تاریخ درج خبر : 1401/7/26

پکیج قطعات M Performance نسل جدید کوپه M2 معرفی شد

تنها چند روز پس از معرفی رسمی نسل جدید ب‌ام‌و  M2شاهد عرضه پکیج قطعات M پرفورمنس برای این کوپه جذاب آلمانی هستیم. این پکیج به ارتقای ظاهری این مدل‌های ب‌ام‌و پرداخته است.

 

پکیج قطعات M Performance شامل قطعات آیرودینامیک متنوعی در بخش‌های مختلف بدنه می‌شود که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. تصاویر منتشر شده از کوچک‌ترین کوپه M تاریخ باواریا، نشان می‌دهد که این محصول برای نخستین‌‌بار میزبان اگزوهای چهارتایی در قسمت مرکزی سپر شده است. پیش از این نیز این مورد را در M3 و M4 مشاهده کرده بودیم. همچنین بال بزرگ نصب شده روی در صندوق اولین موردی است که در ظاهر این خودرو توجه را به خود جلب می‌کند. همچنین علاوه‌بر آن اسپویلر کوچکی در قسمت بالایی شیشه عقب نصب شده است که در ایجاد نیروی پایین برنده تاثیر بسزایی خواهد داشت..

پکیج قطعات M Performance نسل جدید کوپه M2 معرفی شد پکیج قطعات M Performance نسل جدید کوپه M2 معرفی شد

 

بررسی تغییرات ظاهری

از دیگر تغییرات صورت گرفته در نمای عقب می‌توان به دیفیوزر از جنس فیبرکربن اشاره کرد که که چهار خروجی اگزوز دایره‌ای را در دل خود جای داده است. همچنین باز طراحی فرم کلی سپر از دیگر مواردی است که نسبت به نسخه استاندارد تمایز ایجاد کرده است. دو قسمت مشکی رنگ در طرفین سپر که کمی نسبت به سطح آن فرو رفته‌اند نیز توجه را به خود جلب می‌کنند.

 

در نمای جانبی نیز دیکال اختصاصی M  پرفورمنس روی پروفیل‌های جانبی بدنه نصب شده است که از گلگیر جلو آغاز شده و تا بخش انتهایی گلگیر عقب امتداد یافته است. همچنین نوشته M Performance روی رکاب نیز توجه را به خود جلب می‌کند. علاوه‌بر این‌ها قطعات آیرودینامیکی روی گلگیرهای جلو و عقب، قاب آینه کربنی و رینگ‌های بزرگ 21 اینچی برای چرخ‌های عقب و 20 اینچی برای چرخ‌های جلو از دیگر مواردی هستند که در نمای جانی به چشم می‌خورند. در طراحی نمای جلو نیز به تبعیت از بخش عقب، شاهد استفاده از دریچه‌های ورودی هوا به شکل مربع هستیم که در طرفین سپر خودنمایی می‌کنند. همچنین استفاده از ادوات فیبرکربنی در این قسمت هم بسیار جلب توجه می‌کند.

پکیج قطعات M Performance نسل جدید کوپه M2 معرفی شد پکیج قطعات M Performance نسل جدید کوپه M2 معرفی شد

بررسی تغییرات کابین

از آن‌جایی که پکیج قطعات M پرفورمنس بیشتر ظاهر خودرو را پوشش می‌دهد، نمی‌توان انتظار داشت که داخل کابین نیز دستخوش تغییرات زیادی شده باشد. از این رو شاهد استفاده از قطعات فیبرکربنی در تریم داخلی و صندلی‌های اسپرت کربنی M در این M2 هستیم. البته که این موضوع ممکن است برای همه خوشایند نباشد. چرا که پکیج قطعات M Performance برای آن دسته از خریداران که تمایل دارند خودرویی خاص و متمایز داشته باشند، مناسب است.

پکیج قطعات M Performance نسل جدید کوپه M2 معرفی شد

 

بررسی مشخصات فنی

همانطور که پیش‌تر گفته شد، پکیج قطعات M پرفورمنس تغییری در سیستم فنی و قوای محرکه نداشته و تنها به بحث طراحی ظاهری محدود شده است. بنابراین مشخصات فنی این نسخه دقیقا مشابه نسخه استاندارد M2 است. نسل جدید M2 از یک پیشرانه 6 سیلندر خطی با حجم 3 لیتر بهره می‌گیرد که توانایی تولید حداکثر 460 اسب‌بخار قدرت و 550 نیوتن متر شتاور را دارد. این نیرو به وسیله جعبه‌دنده 6 سرعته دستی به چرخ‌های عقب انتقال می‌یباد و در نهایت شتاب صفر تا صد کیلومتر را ظرف مدت 4.3 ثانیه به ثبت می‌رساند. این در حالی است که در صورت سفارش جعبه‌دنده 8 سرعته استپ‌ترونیک، شتاب صفر تا صد به 4.1 ثانیه افزایش می‌یابد.

 

ب‌ام‌و M2 جدید علاوه‌بر این‌ها به پکیج ویژه M Driver’s Package مجهز شده که به لطف آن حداکثر سرعت ثبت شده به 290 کیلومتر بر ساعت افزایش یافته است. همچنین در این پکیج ترمزها در قسمت جلو از نوع 6 پیستون با کالیپرهای قرمز یا آبی قابل سفارش است. سیستم تعلیق هوشمند (Adaptive M Suspension) با تغییر ارتفاع اتوماتیک و دیفرانسیل ویژه برای M2، آپشن‌های استاندارد هستند.

پکیج قطعات M Performance نسل جدید کوپه M2 معرفی شد پکیج قطعات M Performance نسل جدید کوپه M2 معرفی شد

منبع

مشاوره خرید خودرو

جهت دریافت مشاوره تخصصی خرید و دریافت لیست قیمت خودرو فرم زیر را پر نمایید

فرم خرید خودرو بی ام و