تاریخ درج خبر : 1400/8/8

manheart-mhx3-600-bmw-x3m

کمپانی BMW چندی پیش اقدام به معرفی نسخه‌های جدید BMW X3 M و BMW X4 M کرده است، اما این نسخه جدید افزایش توان خروجی نسبت به نسخه قبلی نداشته و تنها برخی تغییرات در طراحی را تجربه کرده است. اکنون شرکت تیونینگ منهارت اقدام به بهبود عملکرد و افزایش توان بی ام و X3 M کرده است. این پروژه با نام MHX3 600 شناخته می‌شود که بر مبنای ب‌ام‌و X3 M با ظاهری منحصربفرد و مخوف نمایان شده است.

نکته جالب توجه درخصوص این پروژه، تولید محدود تنها 10 دستگاه از این خودرو است که همین امر موجب افزایش ارزش آن نیز خواهد شد. همانطور که تصاویر نمایش داده شده، MHX3 600 لیمیتد 01/10 دارای پوشش آبی تیره و مات با برچسب‌های خاکستری منهارت است.


 

ب ام و X3 M با تیونینگ منهارت

 

کیت بدنه فیبرکربنی شامل اسپلیتر، فلاپ‌های جانبی، پوشش آینه‌ها و دیفیوزر عقب جذابیت ظاهری این بی ام و شاسی‌ بلند پرفورمنس را دوچندان کرده است. رینگ‌های 22 اینچی و سیستم تعلیق بهبود یافته با ارتفاع کمتر نیز از دیگر ویژگی‌های ظاهری این خودرو است.

 

منهارت برای داخل کابین نیز تغییرات وسیعی درنظر گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به تریم فیبرکربنی bmw اشاره کرد که هماهنگی و هارمونی قابل توجهی را با ظاهر خودرو ایجاد کرده است. شایان ذکر است در این پروژه لوگوهای بی ام و نیز جای خود را به نشان تجاری منهارت داده‌اند.

 

اما جذاب‌ترین بخش این پروژه زیر کاپوت بوده که پیشرانه ۳ لیتری توئین توربوی آن هم اکنون پس از اعمال تغییرات و بهره‌مندی از واحد کنترل MHtronic ، قادر به تولید نیرویی معادل ۶۲۶ اسب‌بخاری و حداکثر گشتاور ۷۸۵ نیوتون متر خواهد بود. این اعداد نشان دهنده بهبود قدرت ۱۲۳ اسبی و گشتاور ۱۳۵ نیوتون متری نسبت به نسخه استاندارد X3 M کامپتیشن هستند.

ب ام و X3 M با تیونینگ منهارت ب ام و X3 M با تیونینگ منهارت

شاسی‌بلند BMW پرفورمنس منهارت همچنین دارای سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ بوده و به کنترل سوپاپ و خروجی‌های کربنی مجهز است. گفتنی است منهارت قیمت نسخه MHX3 600 را ۱۱۸ هزار و ۹۰۰ یورو اعلام کرده است. همچنین این شرکت اعلام کرده کیت مورد نظر را برای مدل X4 M کامپتیشن نیز در دسترس قرار داده است.

منبع