تاریخ درج خبر : 1401/9/9

جدیدترین موتورسیکلت باواریایی ها ب ام و R 1250 RS

برای بیش از 40 سال، عبارت "RS" مخفف توررهای اسپرت برتر در ارتباط با موتور باکسر BMW است. R 1250 RS اکنون حتی نوآورانه‌تر و پیچیده‌تر است و نهایت تجربه پویا و اسپرت را ارائه می‌دهد.

در ارتباط با موتور باکسر، مخفف افسانه‌ای BMW Motorrad "RS" در دنیای اسپرت توررها مترادف با لذت سواری اسپرت و پویا در جاده‌های روستایی و در عین حال راحتی برتر در سفرهای طولانی است. ب‌ام‌و RS همیشه استاد سواری اسپرت بوده و به پیچ‌ها و مسیرهای طولانی دو نفره و با چمدان برای تعطیلات ختم می‌شود. برای اطمینان از اینکه این وضعیت در آینده نیز ادامه خواهد داشت، BMW Motorrad به R 1250 RS جدید برخی ویژگی‌های استاندارد جدید و امکانات اضافی اختیاری داده است - تا توررهای ورزشی را پویاتر و آرام‌تر کند.

موتور سیکلت ب ام و، BMW، پرشیاخودرو، RS R1250

ویژگی های موتور BMW R 1250 RS

مانند قبل، موتور افسانه‌ای باکسر 2 سیلندر، پیشرانه قدرتمندی را ارائه می‌کند. این موتور همچنان دارای حجم موتور 1254 سی‌سی است و قدرت 136 اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر تولید می‌کند. به لطف فناوری BMW ShiftCam برای تغییر زمان‌بندی سوپاپ و بالا بردن سوپاپ در سمت ورودی، قدرت فوق‌العاده‌ای را در کل محدوده سرعت، کارکرد بسیار نرم و بی‌صدا و مقادیر مصرف سوخت و آلایندگی فوق‌العاده ارائه می‌کند.

 

موتور سیکلت ب ام و، BMW، پرشیاخودرو، RS R1250

مهم‌ترین تفاوت مدل ۲۰۲۳ نسبت به قبل، مرتبط با تجهیزات الکترونیک مدرن و بهبود کیفیت رانندگی است. مثلا کنترل لغزش دینامیک (DTC)، نقش مهمی در تعادل موتورسیکلت برای مسیرهای لغزنده دارد و ایمنی سرنشینان را بالا می‌برد. این تجهیزات برای R1250 RS آپشن استاندارد است اما برای بعضی دیگر موتورسیکلت‌های ب‌ام‌و، ۳ هزار و ۱۷۵ دلار هزینه‌ نصب دارد.

 

موتور سیکلت ب ام و، BMW، پرشیاخودرو، RS R1250

همچنین امکانات رفاهی دیگری نیز برای این موتورسیکلت قابل سفارش است که از جمله آن‌ها می‌توان به نمایشگر TFT تمام رنگی، گرم‌کن برای زین و فرمان، اگزوز آکراپوویچ، تایرهای سفارشی و رینگ آلومینیومی اشاره کرد که در این صورت ممکن است تا 5 هزار دلار هزینه در بر داشته باشد. این در حالی است که آستانه قیمت این محصول در بازارهای جهانی 15 هزار و 700 دلار اعلام شده است.

 

موتور سیکلت ب ام و، BMW، پرشیاخودرو، RS R1250

سیستم مدیریت ترمز دینامیک (DBC) با فناوری ABS Pro ب‌ام‌و برای R1250 RS ارائه می‌شوند. علاوه‌بر این امکان سفارش‌گذاری سیستم ترمزهای حرفه‌ای برمبو نیز برای خریداران فراهم شده است. از طرف دیگر پکیج امکانات Riding Modes Pro که در این موتورسیکلت درنظر گرفته شده است، به راکب این امکان را می‌دهد که عملکرد موتور را در شرایط گوناگون از جمله شتاب‌گیری و ترمزگیری تغییر دهد.

موتور سیکلت ب ام و، BMW، پرشیاخودرو، RS R1250

بازبینی‌های صورت گرفته در سیستم سوخت رسانی از جمله انژکتورها، سوپاپ و سایر موارد سبب شده تا میانگین مصرف سوخت در این موتورسیکلت کاهش یابد. بر این اساس در حال حاضر مصرف سوخت 3 لیت در هر 100 کیلومتر برای این موتورسیکلت اسپرت تورر جذاب به ثبت رسیده است.

 

منبع

 

مشاوره خرید، فروش و معاوضه خودرو

جهت دریافت مشاوره تخصصی خرید و دریافت لیست قیمت خودرو فرم زیر را پر نمایید

فرم خرید خودرو بی ام و