تاریخ درج خبر : 1400/5/13

BMWi4 به عنوان خودروی ایمنی مسابقات MotoE انتخاب شد

اواسط ماه ژانویه کمپانی مینی از مدل اختصاصی خود جهت خودروی ایمنی مسابقات فرمول E پرده برداری کرد. اما اکنون BMW نیز از جدیدترین خودروی الکتریکی خود با نام i۴ جهت حضور در مسابقات موتورسواری MotoE به عنوان خودروی ایمنی رونمایی کرده است.

طبق اعلام رسمی مسئولان برگزاری، مسابقات گرندپری اتریش در 15 آگوست در پیست ردبول رینگ برگزار خواهد شد که در این دوره خودروی بی ام و i4 نخستین حضور رسمی خودرو را به عنوان Safety Car تجربه خواهد کرد. البته حرکت بی ام و i4 M50 در زیرمجموعه مسابقات معتبر موتو جی‌پی بخشی از برنامه‌های تبلیغاتی شرکت برای سری 4 برقی هم به حساب می‌آید.

 

این سدان باواریایی به لطف ۲ موتور برقی روی هر اکسل می‌تواند ۵۴۴ اسب‌بخار قدرت فراهم کند. با کمک گرفتن از بخش تیونینگ M حالا شاسی حرفه‌ای، ترمز‌های بزرگ‌تر و تغییراتی هم در آیرودینامیک آن اعمال شده است. شتاب صفر تا ۱۰۰ ب‌ام‌و فوق چیزی حدود ۴ ثانیه است.

 

بی‌ام‌ و i4

 

شایان ذکر است نسخه تولیدی این سدان چهار در الکتریکی ب‌ام‌و به صورت رسمی از پاییز امسالا وارد بازارهای جهانی خواهد شد. لذا علاقه‌مندان این خودرو می‌توانند اولین نمایش جهانی آن را در پیست مسابقات MotoE شاهد باشند.

 

مارکوس فلاش مدیرعامل بخش M می‌گوید در حالی که نسخه تولیدی چهار در i۴ پاییز امسال راهی بازار می‌شود، طرفداران این خودرو می‌توانند اولین نمایش جهانی آن را در پیست مسابقه شاهد باشند. به گفته این مقام مسئول هیچ خودروی ایمنی دیگری مناسب‌تر از i۴ M۵۰  برای مسابقات MotoE وجود ندارد.

 

از ویژگی‌های ظاهری خودروی ایمنی جدید MotoE می‌توان به ترکیب رنگی خاکستری تیره و خطوط سبز اشاره کرد. همچنین جلوپنجره بی ام و جدید و بزرگ i۴ با رنگ سبز به نمایش درآمده تا نمای بیرونی این خودرو بیش از هر زمان دیگر جلب توجه نماید.
 

منبع