تاریخ درج خبر : 1400/11/4

ب‌ام‌و X6 M Competition منهارت، خشن و قدرتمند

کمپانی تیونینگ منهارت در یکی از جدیدترین پروژه‌های خود، ب‌ام‌و X6 M کامپتیشن را ارتقا داده است. منهارت در این پروژه با استفاده از قطعات اورجینال ب ام و توانسته توان خروجی 730 اسبی را از موتور 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربو استخراج کند.

دپارتمان M ب‌ام‌و از گذشته تاکنون با معرفی محصولات پرفورمنس و رده بالای ب‌ام‌و در تلاش بوده تا نظر قشر خاصی از علاقه‌مندان به محصولات قدرتمند ب‌ام‌و را به خود جلب کند. در این راستا محصولات جذابی از جمله X6 M Competition را با توان 625 اسب‌بیخاری معرفی کرده است.

 

اما این محصول برای مدیران کمپانی منهارت چندان جذاب نبوده و توان خروجی آن نتوانسته نظرشان را به خود جلب کند. بر این اساس این شرکت محصولی تیون شده با نام MHX6 700 را معرفی کرده است. این هیولای قدبلند اکنون با ظاهری خشن و جذاب، پرفومنسی فراتر از انتظار را ارائه می‌دهد.

 

ب‌ام‌و X6 M Competition منهارت بی ام و  X6 M Competition منهارت

 

منهارت برای ارتقای فنی این خودرو دو پکیج ارتقایی ارائه کرده است که گزینه نخست بازنگری ECU و گزینه دیگر ارتقای کنترل  محوری MH ترونیک را شامل می‌شود. هر دو پکیج توان خروجی موتور 8 سیلندر توئین توربو 4.4 لیتری را به 730 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 900 نیوتن متر افزایش می‌دهد. این در حالی است که منهارت برای کنترل این هیولا سیستم ترمز را نیز ارتقا داده است. همانطور که پیش‌تر گفته شد، توان خروجی استاندارد این خودرو 625 اسب‌بخار و گشتاور آن 750 نیوتن متر است.

 

از دیگر تغییرات فنی این پروژه می‌توان به سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ اشاره کرد که با چهار خروجی‌ 100 میلی‌متری از جنس کربن یا سرامیک در طرفین سپر، خودنمایی می‌کند. همچنین کیت کاهش ارتفاع نصب شده بر روی این خودرو شامل فنرهای H&R می‌شود که منجر به کاهش 30 میلی‌متری ارتفاع خودرو از سطح زمین شده است.

 

از تغییرات ظاهری  BMW MHX6 700 می‌توان به طراحی منحصر به فرد کیت فیبرکربنی بدنه اشاره کرد که شامل بخش‌هایی از جمله اسپلیتر جلو، جلوپنجره، رکاب‌های جانبی، دیفیوزر و اسپویلر عقب دوتکه می‌شود. همچنین پوشش کربنی آینه‌های جانبی و سایر ادوات تزئینی بدنه از دیگر نکات بارز در ظاهر آن هستند.

 

تیونینگ بی ام و

از طرفی رینگ‌های ۲۲ اینچی بی ام و باطرح مشکی ساتین نیز تکمیل‌کننده ظاهر مخوف و جذاب این شاسی‌بلند قدرتمند آلمانی هستند. البته منهات تغییرات چندانی را برای کابین این خودرو درنظر نگرفته و تنها به تریم کربنی از جمله پدال شیفترها و کف‌پوش اختصاصی منهارت بسنده کرده است.

منبع