تاریخ درج خبر : 1401/5/8

جدیدترین کانسپت مینی با نام Aceman معرفی شد.

کمپانی مینی بعنوان زیرمجموعه BMW با معرفی کانسپت جدید Aceman قصد دارد زبان طراحی آینده محصولات خود را به همگان نشان دهد. گفتنی است نسخه تولیدی این کانسپت قرار است از سال آینده با هدف پر کردن فاصله میان دو مدل MINI کوپر و MINI کانتریمن راهی بازارهای جهانی شود.

جدیدترین کانسپت مینی با نام Aceman جدیدترین کانسپت مینی با نام Aceman

این نسخه مفهومی دارای زبان طراحی ساده و در عین حال جذابی است که بیانگر پیشرفت و حرکت رو به جلوی برند مینی است. در نمای ظاهری این محصولشاهد رنگ آبی یخی هستیم که با ترکیب سبز مسابقه‌ای بریتانیایی نقش بسته روی سقف، هارمونی جذابی را پدید آورده است. بنابر اطلاعات اولیه منتشر شده، تاکنون مشخصات فنی و ویژگی‌های این محصول افشا نشده است. شایان ذکر است نخستین نمایش عمومی کانسپت مینی Aceman EV در کنوانسیون بازی‌های ویدئویی Gamescom انجام خواهد گرفت که از ۲۳ آگوست در شهر کلن آلمان برگزار می‌شود.

جدیدترین کانسپت مینی با نام Aceman جدیدترین کانسپت مینی با نام Aceman

در نمای جلوی Aceman به رسم اغلب خودروهای الکتریکی، شاهد جلوپنجره‌ای یکپارچه هستیم که با خطوط سبز رنگ احاطه شده است. نکته قابل توجه در این بخش، چراغ‌های زاویه داری است که برخلاف سنت دیرینه مینی از حالت دایره‌ای خارج شده و با طرحی جدید و دی‌لایت‌ LED در حاشیه نمایان شده است.

در این کانسپت چرخ‌ها تا حد امکان به گوشه‌های خودرو کشیده شده‌اند تا اوورهنگ‌ها به حداقل برسند. در پروفیل جانبی خودرو، روکش‌های پلاستیکی بزرگی در دهانه گلگیرها و روی رکاب‌ها کار شده و یک باربند طرح پرچم بریتانیا هم روی سقف به چشم می‌خورد. در این قسمت همچنین رینگ‌های پنج پره‌ای پهن با گرافیک جدید درنظر گرفته شده است.

جدیدترین کانسپت مینی با نام Aceman جدیدترین کانسپت مینی با نام Aceman

در نمای عقب این کانسپت نیز شاهد طرحی ساده و در راستای سایر بخش‌ها است. همچنین چراغ‌های عقب نیز به تبعیت از چراغ‌های جلو، تغییراتی بنیادی را تجربه کرده‌اند که برخلاف سنت دیرینه مینی شمرده می‌شوند. با این حال گرافیک داخلی چراغ‌ها مانند گذشته طرحی از پرچم بریتانیا را نشان می‌دهد.

و اما داخل کابین کانسپت Aceman نیز مانند طراحی نمای ظاهری، دارای طرحی ساده و کاربردی است. در این بخش برای حفظ اصالت و امضای طراحی، شاهد استفاده از نمایشگر دایره‌ای در مرکز داشبورد هستیم که در هم به عنوان صفحه آمپر و هم نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ایفای نقش می‌کند.

جدیدترین کانسپت مینی با نام Aceman جدیدترین کانسپت مینی با نام Aceman

کمی پایین‌تر نیز ادوات مربوط به تنظیم و کنترل مودهای رانندگی، سیستم صوتی و ... قرار گرفته است. نکته قابل توجه در فرآیند طراحی و ساخت کابین این کانسپت، عدم استفاده از چرم است. این درحالی است که برای تریم داخلی وتودوزی آن از منسوجات قابل بازیافت استفاده شده است.

منبع