تاریخ درج خبر : 1400/5/3

the-all-new-bmw-2-series-coupe

کمپانی ب‌ام‌و به تازگی از نسل جدید سری 2 کوپه پرده‌برداری کرده است. نکته جالب توجه در ظاهر این خودرو، استفاده از جلوپنجره کلیوی BMW معروف بوده و خبری از جلوپنجره جدید و جنجالی نیست.

سری 2 کوپه جدید BMW با شخصیتی متمرکز بر عملکرد پویا و اسپرت و فن آوری پیچیده شاسی که در اصل برای سری 4 کوپه توسعه یافته، معرفی شده است. در مدل 230i از اجزای کرومی برای تزئین بدنه استفاده شده درحالی‌که با سفارش پکیج Shadowline رنگ این جزئیات به مشکی براق و در مدل M240i به خاکستری تغییر می‌کند.

 

چراغ‌های عقب در حالت کلی به نسل قبل شباهت دارد. چراغ‌های جلو بازطراحی داشته‌اند و حالا در قسمت سپر ورودی‌های هوای بزرگتر و با طراحی خشن‌تر  به نمایش درآمده است که چهره‌ای اسپرت و چابک به سری 2 داده است. در نمای کناری گلگیرهای برجسته را داریم که خودرو را عضلانی‌تر کرده است و باعث می‌شود عرض خودرو پهن‌تر به نظر برسد. در نمای کنار یک خط برجسته از امتداد چراغ‌ها جلو تا چراغ‌های عقب ادامه پیدا می‌کند و طراحی دستگیره‌های درها هم تغییر کرده است.

 

ابعاد سری 2 جدید در مدل 230i در طول، عرض و فاصله محوری به ترتیب 10.92، 6.6 و 5 سانتی‌متر افزایش و ارتفاع 2.5 سانتی‌متر کاهش یافته است. اما مدل M240i در طول 8.9 سانتی‌متر افزایش و در ارتفاع 0.25 سانتی‌متر کاهش ابعاد را تجربه کرده است. برای 239i رینگ‌های 18 اینچی استاندارد است و می‌توان نمونه‌های 19 اینچی را نیز برای آن انتخاب کرد که در مدل M240i استاندارد هستند.

 

در نسل دوم سری ۲ کوپه از لحاظ تریم داخلی هم همان حس ب‌ام‌و حفظ شده اما کمی هم به روز شده است. دریچه‌های هوا و صفحه نمایش‌های روی داشبورد شکل هندسی مناسب‌تری پیدا کرده اما همچنان جسورانه باقی مانده است. به طور استاندارد مثل بقیه ب‌ام‌و ها سه زون یا ناحیه تهویه هوا تعریف شده،‌ صندلی‌ها برقی است و ترمز اضطراری خودکار در این خودرو فعال است. سامانه حفظ بین خطوط دارد و اگر خودرویی در نقطه کور آن قرار بگیرد،‌ بوق و چراغ هشدار دارد. سیستم صوتی آن 10 بلندگو دارد و به سامانه کارپلی اَپل یا اتو اندروید به خواست مشتری مجهز می شود. هنگام خرید هم امکان انتخاب برخی از آپشن های بیشتر هم وجود دارد.

 

طراحی داخلی بسیار مدرن‌تر شده و کیفیت متریال نسبت به نسل قبل به مراتب بالاتر است. در نسخه استاندارد جلوآمپر دیجیتال را داریم و در وسط، صفحه نمایش ۸٫۸ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می‌دهد، اما با پرداخت هزینه بیشتر می‌توان صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی جلوآمپر دیجیتال و صفحه نمایش ۱۲٫۲۵ اینچی را در وسط سفارش داد.

 

شایان ذکر است سری 2 کوپه جدید با سه نسخه متنوع  220i، M240i xDrive  و220d  تولید و عرضه خواهد شد. گفتنی است طبق اعلام رسمی کمپانی، اولین نمایش جهانی این محصول در ژوئیه 2021 و همزمان با فستیوال سرعت گودوود انجام خواهد پذیرفت. همچنین از اوایل سال 2022 عرضه آن آغاز خواهد شد. نسخه قدرتمند و پرفورمنس M240i xDrive با بهره‌مندی از پیشرانه شش سیلندر خطی قادر به تولید 374 اسب‌بخار قدرت است که این نیرو به صورت هوشمند به هر چهارچرخ متحرک انتقال می‌یابد. همچنین امکان انتخاب مدل‌های چهار سیلندر بنزینی و دیزلی نیز وجود دارد که انتقال قدرت در آن‌ها به محور عقب صورت می‌پذیرد.

 

 

منبع: https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0336854EN/the-all-new-bmw-2-series-coup