تاریخ درج خبر : 1401/7/24

نسل جدید ب ام و M2 معرفی شد.

سرانجام نسل جدید ب‌ام‌و M2 به عنوان قدرتمندترین نسخه ب ام و سری 2 با پیشرانه 6 سیلندر S58 توئین پاور توربو معرفی شد.

مشخصات فنی قوای محرکه

نسل جدید M2 از یک پیشرانه 6 سیلندر خطی با حجم 3 لیتر بهره می‌گیرد که توانایی تولید حداکثر 460 اسب‌بخار قدرت و 550 نیوتن متر شتاور را دارد. این نیرو به وسیله جعبه‌دنده 6 سرعته دستی به چرخ‌های عقب انتقال می‌یباد و در نهایت شتاب صفر تا صد کیلومتر را ظرف مدت 4.3 ثانیه به ثبت می‌رساند. این در حالی است که در صورت سفارش جعبه‌دنده 8 سرعته استپ‌ترونیک، شتاب صفر تا صد به 4.1 ثانیه افزایش می‌یابد.

ب‌ام‌و M2 جدید علاوه‌بر این‌ها به پکیج ویژه M Driver’s Package مجهز شده که به لطف آن حداکثر سرعت ثبت شده به 290 کیلومتر بر ساعت افزایش یافته است. همچنین در این پکیج ترمزها در قسمت جلو از نوع 6 پیستون با کالیپرهای قرمز یا آبی قابل سفارش است. سیستم تعلیق هوشمند (Adaptive M Suspension) با تغییر ارتفاع اتوماتیک و دیفرانسیل ویژه برای M2، آپشن‌های استاندارد هستند.

 

M2 جدید، کوپه‌ای جسور و جذاب

ب‌ام‌و M2 جدید از ابعاد جمع و جوری برخوردار است، اما در مقایسه با نسل قبلی M2 که بین سال‌های ۲۰۱5 تا ۲۰۲۱ تولید شد، 10 سانتی‌متر در طول کشیده‌تر است. اما در ارتقاغع کاهش یک سانتی‌متری را تجربه کرده است. در طراحی ظاهری این محصول از تمامی المان‌های اصلی طراحی ب‌ام‌و استفاده شده است.

جلوپنجره بزرگ و بدون قاب ب‌ام‌و با میله‌های افقی آن با ورودی هوای پایین‌تر سه قسمتی با خطوط تقریباً مستطیلی ترکیب می‌شود تا به قسمت جلویی خودرو ظاهری آشنا به M بدهد. این طرح بر اساس الزامات فنی از نظر تامین هوای خنک کننده و تعادل آیرودینامیکی ساخته شده است. در نمای جانبی نیز خطوط برجسته و قوس چرخ‌های عضلانی، ظاهری اسپرت و باابهت را رقم زده است. همچنین رینگ‌های 19 و 20 اینچی برای این مدل قابل سفارش‌گذاری هستند.

نمای عقب نیز به لطف طراحی برجسته و عضلانی و همچنین نصب دیفیوزر بزرگ در قسمت زیرین سپر و چهار خروجی اگزوز در طرفین، بسیار جذاب و چشم نواز شده است. انتخاب پنج رنگ خارجی موجود برای BMW M2 جدید شامل رنگ‌های آبی مات زاندوورت و رنگ‌های متالیک قرمز تورنتو منحصر به فرد این مدل است. سقف M Carbon که وزن خودرو را حدود شش کیلوگرم کاهش می‌دهد به عنوان یک آپشن ارائه می‌شود.

کابین خلبانی با امکانات فراوان

نسل جدید M2 دارای کابینی خلبانی با طراحی راننده محور است که با ادوات و تریم فیبرکربنی پوشانده شده است. همچنین صندلی‌های اسپرت M با طراحی خاص و ویزه در این نسخه ارائه می‌شوند. وی داشبورد دو نمایشگر خمیده با ابعاد ۱۲/۳ و ۱۴/۹ اینچ برای پنل پشت فرمان و سیستم سرگرمی وجود دارد. عملکرد بسیاری از تجهیزات فنی خودرو، شامل فرمان، ترمزها، شاسی و سیستم کنترل لغزش از طریق نمایشگرها به سرنشین اطلاع‌رسانی می‌شود.

هر دو نمایشگر خمیده BMW و دستیار شخصی هوشمند BMW بخشی از آخرین نسل BMW iDrive هستند. بر اساس سیستم عامل BMW 8، برای تعامل بصری بین راننده و وسیله نقلیه با استفاده از کنترل لمسی و زبان طبیعی طراحی شده است. سیستم جدید BMW iDrive شخصی سازی را با شناسه BMW و My BMW App و همچنین امکان استفاده از eSIM شخصی در خودرو را امکان پذیر می کند. همچنین اپل کارپلی و اندروید اتو نیز به‌عنوان استاندارد در M2 جدید گنجانده شده است و همچنین یک سیستم آنتن 5G برای اتصال بهینه وجود دارد.

راننده و سرنشین جلو به صورت استاندارد توسط صندلی‌های اسپرت با طراحی خاص و تودوزی چرمی Sensatec/Alcantara مورد استقبال قرار می‌گیرند. صندلی‌های اسپرت M با تکیه‌گاه‌های سر یکپارچه و سطوح سوراخ‌دار در چرم به عنوان جایگزین در دسترس هستند. صندلی‌های اسپرت M Carbon که در لیست گزینه‌ها نیز یافت می‌شوند، از پلاستیک تقویت‌شده با فیبرکربن (CFRP) در اجزای ساختاری بالشتک صندلی و تکیه‌گاه استفاده می‌کنند و همچنین دارای برش‌هایی در تکیه‌گاه‌های جانبی و زیر تکیه‌گاه‌های سر هستند. جالب است بدانید این پکیج حدودا 10.8 کیلوگرم از وزن خودرو را کاهش می‌دهد.

نسل جدید ب‌ام‌و M2 قرار است از بهار سال آینده با قیمت پایه 63 هزار دلاری راهی بازارهای جهانی خواهد شد.

منبع

جهت دریافت لیست قیمت فرم زیر را پر نمایید