تاریخ درج خبر : 1401/8/16

آیا زمان خرید BMW الکتریکی فرا رسیده است

در سه ماهه سوم سال 2022، BMW شاهد رکورد جدیدی در فروش خودروهای الکتریکی BMW بود. در مجموع 4337 خودروی تمام برقی در سه ماهه سوم فروخته شد که این رقم در سه ماهه دوم 2600 بود.

این یک اتفاق بزرگ است که از چندی پیش آغاز شده است. این در حالی است که ب‌ام‌و i7 نیز در حال تولید است و به زودی وارد بازار خواهد شد. همچنین مدل‌های الکتریکی دیگری نیز در راه هستند که می‌تواند این آمار و ارقام را جابجا کنند. بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که زمان خرید خودروهای الکتریکی فرا رسیده و به زودی شاهد همه‌گیری این دسته از خودروها در بازارهای جهانی خواهیم بود.

موضوعاتی وجود دارد که می‌تواند ذهن مخاطبین و علاقه‌مندان را به خود جلب کند. از جمله آن‌ها می‌توان به قیمت بنزین و سوخت‌های فسیلی، عملکرد خیره‌کننده خودروهای الکتریکی از جمله i4 M50 و جنبه سادگی مکانیکی خودروهای الکتریکی اشاره کرد. اما موارد دیگری هم وجود دارد که باید پیش از وارد شدن به این بخش از بازار به آن توجه کرد.

آیا زمان خرید BMW الکتریکی فرا رسیده است؟

آیا BMW  الکتریکی مقرون به صرفه است؟

در ابتدا با نگاهی به لیست قیمت خودروهای الکتریکی در می‌یابیم که این خودروها به مراتب از خودروهای بنزینی با موتورهای احتراق داخلی گران‌تر هستند. به عنوان مثال، قیمت پایه BMW i4 M50 از 67 هزار و 300 دلار شروع می‌شود، در حالی که قیمت پایه M440i بنزینی تقریبا 10 هزار دلار کمتر شروع می‌شود.

اما برخی محاسبات سریع نشان می‌دهد که این اختلاف قیمت در برخی از محاسبات هزینه سوخت جبران خواهد شد. چرا که در حال حاضر هزینه شارژ خودروهای الکتریکی به مراتب  کمتر هزینه سوخت و بنزین هست.

 

آیا نگهداری از BMW  الکتریکی ارزان‌تر است؟

در تئوری، نگهداری از BMW EV باید ارزان‌تر باشد. چرا که هزینه‌های سرویس‌های ادواری از جمله تعویض روغن موتور نسبت به گذشته حذف می‌شود و خدمات عمده موتور از بین می‌رود. اما ترمزها، سیستم‌های خنک‌کننده و سیستم‌های تهویه مطبوع همچنان نیاز به سرویس دارند و هیچ چیز نشان نمی‌دهد که تعمیر آن‌ها نسبت به همتایان بنزینی خود هزینه کمتری دارند.

 

چگونه می توانم با تنها 300 مایل برد به مقصد برسم؟

خودروهای الکتریکی BMW برد پیمایش نزدیک یا بیش از 482 کیلومتر را ارائه می‌دهند. این مسافت شاید از نظر بسیاری از دارندگان مناسب و قابل قبول باشد. چرا که با بررسی آمار موجود در بازار ایالات متحده و بررسی رفتار رانندگان، در می‌یابیم که میانگین مسافت پیموده شده در سال برای آمریکایی ها حدود 21721 کیلومتر یا تقریبا 58 کیلومتر در روز است.

بنابراین با یک محاسبه ساده می‌توان دید که خودروهای الکتریکی موجود می‌توانند از پس این مسافت‌ها برآیند و نیازهای روزمره مصرف‌کنندگان را براورده سازند. به همین خاطر نباید نگرانی بابت مسافت پیمایش این خودروها در خرید خودروهای الکتریکی وجود داشته باشد.

آیا زمان خرید BMW الکتریکی فرا رسیده است آیا زمان خرید BMW الکتریکی فرا رسیده است

آیا برای خودروهای  الکتریکی ب‌ام‌و می‌توان از شبکه سوپرشارژر استفاده کرد؟

خیر، در حال حاضر نمی‌توان از شبکه سوپرشارژر استفاده کرد. یا باید در خانه شارژ کرد یا از زیرساخت شارژ عمومی فعلی استفاده شود. ایده آل نیست، اما در حال بهبود است. شارژ به طور پیوسته گران‌تر می‌شود، و اگرچه هنوز با قیمت بنزین فاصله زیادی دارد، اما رایگان نیست. خوشبختانه، ب‌ام‌و با Electrify America همکاری کرده است تا مقداری شارژ رایگان سطح 3 (DC fast) را برای خریداران جدید خودروهای برقی ارائه دهد . همچنین، اگر در خانه شارژ می‌کنید، مطمئن شوید که سیم‌کشی خانه شما می‌تواند آن را تحمل کند.

 

آیا خرید BMW الکتریکی مزایایی دارد؟

بله. اکثر خودروهای الکتریکی وسایل نقلیه بسیار بسیار سریعی هستند. i4 و iX خودروهایی با ظاهر مناسب و جذاب هستند و قطعا با حضور در جاده‌ها توجه را به خود جلب می‌کنند. آنها جدید هستند، بنابراین همه آنها از برنامه نگهداری بدون هزینه 3 ساله/36000 مایلی، ضمانت محدود 4 ساله/50000 مایلی و ضمانت باتری لیتیوم یون ولتاژ بالا 8 سال/80000 مایل بهره‌مند می‌شوند.

همچنین سیستم iDrive 8 موجود در این خودرو رابط کاربری بسیار مناسبی را فراهم کرده است که تجربه‌ای لذتبخش از راندن یک وسیله مدرن و جذاب را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد.

آیا زمان خرید BMW الکتریکی فرا رسیده است؟

چرا خودروهای الکتریکی ب‌ام‌و؟

به طور کلی خودروهای الکتریکی جدیدی از جذابیت بالایی برخوردارند، اما به طور خاص محصولات الکتریکی ب‌ام‌و از جمله i4 و iX عملکرد فوق‌العاده‌ای در تمامی ابعاد از خود نشان داده‌اند. این عملکرد عالی به جرات از تمامی رقبا بالاتر است.

BMW اقدامات احتیاطی زیادی انجام داده است تا اطمینان حاصل کند که این نسل اول وسایل نقلیه الکتریکی ناامید کننده نیستند. همچنین شما می‌توانید هم اکنون به نمایندگی‌های BMW مراجعه کنید و خودرو الکتریکی موردنظر خود را برانید و رانندگی با این محصولات پیشرفته را تجربه کنید.

 

منبع