تاریخ درج خبر : 1401/3/11

معرفی نسل جدید ب ام و X1

نسل جدید ب ام و ایکس 1 با تغییرات اساسی و چهره‌ای بروز شده معرفی شد. X1 در نسل سوم مدل خود، دارای طراحی برجسته‌تر، فضای کابین جادار، دیجیتالی شدن پیشرفته و برای اولین بار به یک سیستم محرکه تمام الکتریکی مجهز شده است که با نام iX1 شناخته می‌شود.

براین اساس در BMW iX1 جدید، لذت رانندگی با دسترسی فوری و تطبیق پذیری مدرن بدون آلایندگی همراه شده است. یک سیستم کنترل/عملیات جدید با سیستم عامل BMW 8 و نمایشگر خمیده BMW به‌علاوه مجموعه‌ای وسیع‌تر از سیستم‌های رانندگی و پارک خودکار نیز به تعریف شخصیت آینده‌نگر این خودروی اسپرت (SAV) افزوده شده است.

 

ب ام و X1 پرشیاخودرو ب ام و X1 - پرشیاخودرو

طراحی ظاهری این خودرو نسبت به گذشته متحول شده و شخصیتی مستقل پیدا کرده است که همین موضوع لذت راندن با آن را دوچندان خواهد کرد. همچنین طراحی پیشرو فضای داخل کابین و محیط پیچیده، در کنار تجهیزات استاندارد بیشتر نسبت به گذشته، به برجسته‌تر شدن شخصیت ممتاز آن عمیقا کمک می‌کند.

 

ب ام و X1 - پرشیاخودرو

خودرو ب ام و ایکس یک (BMW X1) جدید در آغاز عرضه در اکتبر 2022، با دو موتور بنزینی و دو موتور دیزلی راهی بازار خواهد شد. این موتورها به صورت استاندارد به یک گیربکس 7 سرعته استپ‌ترونیک دوکلاچه متصل می‌شوند و نیروی محرکه آن‌ها بسته به مدل از طریق چرخ‌های جلو یا سیستم چهار چرخ متحرک هوشمند BMW xDrive به جاده منتقل می‌شود.

همچنین مدل های BMW تمام الکتریکی xDrive30 و یک جفت مدل پلاگین هیبریدی و دوع دیگر با موتورهای معمولی با فناوری هیبریدی ملایم 48 ولتی عرضه خواهند شد. فناوری نسل هفتم BMW eDrive نیز در انواع پلاگین هیبریدی BMW X1 جدید استفاده شده است که به معنای پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسل قبل از نظر قدرت، برد پیمایش، کارایی و ظرفیت شارژ است.

 

ب ام و X1 - پرشیاخودرو ب ام و X1 - پرشیاخودرو

 

BMW X1 جدید در نمای جلو ظاهری بروز شده و مدرن دارد که با خطوط درهم تنیده تند و تیز، چهره خشن و با ابهتی را به عرصه نمایش در آورده است. همچنین از دیگر تغییرات بارز در طراحی خارجی می‌توان به تغییر چراغ‌های عقب، سپربازطراحی شده به همراه دیفیوزر بزرگ و اسپرت اشاره کرد. همچنین پروفیل‌های جانبی بدنه که نسبت به قبل حجیم‌تر شده‌اند، بدنه‌ای عضلانی و تنومند را برای این کراس‌اوور سایز متوسط شهری به ارمغان آورده‌ادند.

 

منبع