تاریخ درج خبر : 1401/8/21

ب ‌ام ‌و ویژن مبتنی بر Neue Klasse در نمایشگاه CES 2023

دکتر نیکلاس پیتر، مدیر مالی BMW، اخیرا در گزارش سه ماهه سوم 2022 اعلام کرد که BMW از خودروی ویژن جدید در نمایشگاه CES 2023 آینده رونمایی خواهد کرد.

در نمایشگاه CES در لاس وگاس، ما یک وسیله نقلیه رویایی را ارائه خواهیم داد که زیربنای تخصص دیجیتال ما خواهد بود. آینده گروه BMW الکتریکی، قابل بازیافت و دیجیتالی است. چند ماه پیش در مورد خودروی جدید ویژن (کانسپت) مطلع شدیم، اما اکنون این داده‌ها رسمی شده است.

همچنین، طبق گفته منابع آگاه، خودروی مفهومی جدید، هم از منظر فناوری، بلکه به ویژه از نقطه نظر طراحی، نگاهی اجمالی به آینده این برند خواهد داشت. BMW به سمت یک زبان طراحی و استایل جدید حرکت می‌کند و ظاهرا محصول نهایی خیره‌کننده است. ما همچنین شنیده‌ایم که هیجان زیادی در شرکت و تیم طراحی وجود دارد، زیرا Neue Klasse یک فرصت منحصر به فرد برای ساخت و طراحی چیزی از یک صفحه کاغذ خالی ارائه می‌دهد.

vision مبتنی بر Neue Klasse در نمایشگاه CES 2023

البته، دیدن اینکه چگونه زبان طراحی بحث برانگیز اخیر تغییر کرده است، بسیار هیجان انگیز خواهد بود. تیم طراحی در مونیخ در چند سال گذشته زیر حجم زیادی از انتقادات قرار گرفت و این خودروی ویژن جدید ممکن است راهی برای رستگاری آن‌ها باشد. همچنین در یافتیم که اولین خودروهایی که از این زبان طراحی جدید بهره می‌برند، سری 3 مبتنی بر Neue Klasse و نسل دوم iX3 خواهند بود.

 

نسل ششم سلول‌های لیتیوم یون BMW که در سال 2025 همراه با سدان الکتریکی سری 3 ساخته شده در کارخانه جدید دبرسن ساخته شده است، تراکم انرژی را تا بیش از 20 درصد در مقایسه با سلول‌های منشوری که امروزه استفاده می‌شود، افزایش می‌دهد. بی ام و وعده «جهش عظیمی در فناوری» را می‌دهد، زیرا سلول‌های دور برد خودروهای الکتریکی BMW را در چرخه WLTP تا 30 درصد افزایش می‌دهند و سرعت شارژ را به همان درصد افزایش می‌دهند. مدل‌های Neue Klasse از فناوری 800 ولت با قابلیت‌های شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند که به دارندگان این امکان را می‌دهد تا 30 دقیقه سریع‌تر از مدل‌های بدون آلایندگی خودروهای برقی خود را از 10 درصد به 80 درصد افزایش دهند.

vision مبتنی بر Neue Klasse در نمایشگاه CES 2023

به طور طبیعی، پلتفرم Neue Klasse به خودی خود هیجان انگیز است، عمدتا به این دلیل که این اولین پلتفرم EV است. این نه تنها کارایی و برد بهتری را ارائه می‌دهد، بلکه فضای داخلی را نیز در مقایسه با خودروهای برقی مبتنی بر CLAR در اولویت قرار می‌دهد. با نزدیک‌تر شدن به نمایشگاه CES 2023، انتظار داریم درباره این مفهوم جدید و هیجان‌انگیز BMW اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

منبع

 

مقاله مشابه:

آیا زمان خرید BMW الکتریکی فرا رسیده است.