تاریخ درج خبر : 1401/7/17

نگاهی بر مشخصات و ویژگی های ب ام و M هیبرید

کمپانی ب‌ام‌و که چندی پیش از نسخه پیش از تولید ابرخودروی M هیبرید رونمایی کرده بود، سرانجام نسخه نهایی این ابرخودرو هیبرید را طی مراسمی در لس‌آنجلس به معرض دید همگان درآورد. این خودرو قرار است در ماه ژانویه در مسابقات شرکت کند. به همین منظور طرح و رنگبندی نهایی آن نیز مشخص شده است.

ویژگی‌های طراحی بدنه

ابرخودروی LMDh شامل سه رنگ اصلی زیربرند M و لوگوی مخصوص آن است که این طرح بدنه، پنجاهمین سالگرد تاسیس ب‌ام‌و M در سال ۲۰۲۲ را گرامی می‌دارد. این ابرخودرو دارای بزرگ‌ترین جلوپنجره کلیوی در طول تاریخ محصولات ب‌ام‌و است. همچنین بال کوسه‌ای بزرگ نصب شده در قسمت عقب مزین به نشان و لوگوی سه رنگ M است.

ابعاد این خودرو در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.1، 2، 1.06 و 3.148 متر اعلام شده است. وزن خالص ب‌ام‌و M Hybrid V8 بدون احتساب راننده و سوخت، به 1030 کیلوگرم محدود شده است. جالب است بدانید مجموع وزن پیشرانه درون­‌سوز با توربوشارژرها و اگزوز، 180 کیلوگرم خواهد بود.

نگاهی بر مشخصات و ویژگی های ب ام و M هیبرید نگاهی بر مشخصات و ویژگی های ب ام و M هیبرید

افتخار آفرینی در مسابقات پیش‌رو

کمپانی ب‌ام‌و قصد دارد با دو دستگاه M هیبرید V8 در کلاس GTP مسابقات قهرمانی «IMSA WeatherTech SportsCar» شرکت کند. به همین منظور رانندگانی که در این مسابقات سکان‌دار این ابرخودرو هستند، به نام‌های «کانر دی فیلیپی»، «فیلیپ انگ»، «آگوستو فارفوس» و «نیکی یلولی» خواهند بود.  «کولتون هرتا» نیز در رقابت‌های ۲۴ ساعتی دیتونا همراه تیم ب‌ام‌و خواهد بود تا سه راننده موردنیاز این رقابت تامین شود.

نگاهی بر مشخصات و ویژگی های ب ام و M هیبرید

همان‌طور که می‌دانیم ب‌ام‌و از چند ماه قبل اعلام کرد که ابر خودرو M هیبرید V8 از سال 2024 در مسابقات اروپا حاضر می‌شود. این ابرخودرو به‌عنوان عضوی از کلاس LMDh در رقابت‌های قهرمانی استقامت جهان یا WEC شرکت خواهد کرد. بنابراین نام ب‌ام‌و در کنار سایر اسامی شرکت کنندگان مشهور مسابقه 24 ساعته لمان 2024 در پیست لاسارته فرانسه قرار می‌گیرد. شایان ذکر است V12 LMR مدل 1999 آخرین نماینده ب‌ام‌و بود که توانست در این مسابقات به موفقیت برسد.

نگاهی بر مشخصات و ویژگی های ب ام و M هیبرید نگاهی بر مشخصات و ویژگی های ب ام و M هیبرید

مشخصات فنی قوای محرکه

ب‌‍‌ام‌و M هیبرید V8 که بر روی شاسی دلارا توسعه یافته است، درون سینه خود قلبی متشکل از پیشرانه P66/3 با حجم 4 لیتر و مجهز به دو توربوشارژ را جای داده است. این پیشرانه قادر است تا 8200 دور در دقیقه دوران داشته باشد و به حداکثر توان 640 اسب‌بخار دست یابد. همچنین حداکثر گشتاور آن نیز 650 نیوتن متر اعلام شده است که البته این عدد با توجه به قوانین مسابقات، قابل تغییر می‌باشد. همچنین سیستم هیبرید این ابرخودرو با همکاری تیم ویلیامز، بوش و Xtrac طراحی شده است.

فرم ثبت اطلاعات مشتری برای فروش خودرو کارکرده به پرشیاخودرو

منبع