان ارزشمند خود داشته و در این راستا دست از تحقیق و به روز رسانی برنداشته است. این فعالیت ها که دامنه آن وسیع می باشد هماهنگ با نمایندگان موفق ب.ام.و در کشورهای دیگر است.

کیفیت خدمات ارائه شده دغدغه اصلی مدیران تمام برندها و شرکت های خدماتی است. حال اگر بخواهیم در صنعت خودروهای لوکس پیرامون کیفیت خدمات صحبت کنیم، موضوع حساس تر و مهم تر نیز خواهد شد. شرکت های خودرویی این واقعیت را درک کرده اند که مشتریان و مخاطبان ارزشمندشان بسیار هوشمندتر و حساس تر شده اند. در چنین بازاری که شفافیت و جریان سریع اطلاعات و همچنین رقابت حرف اول را می زند، بایستی ممیزی های نهادهای مسئول مانند ISQI را نیز بعنوان یک عامل تاثیرگذار در نظر گرفت. شرکت های واردکننده خودرویی همواره تلاش دارند تا از هر طریق و تلاشی، رضایت کمپانی مادر بعنوان اولین و مهم ترین نهاد ناظر را تامین کنند و خدماتی با کیفیت تاکید شده در گایدلاین های شرکت مادر را انجام دهند. این یک پارچگی در ارائه خدمات تنها معطوف به صنعت خودرو نیست و امروزه به صورت یک امر عادی برای مشتریان تبدیل شده و آنها در مواجهه با نمایندگی هر برندی انتظار دریافت خدماتی استاندارد را متصور هستند.

تیم مدیریت پرشیاخودرو با نگاهی دقیق به ارتقاء سطح کیفیت شرکت، همواره تیم هایی جهت آموزش و افزایش اطلاعات و تعامل با دیگر نمایندگان ب.ام.و به کشورهای مختلف گسیل می دارد. در آخرین سفر کاری تیم پرشیاخودرو جهت بازدید از نمایشگاه اتومکانیکا استانبول، مقرر شد تا از نمایندگی ب.ام.و در این شهر نیز بازدید بعمل آید.

 Borusan oto را می توان بعنوان یکی از نمایندگان موفق ب.ام.ودر منطقه نام برد که با توجه به حجم بالای خودروهای ب.ام.و موجود در ترکیه، واحد خدمات پس از فروش شلوغی دارد.

 نکته ای که در مذاکره با یکی از مدیران واحد خدمات پس از فروش بروسان اتو داشتیم، بحث کیفیت خودرو در حوزه امداد بود. میزان خودرو موجود در یک بازار مسئله ای تعیین کننده در اختصاص تعداد خودروهای امداد می باشد. از این رو این نمایندگی (طبق اظهار نظر ایشان) 10 خودرو امداد را به امر اختصاص داده است.

پروسه خدمات در بخش امداد اینگونه است که مشتریانی که خودروشان دچار نقص فنی می شوند می توانند براحتی از طرق مختلف (تلفن، اپلیکیشن) با نمایندگی تماس حاصل کرده و اپراتور شرکت بعد از پرسش سئوالات کلی و نه خیلی فنی و دریافت اطلاعات کلی از شرایط موجود خودرو، محل خودرو را شناسایی کرده و خودرو امداد جهت اقدامات لازم ارسال می گردد. در صورت نیاز به خودروبر و عدم حل مشکل توسط خودرو امداد، خودروبر به محل اعزام شده و خودرو مشتری به محل شرکت حمل می گردد. لازم به ذکر است که پس از بررسی های اولیه در قسمتی جداگانه در تعمیرگاه، نقص مورد نظر شناسایی و به مشتری اعلام می گردد که اگر زمان مورد نیاز برای رفع عیب و تعمیر خودرو بیش از 24 ساعت بطول انجامد، شرکت، خودروی دیگری را به مشتری بصورت امانت ارائه می دهد تا در مدت تعمیر خودروی وی، از آن استفاده نماید. لازم بذکر است که تعداد 25 خودرو شرکتی برای این امر اختصاص داده شده است.

پرشیاخودرو نیز با مطالعه حجم بازار و درخواست های مربوط به خودروی امداد، تعدادی خودروی ب.ام.و از جمله X1 و X3 را مجهز به امکانات و تجهیزات امداد، مطابق با استانداردهای شرکت مادر و همچنین مشابه با نمایندگان دیگر، اختصاص داده و همچنین خودروبرهای شرکت همواره جهت سرویس دهی آماده ارائه خدمت می باشند. هماهنگی تعمیرگاه با دپارتمان امداد نیز همانند نمایندگی ترکیه، به طوری تنظیم شده تا مشتریان در کمترین زمان ممکن، بهترین و با کیفیت ترین خدمات را دریافت نموده و میزان موفقیت در کسب رضایت مشتریان همواره از طریق واحد ارتباط با مشتریان سنجیده شده و جهت بهبود مستمر به مدیران مربوطه گزارش داده می شود. پروسه ای که طبعا با توجه به عدم آمادگی ذهنی و زمانی مشتریان در هنگام بروز حادثه، برای مشتریان حساس تر خواهد بود. مواردی از جمله نحوه دسترسی و اطلاع رسانی، سرعت در ارائه خدمات، کیفیت ارائه خدمات، شفافیت و ارائه صورتحساب مورد تائید شرکت، نحوه برخورد مناسب و ... را می توان به عنوان معیارهایی دانست که پرشیاخودرو برای ارتقاء آنها از هر تلاشی دریغ نمی کند.

در پایان این پروسه، گزارشی از نقص خودرو و اقدامات اصلاحی و بعضا لیست قطعات جدید نصب شده روی خودرو نیز به مشتری ارائه می گردد. نکته ای که در این پروسه قابل توجه بود تاکید روی برخورد خوب و انجام تمام استانداردها بود، نکته ای که شرکت مادر نیز روی آن تاکید داشته و دارد.

حضور پرسنل واحد قطعات، خدمات پس از فروش و بازاریابی در تیم اعزامی به ترکیه می تواند نگاه های مختلف به معقوله کیفیت را به شرکت تزریق نماید. نگاه های متفاوت به مسئله ای واحد سبب می گردد تا تمامی نکات و جزئیات به شرکت منتقل شده و سبب افزایش آگاهی و تعامل گردد. لمس نمونه های موفق بخصوص زمانی از ایده به عمل تبدیل شده و به شکل یک عادت کاری درآمده است می تواند بهترین کلاس آموزشی در افزایش کیفیت بشمار آید. حوزه خدمات و بخصوص بخش خدمات امداد بدلایل مختلف حائز اهمیت است و بهبود مستمر آن می تواند بعنوان یک مزیت رقابتی و همچنین یک اطمینان خاطر برای مشتریان باشد. پرشیاخودرو نیز با اختصاص شماره 1885 جهت دسترسی آسان و همچنین خودروهای مجهز امداد و خودروبرها و همچنین با کمک پرسنل مجرب و آموزش دیده خود، همواره سعی نموده تا شعار نهایت لذت رانندگی را محقق سازد و مشتریان و ب.ام.و سواران را آسوده خاطر سازد.