تاریخ درج خبر : 1399/3/23

ب.ام.و iX3 به عنوان محصول 2021 وارد خط تولید شد.

تست های اولیه Homologation خودرو 2021 BMW iX3 انجام شده است و اولین تحویل آن اواخر امسال خواهد بود.

طبق آخرین اخبار رسیده، ب ام و در حال آماده‌سازی سایت تولید  BMW Brilliance Automobile Dadong  چین برای شروع تولید نهایی SUV تمام الکتریکی iX3 است که در اواخر تابستان امسال طبق برنامه ریزی قبلی آغاز می شود.
بر همین اساس نسخه های از این خودرو پیش از عرضه نهایی با پوشش استتار شده جهت ارزیابی و تست‌های پیش از تولید راهی خیابان‌ها شده و مراحل همولوگیشن را با موفقیت به پایان رسانده است.
آرنولد کلر رئیس بخش توسعه محصول IX3 در این باره می گوید: "این اولین بار است که ما کل فرآیند همولوگیشن را برای یک مدل کاملاً برقی در چین و اروپا به طور همزمان انجام می دهیم. کارکنان تیم تست ما این چالش را با مهارت و بازدهی فوق العاده به انجام رسانده اند." 

کل فرآیند این آزمایش بیش از 340 ساعت زمان نیاز داشته و بیش از 7،700 کیلومتر (4،780 مایل) رانندگی آزمایشی طی چهار هفته انجام می شود. این کارخانه در چین که مسئولیت تأمین بازار جهانی (به استثنای منطقه آمریکای شمالی) را بر عهده خواهد داشت ، اخیراً ساخت 200مین نمونه پیش تولید iX3 را به پایان رسانده است.

ب ام و می گوید با توجه به داده های اولیه تست WLTP ، خودرو iX3 به کمک یک باتری 74 کیلووات ساعت که در کف خودرو نصب می شود حدود 273 مایل (440 کیلومتر) برد رانندگی را ارائه می دهد. موتور الکتریکی این خودرو روی محور عقب قرار داشته و 282 اسب بخار (286 PS) و 295 پوند فوت (400 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند.

خودرو iX3  اولین BMW خواهد بود که دارای فناوری "نسل پنجم eDrive" است که برای سایر EV های باواریایی مانند i4 و SUV پرچمدار iNext اعمال خواهد شد.
آخرین پیشرانه برقی BMW دارای موتور ، بخش الکتریکی و جعبه دنده در یک محفظه مشترک است که آن را فشرده تر و بسیار انعطاف پذیر برای نصب در بدنه های مختلف می کند. علاوه بر این ، خودروساز آلمانی ادعا می کند که موتور الکتریکی آنها نیازی به استفاده از فلزات معدنی کمیاب ندارد و آنها را از هرگونه مشکل احتمالی برای تامین این فلزات  رها می کند.
ب ام و iX3 در  خط تولید مشترک یا ICE-powered X3 تولید می شود. تولید نهایی iX3 در اصل از بدنه مشترک با X3 استفاده می کند ، اما دارای خطوط آئرودینامیکی و مسیر عبور هوا خاص خود خواهد بود تا جلوه بصری متمایزی را ارائه دهد.