The new BMW X7
سرانجام پس از مدتها انتظار نسخه جدید بزرگترین شاسیبلند بامو X7 با تغییراتی بنیادی در طراحی معرفی شد. این مدل برای سال ۲۰۲۳، چهرهی بسیار متفاوتی خواهد داشت و البته پیشرانهی قویتری برای مدل پایه ارائه خواهد کرد. نمای داخلی X7 جدید هم تغییر خواهد کرد. مهمترین تفاوت مدل ۲۰۲۳ با نسخهی اولیه، بازطراحی چراغ جلو و سپر اصلی است.
نمای جلوی این خودرو گویی نمایانگر زبان طراحی جدید بامو است که از چراغ دو قسمتی و جلوپنجره بزرگ برخوردار است. بر این اساس انتظار میرود چنین ترکیبی برای سدان برقی i7، نسل جدید سری ۷ و شاسی بلند هیبریدی XM نیز استفاده شود.
نسخه پایه از X7 جدید، جلوپنجره نقرهای رنگ خواهد داشت اما مدلهای آپشنال مثل M60i دارای ادوات سیاه براق خواهند بود. داخل جلوپنجره در این خودروها، نورپردازی ویژه خواهد داشت. یکی از تجهیزات جالب X7 در نسخه جدید، چرخهای ۲۳ اینچ است که برای اولینبار روی خودرویی از بامو توسط شرکت سازنده ارائه میشود.
مدل پایه X7، رینگهای ۲۱ اینچ خواهد داشت و نمونه استاندارد M60i مجهز به چرخ ۲۲ اینچ خواهد بود. ارزانترین مدل X7 جدید، پیشرانه ۳ لیتر ۶ سیلندر خطی خواهد داشت. این موتور توئین توربوشارژ هیبرید، ۳۷۵ اسببخار قدرت و ۵۲۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. بهینهسازیهای انجام شده روی X7 جدید، منجر به افزایش قدرت ۴۰ اسببخار شده است و شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت ۵/۶ ثانیه ارائه میدهد.
بامو X7 M60i، از پیشرانه هیبرید V8 با حجم ۴/۴ لیتر استفاده میکند. قدرت این مدل ۵۲۳ اسببخار با نهایت گشتاور ۷۵۰ نیوتنمتر است. بامو X7 M60i سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۴/۵ ثانیه دارد؛ اما سریعترین نمونه از سری جدید X7 نیست. بهزودی آلپینا XB7 با ظاهر جدید X7 تولید میشود. این مدل، ۶۳۰ اسببخار قدرت و ۸۰۰ نیوتنمتر گشتاور خواهد داشت تا بتواند در زمان ۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد.
تمامی مدلهای سری X7 جدید، مجهز به گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته و سیستم لانچ کنترل (شتابگیری سریع) خواهند بود. تجهیزات ایمنی هوشمند، مثل مدیریت تعادل و گردش خودکار چرخهای عقب (Integral Active Steering) هم آپشنهای استاندارد هستند. نسل جدید سیستمهای کمک راننده بامو (Dynamic Handling package) با تنظیمات ویژه برای فرمان و فنربندی خودرو، به سفارش مشتری نصب میشوند.
فضای داخل کابین بامو X7 جدید نیز دستخوش تغییرات فراوانی شده است. به عنوان مثال مدل جدید X7 مجهز به نسخه هشتم از سیستم سرگرمی بامو iDrive است. این خودرو، از نمایشگر لمسی ۱۴/۹ اینچ در وسط داشبورد استفاده میکند؛ درحالیکه پیش روی راننده، مانیتور تمام رنگی ۱۲/۳ اینچ وحود دارد.
این مجموعه مشابه i4 و iX، حالت خمیده خواهند داشت و برای اولینبار روی خودروی بنزینی بامو نصب میشوند. تمامی مدلهای X7 جدید، دارای گرمکن داخل صندلی برای ردیف جلو خواهند بود. ماساژور و تجهیزات گرمایشی یا سرمایشی برای صندلیهای مختلف، قابل سفارش است. چرم استفاده شده برای X7 مدل ۲۰۲۳، گیاهی خواهد بود.
گفته میشود بامو X7 xDrive40i به عنوان شاسیبلند پرچمدار با قیمت پایه 80 هزار دلار به فروش خواهد رسید که این رقم حدودا 2 هزار دلار گرانتر از مدل پایه در سال 2021 است. همچنین نسخه M60i با قیمت پایه 104 هزار دلار عرضه خواهد شد. بر این اساس انتظار میرود قیمت نسخه آلپینا XB7 در بازه 150 هزار دلار باشد.