تاریخ درج خبر : 1401/1/20

BMW M3 Cs جدید در پیست نوربرگ رینگ مشاهده شد

با توجه به اینکه اخیرا تمرکز بر ب‌ام‌و M4 CSL بیش از سایر مدل‌های جدید BMW بوده است، انتظار می‌رود که برخی از مدل‌های جدید از یاد بروند. یکی از این مدل‌ها M3 Cs است که به تازگی جهت انجام تست وارد پیست نوربرگ‌رینگ شده است.

ب‌ام‌و M3 CS هرچند که به قدرتمندی BMW M4 CSL نخواهد بود، اما از نسخه قدرتمند و پرفورمنس بی ام و M3 کامپتیشن قوی‌تر است. به تازگی تصاویر جاسوسی از این سدان پرفورمنس در پیست نوربرگ‌رینگ(Nürburgring) یا همان جهنم سبز منتشر شده‌اند که جزئیات بیشتری از طراحی ظاهری آن را فاش می‌کند. در نمای جلو شاهد طرحی مشابه با M4 CSL هستیم که از همان عناصر جلوپنجره، ورودی هوا و اسپلیتر پایینی استفاده شده است.

 

M3 Cs جدید در پیست نوربرگ‌رینگ مشاهده شد

 

کل نمای جلو توسط پوشش‌های استتاری پنهان شده است اما واضح است که M3 CS از کاپوت متفاوتی استفاده می‌کند. اما در نمای عقب خبری از اسپویلر مشابه M4 CSL نیست. ولی این بدان معنا نیست که اسپویلری برای آن درنظر گرفته نشده باشد. بلکه اسپویلر کوچک نصب شده روی در صندوق ظاهری تهاجمی و اسپرت را فراهم کرده است.

 

اما در نمای جانبی شاهد تغییر چندانی در پروفیل‌های بدنه نیستیم، هرچند که در تصاویر منتشر شده شیشه‌های پشتی CS  پوشانده شده‌اند که این موضوع کمی غیرعادی به نظر می‌رسد. شاید دلیل این کار صندلی‌های عقب باشند که شاید مشابه نمونه‌های به‌کار رفته در M5 CS باشد و باواریایی‌ها به دنبال پنهان کردن آن‌ها از چشمان تیزبین عکاسان باشند. شاید هم از شیشه عقب پرسپکس و سبک‌وزن استفاده شده است اما احتمال چنین کاری کمتر است.

 

M3 Cs جدید در پیست نوربرگ‌رینگ مشاهده شد

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بی ام و  M3 CS که باید به آن اشاره کرد، مشخصات فنی پیشرانه نصب شده زیر کاپوت است. M3 CS هم از همان پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر توئین پاور توربو نسخه کامپتیشن بهره می‌گیرد. با این تفاوت که قدرت خروجی آن می‌‌تواند تا 540 اسب‌بخار برسد، این در حالی است که نسخه کامپتیشن قادر به تولید 503 اسب‌بخار است.

 

گفتنی است M3 CS دارای جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک خواهد بود که نیروی تولید شده موتور را به هر چهار چرخ انتقال خواهد داد. انتظار می‌رود ب‌ام‌و M3 CS نیز همچون برادر بزرگ‌تر خود یعنی M5 CS، موفقیت‌های فراوانی را کسب کند.

منبع