تاریخ درج خبر : 1401/3/21

موتورسیکلت R 18 Magnifica شاهکار هنری و جذاب

کمپانی BMW به تازگی طی یک رویداد مهم در موناکو، از جدیدیترین موتورسیکت خود تحت عنوان R18 Magnifica رونمایی کرده است. این محصول ب ام و به عنوان پروژه‌های تک ساخت و با همکاری شرکت رادیکال چاپر به‌صورت دست‌ساز و با ترکیبی از طرح‌های قدیمی و جدید توسط آندره رادالی طراحی و تولید شده است.

گفتنی است رویداد Top Marque فرصتی را فراهم می‌سازد تا شرکت‌ها محصولات فوق‌العاده لوکس خود را به نمایش درآوردند. R18 مگنیفیکا مصداق بارزی از همین موضوع است. جالب است بدانید که رادالی طراح این موتورسیکلت خاص، قصد داشته با طراحی این محصول، نیم نگاهی به مدل‌های کلاسیک و نوستالژیک دهه 20، 30 و 40 میلادی داشته باشد.

موتورسیکلت R 18 Magnifica، شاهکاری هنری و جذاب موتورسیکلت R 18 Magnifica، شاهکاری هنری و جذاب

رادالی معتقد است موتورسیکت‌های آن دوران حس و حالی غیرقابل تصور داشتتند که امروزه در هیچ یک از محصلات مدرن نمی‌توان نظیرش را پیدا کرد. این موتورسیکلت خاص با ترکیب متریال مختلف از جمله آلومینیوم، چوب، برنج و ... تولید شده است. اما نکته جالب توجه درخصوص آن، رینگ‌های آلومینیومی است که برخلاف بسیاری از قسمت‌ها با دست شکل نگرفته است. همچنین دیسک‌ها و کالیپرهای ترمز کاملا از متریال سفارشی و فقط برای این موتورسیکلت ساخته شده‌اند.

شایان ذکر است R18  مگنیفیکا برخلاف ظاهر نوستالژیکی که دارد، دارای باطنی مدرن و موتوری پرتوان است که بر مبنای R18 استوک شکل گرفته است. البته این موتور طی تغییراتی که به خود دیده،کاهش وزن 100 کیلوگرمی را نیز تجربه کرده است.

موتورسیکلت R 18 Magnifica، شاهکاری هنری و جذاب موتورسیکلت R 18 Magnifica، شاهکاری هنری و جذاب

گفتنی است پیش از این نیز در سال 2020 شاهد همکاری مشترک رادالی، ب‌ام‌و و رادیکال چاپر بودیم که طی این همکاری موتورسیکلتی با نام اد مایورا معرفی شد و توانست جایزه بهترین موتورسیکلت سفارشی نمایشگاه موتور بایک اکسپو MBE را از آن خود کند. اکنون نیز انتظار می‌رود R18 مگنیفیکا نیز به این موفقیت دست یابد.

 

منبع