تاریخ درج خبر : 1400/9/28

معرفی و رونمایی BMW iX M60

طبق آخرین اعلام مسئولان برگزاری بزرگترین رویداد فناوری جهان یعنی نمایشگاه CES 2022، قرار است در دی‌ماه سال جاری به مدت 3 روز به صورت حضوری و آنلاین برگزار شود. از این‌رو بسیاری از برندهای پیشرو در زمینه تکنولوژی قصد دارند جدیدترین دستاوردهای خود را در این رویداد مهم که از 15 تا 18 دی‌ماه در شهر لاس‌وگاس برگزار خواهد شد، معرفی و رونمایی ب‌ام‌و نیز قصد دارد از خودروی iX M60 در این نمایشگاه پرده‌برداری کند.

 

اما نکته قابل تامل در این‌باره، تکنولوژی تغییر رنگ پانل‌های بدنه خودرو BMW است که به وسیله فشردن یک دکمه رخ خواهد داد. کمپانی ‌بی ام و تاکنون هیچ اطلاعاتی در خصوص این تکنولوژی اعلام نکرده است. همچنین کمپانی ب‌ام‌و علاوه بر این ایده‌ی سیستم تئاتر پیشرفته در داخل خودرو را به نمایش خواهد گذاشت.

 

طبق آخرین اطلاعات درز کرده از این خودرو، پیش‌بینی می‌شود بی ام و iX M60 از یک سیستم چهار چرخ محرک برای انتقال قدرت برخوردار باشد. همچنین توان خروجی 560 یا 600 اسب‌بخاری این کراس‌اوور الکتریکی سبب می‌شود در مدت زمان 4 ثانیه سرعتش از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد. قرار است کوپه الکتریکی رولزرویس اسپکتر نیز از همین قوای محرکه استفاده کند.

 

 شایان ذکر است بی ام و iX xDrive50 در حال حاضر در بازار ایالات متحده با بهره‌گیری از دو پیشرانه الکتریکی توانایی تولید نیرویی معادل 516 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 765 نیوتن متری دارد. 

ب‌ام‌و‌ iX M60 بی ام و iX M60

این مجموعه نیز از باتری‌های لیتیوم-یون 11.5 کیلوووات ساعتی تغذیه می‌کند که در  مجموع می‌تواند مسافت تخمینی 483 کیلومتر را بپیماید. گفتنی است طبق آخرین ارزیابی‌های موسسه ایمنی یورانکپ، این خودرو توانسته با کسب 5 ستاره بالاترین امتیاز را از آن خود کند. این در حالی است که امتیازات کسب شده توسط آن در بخش‌های مختلف از جمله محافظت از بزرگ‌سالان، کودکان و سیستم‌های ایمنی به ترتیب ۹۱، ۸۷ و ۸۱ درصد بوده است.

 

گفتنی است قیمت بی ام و iX xDrive50 در آمریکا از ۸۳ هزار و ۲۰۰ دلار شروع می‌شود. البته باید این نکته را مدنظر داشت که در صورت شخصی‌سازی و سفارش‌گذاری آپشن‌های بیشتر، قیمت آن از مرز 100 هزار دلار نیز فرارتر خواهد رفت. حال باید منتظر ماند و دید که نسخه جدید آن چه ویژگی‌هایی خواهد داشت و قیمت تمام شده آن در چه بازه‌ای محاسبه خواهد شد.

 

منبع