تاریخ درج خبر : 1400/11/12

فیس لیفت خانواده ب ام و سری 8 برای سال 2023

کمپانی ب ام و به تازگی فیس‌لیفت تمامی مدل‌های سری 8 را برای سال 2023 معرفی کرده است. این تغییرات جزئی شامل مدل‌های کوپه، کانورتیبل و گرن‌کوپه می‌شود. اگرچه این تغییرات چندان چشمگیر نمی‌باشد ولی شاهد استفاده از جلوپنجره جدید موسوم به Iconic Glow در این سری هستیم.

 

این جلوپنجره جدید با اجزای متفاوت و دریچه‌‌های فعال در هنگام خاموش شدن پیشرانه بسته و پس از باز شدن درها باز می‌شود، ضمن این‌که راننده می‌تواند به صورت دستی هم این قطعه را کنترل کند. همچنین این جلوپنجره جدید چراغ‌دار در هنگام شب‌ روشن شده و نمای جذاب‌تری را ایجاد می‌کند.

 

ب‌ام‌و سری 8 ب‌ام‌و سری 8 ب‌ام‌و سری 8

 

از دیگر تغییرات ظاهری سری 8 جدید با نسخه M850i می‌توان به آینه‌های جانبی آیرودینامیک M، لوگوی ب‌ام‌و موتوراسپرت روی کاپوت، صندوق‌عقب و رینگ‌ها اشاره کرد که به پنجاه‌سالگی ب‌ام‌و M اشاره دارد. 5 رنگ جدید متالیک شامل خاکستری Skyscraper، سبز San Remo، آبی Portimao، آبی یخی Tanzanite و خاکستری یخی Pure به طیف رنگ‌های قابل سفارش برای بدنه ب‌ام‌و سری 8 اضافه شده است.

 

ب‌ام‌و سری 8

 

همینطور در فضای داخل کابین نیز شاهد جایگزینی نمایشگر اطلاعاتی سرگرمی بزرگ‌تر ۱۲.۳ اینچی نسبت به نمونه 10.25 اینچی قبلی شده است. در ساخت صندلی‌های M Carbon نیز از قطعات اورجینال بی ام و و همچنین قطعات پلیمر فیبرکربن استفاده شده و علاوه بر تجهیز به گرمکن و تنظیم برقی، لوگوی M8 نیز روی پشت‌سری‌های آن قرار دارد. روکش چرم مرینو روی این صندلی‌ها را می‌توان در ترکیب مشکی-نارنجی یا مشکی-بژ سفارش داد.

 

ب‌ام‌و سری 8 ب‌ام‌و سری 8

 

مشخصات فنی M8 کامپتیشن بدون تغییر باقیمانده و همچنان پیشرانه 4.4 لیتری توئین توربو 8 سیلندر با 617 اسب‌بخار قدرت و 750 نیوتن‌متر گشتاور در زیر کاپوت قرار گرفته است. نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده 8 سرعته به سامانه چهارچرخ محرک منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت و حداکثر سرعت این خودرو با پکیج M Driver به ترتیب 3 ثانیه و 306 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

 

منبع