تاریخ درج خبر : 1401/2/31

ب ام و M4 CSL نسخه مجدد یک افسانه

 

کمپانی ب ام و همزمان با پنجاهمین سالگرد تاسیس بخش BMW M GmbH اقدام به معرفی نسخه خاص M4 CSL کرده است. این کوپه قدرتمند در حال حاضر به عنوان سریع‌ترین نسخه تولید محدود ب ام و در پیست نوربرگ رینگ شناخته می‌شود. چرا که ثبت زمان 7 دقیقه و 20 ثانیه و 207 هزارم ثانیه‌ای در جهنم سبز یک رکرود قابل توجه به شمار می‌رود.

طبق اخبار منتشر شده توسط کمپانی BMW، تنها 1000 دستگاه از این محصول تولید و عرضه خواهد شد. این خودرو نسبت به M4 کامپتیشن ارتقاءهای زیادی را تجربه کرده است. گفتنی است تغییرات ظاهری صورت گرفته بر روی آن به منظور افزایش عملکرد آیرودینامیکی و بالا بردن نیروی پایین کشنده است.

ب ام و M4 CSLنسخه مجدد یک افسانه ب ام و M4 CSLنسخه مجدد یک افسانه

اما با نگاهی به مشخصات فنی M4 CSL در می‌یابیم که این کوپه پرفورمنس نسبت به نسخه کامپتیشن 40 اسب‌بخار توان بیشتری را تولید می‌کند که این اتفاق به سبب افزایش بوست توربوها از 24.7 به 30.5 psi است. بنابراین پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی توئین پاور توربو اکنون قادر است نیرویی معادل 550 اسب‌بخار و 650 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. شتاب صفر تا صد 3.6 ثانیه‌ای، ب‌ام‌و M4 CSL  را به یکی از سریع‌ترین محصولات باواریایی‌ها تبدیل کرده است.

انتقال قدرت تولید شده توسط موتور از طریق جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک M  استپ ترونیک به چرخ‌های عقب صورت می‌پذیرد. جعبه‌دنده به‌کار رفته در این خودرو دارای قابلیت Drivelogic  است که راننده در حالت تعویض دنده دستی از طریق پدال‌های فیبرکربنی پشت غربیلک فرمان می‌تواند چندین معکوس به پایین‌ترین دنده بدهد و در هنگام شتاب‌گیری هم از افزایش دنده‌ها جلوگیری کند.

ب ام و M4 CSLنسخه مجدد یک افسانه ب ام و M4 CSLنسخه مجدد یک افسانه

یکی از عوامل تاثیرگذار در بالارفتن راندمان این خودرو، کاهش وزن 109 کیلوگرمی است که به لطف حذف صندلی‌های عقب، استفاده از عایق‌های صوتی سبک‌وزن، استفاده از قطعات فیبرکربنی تقویت‌شده با پلاستیک در داخل و خارج، نصب یک منبع اگزوز تیتانیومی و ترمزهای کربن سرامیکی استاندارد M حاصل شده است.

از دیگر اصلاحات فنی صورت گرفته می‌توان به سیستم تعلیق اختصاصی M4 CSL اشاره کرد که کاهش 7 میلی‌متر ارتفاع نسبت به نسخه کامپتیشن را درپی داشته است. همچنین بسیاری از قسمت‌های سیستم تعلیق از جمله تنظیمات کمبر چرخ‌ها، کمک فنرها و آنتی رول بارها به صورت اختصاصی برای این کوپه طراحی شده‌‌اند. سیستم ترمز نیز از دیگر موارد قابل توجهی است که برای چرخ‌های جلو از ترمز ۱۵.۷ اینچی شش پیستونه و برای چرخ‌های عقب از 15 اینچی تک پیستونه درنظر گرفته شده است.

ب ام و M4 CSLنسخه مجدد یک افسانه ب ام و M4 CSLنسخه مجدد یک افسانه

منبع