تاریخ درج خبر : 1401/8/3

سوپربایک ب ام و M 1000 R معرفی شد.

این سوپربایک رده بالا به عنوان دومین موتورسیکلت از سبد محصولات M موتور اسپرت شناخته می‌شود که از یک پیشرانه قدرتمند چهار سلندر با حجم دقیق 999 سی‌سی بهره ‌می‌گیرد. این پیشرانه آب خنک قادر است نیرویی معادل 205 اسب‌بخار قدرت و حداکثر گشتاور 112 نیوتن متر را در 11 هزار دور در دقیقه تولید کند. این پیشرانه نه تنها ۴۰ اسب‌بخار قدرت بیشتری نسبت به S 1000 R قدیمی دارد بلکه ردلاین آن نیز افزایش یافته و از ۱۲ هزار به ۱۴۶۰۰ رسیده است.

سوپربایک ب ام و M 1000 R سوپربایک ب ام و M 1000 R

برای آن‌که M 1000 R به این قدرت دست یابد، تغییرات بنیادینی در پیشرانه ان انجام پذیرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به تکنولوژی شیفت بادامک اشاره کرد که دور موتور را به بیش از 9 هزار دور در دقیقه ارتقا می‌دهد. همچنین تکنولوژی شیفت کم ب‌ام‌و برای زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها از دیگر مواردی است که در این پیشرانه به‌کار گرفته شده است.

پکیج قطعات M Performance نسل جدید کوپه M2 معرفی شد

بنابراین طبق اعلام رسمی کمپانی ب‌ام‌و، این سوپربایک جدید با مدل 2023 قادر است ظرف مدت 7.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت دست یابد. M 1000 R دارای مودهای مختلفی برای راندن است که شامل حالت‌های باران، جاده، دینامیک، مسابقه، ریس پرو ۱، پرو ۲ و پرو ۳ خواهند شد. از دیگر ویژگی‌ها و امکانات این موتورسیکلت رده بالا می‌توان به دستیار شیفت ب‌ام‌و اشاره کرد که راکب می‌توان بدون استفاده از کلاچ اقدام به تعویض دنده‌ها کند. همچنین امکان برنامه‌ریزی گاز و کنترل گشتاور درگ نیز وجود دارد.

سوپربایک ب ام و M 1000 R سوپربایک ب ام و M 1000 R

در بخش ایمنی نیز تجهیزات هوشمند و پیشرفته‌ای برای آن درنظر گرفته شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم تعلیق کنترل دامپینگ دینامیک با کنترل الکترونیکی و بالچه‌های آیرودینامیکی اشاره کرد. این سیستم در سرعت‌های بالای 219 کیلومتر بر ساعت به کمک بالچه‌های آیرودینامیکی نیروی پایین برنده بیشتری را برای جلوگیری از بلند شدن چرخ جلو از زمین ایجاد می‌کند. همچنین سیستم ترمز ارتقا یافته آن به خوبی می‌تواند از پس قدرت فوق‌العاده پیشرانه برآید و این سوپربایک جذاب آلمانی را متوقف سازد.

در انتها باید به این مضووع اشاره کرد که سوپربایک جذاب ب‌ام‌و از ژانویه 2023 با قیمت پایه 21 هزار و 345 دلار پا به بازار ایالات متحده خواهد گذاشت و پس از آن راهی سایر بازارهای هدف خواهد شد.

سوپربایک ب ام و M 1000 R سوپربایک ب ام و M 1000 R

منبع