تاریخ درج خبر : 1400/9/10

The BMW Concept XM

ب‌ام‌و کانسپت XM را به صورت رسمی معرفی کرد

کمپانی ب‌ام‌و به تازگی کانسپت XM را که یک شاسی‌بلند پلاگین هیبرید خواهد بود را به صورت رسمی رونمایی کرده است. این رویداد مهم در نمایشگاه آرت بازل 2021 در ساحل میامی رقم خورده و نوید عرضه محصولی قدرتمند و لوکس را برای پایان سال آینده داده است.


BMW M نخستین محصول مستقل خود را پس از BMW M1 افسانه‌ای در سالی که پنجاهمین سالگرد خود را جشن می‌گیرد، معرفی خواهد کرد. محصولی که قرار است از پایان سال 2022 در کارخانه BMW Group Spartanburg در ایالات متحده آمریکا به تولید برسد.

 

بی ام و کانسپت XM بی ام و کانسپت XM

 

تاکنون اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی این کانسپت اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود این کانسپت پلاگین هیبرید درون سینه خود از یک نیروگاه آهنین 8 سیلندر با حجم 4.4 لیتری توئین پاور توربو و یک موتور الکتریکی جای داده باشد که توانایی تولید قدرتی حدود 750 اسب‌بخار و 1000 نیوتن متر گشتاور را دارد. توان خروجی موتور درنظر گرفته شده برای این خودروی مفهومی به نوعی است که زیر برند BMW M یکی از محصولات این برند را تیونینگ کرده و توانی دور از انتظار از آن استخراج کرده است.

 

مهم‌ترین المان‌ها در طراحی ظاهری کانسپت XM، جلوپنجره بزرگ هشت ضلغی با نوار نورانی LED که در حاشیه آن قرار گرفته است. علاوه‌بر خطوط برجسته و درهم تنیده روی بدنه این کانسپت، رینگ‌های 14 پره 23 اینچی بیش از هر چیز دیگری در نمای جانبی توجه را به خود جلب می‌کنند. این نخستین‌بار است که خودرو BMW در محصولات خود از رینگی با این ابعاد استفاده کرده است.

 

بی ام و کانسپت XM

در نمای عقب این خودرو BMW نیز شاهد طرحی متمایز و جدید هستیم که چراغ‌ها به صورت نواری باریک و کشیده در طرفین بدنه جای گرفته‌اند. همچنین چهار خروجی اگزوز مثلثی شکل که به صورت عمودی در طرفین دیفیوزر نصب شده روی سپر قرار گرفته‌اند، از نکات برجسته در این بخش به‌شمار می‌روند. شیشه‌ عقب و انتهای سقف، ترکیبی خلاقانه با برجستگی‌های واضح ارائه می‌دهند که پیش از این در هیچ‌یک از طرح‌های این کمپانی مشاهده نشده است.

 

اما درون کابین این خودروی مفهومی بی ام و دارای طراحی عامه‌پسندتری است که به تلفیقی از متریال چرمی و آلومینومی است که حالت آینده‌نگرانه‌ای دارد. در قسمت فوقانی دورد و روبروی راننده، یک نمایشگر خمیده بزرگ که نسل هشتم سیستم iDrive را پشتیبانی می‌کند قرار گرفته است. تودوزی و تریم داخل کابین با چرم قهوه‌ای یا مشکی دیزاین خواهد شد. حالت چندضلعی جلوپنجره، در برخی قسمت های داشبورد مانند دریچه های تهویه و… دیده می‌شود که نشان از هارمونی طراحی خارجی و داخلی این خودرو دارد.

حال باید منتظر ماند و دیدی که نسخه نهایی این محصول چه تغییراتی را نسبت به خودرو کانسپت XM تجربه خوالهد کرد. همچنین می‌توان انتظار داشت که BMW M در آینده محصولات جدید دیگری را به سبد مدل‌های ب ام و اضافه کند.

منبع