تاریخ درج خبر : 1400/9/21

تصاویر نسل جدید مینی کوپر S الکتریکی در چین فاش شد

به تازگی تصاویری از نسل جدید مینی کوپر اس الکتریکی در چین منتشر شده که این خودرو را بدون پوشش استتاری نشان می‌دهد. این در حالی است که هنوز معرفی رسمی از آن صورت نگرفته است.

 

طبق تصاویر فاش شده می‌توان جزئیات تمامی قسمت‌های این خودرو از جمله طراحی فضای داخل کابین را به خوبی مشاهده کرد. همچنین بج نصب شده S روی در صندوق نشان می‌دهد که این خودرو نسخه اسپرت از مینی کوپر خواهد بود.

 

تغییرات صورت گرفته در طراحی ظاهری آن نشان می‌دهد که با نسل جدید کوپر اس همراه خواهیم بود. در نمای جلو چراغ‌های دایره‌ای طبق سنت دیرینه مینی خودنمایی می‌کنند. جلوپنجره نیز به رسم خودروهای الکتریکی با پانلی همرنگ بدنه پوشانده شده است. نکته قابل توجه تغییر طراحی در موتور است که برخلاف گذشته چراغ‌های جلو را احاطه نکرده است.

 

نمای جانبی تغییر زیادی نسبت به گذشته نداشته و با همان فرم همیشگی مینی به نمایش در آمده است. اما تغییر در ابعاد خودرو باعث شده اورهنگ‌های کوتاه‌تری در نسل جدید مینی کوپر اس الکتریکی را شاهد باشیم. همچنین مینی طبق روال گذشته این هاچ‌بک جذاب را به صورت سه‌در راهی بازار خواهد کرد.

 

تصاویر نسل جدید مینی کوپر S الکتریکی در چین فاش شد تصاویر نسل جدید مینی کوپر S الکتریکی در چین فاش شد

اما بیشترین تغییر در نمای عقب خودرو صورت گرفته است. جایی که چراغ‌های خاطره‌انگیز مینی جای خود را به چراغ‌های ذوزنقه‌ای جدید با گرافیک داخلی تار عنکبوتی داده‌اند. نواری مشکی رنگ نیز د. چراغ را به یکدیگر متصل کرده و ظاهری کاملا متفاوت به آن داده است.

نکته جالب توجه در کابین نسل جدید کوپر اس، حذف آمپر و نمایشگر پشت فرمان و قرار دادن هدآپ دیسپلی است. همچنین یک نمایشگر دایره‌ای بزرگ در مرکز داشبورد قرار گرفته که ظاهری مدرن و جذاب به کابین داده است.

 

از آن‌جایی که مینی تصمیم دارد تا سال ۲۰۲۷ سهم مدل‌های تمام الکتریکی را به نیمی از کل فروش جهانی خود برساند و تا سال ۲۰۳۰ تمام الکتریکی شود، در نسل جدید کوپر اس هم از موتور الکتریکی و هم پیشرانه درون‌سوز بنزینی استفاده خواهد کرد. همچنین اعلام کرده سال 2023 نسل جدید کوپر اس را به صورت رسمی معرفی و عرضه خواهد کرد.

 

منبع