تاریخ درج خبر : 1401/9/21

مشاوره خرید خودرو کارکرده

با توجه به ممنوعیت واردات خودرو و عدم تنوع در بازار خودروهای صفر کیلومتر، تقاضا در بازار خرید خودروهای کارکرده اقساطی و نقدی روبه افزایش است. از این رو خرید خودرویی کارکرده با تضمین سلامت فنی و ظاهری، می‌تواند گزینه مناسبی در شرایط کنونی برای خودروهای صفر کیلومتر باشد. اما باید در نظر داشت که خرید و فروش خودرو کارکرده در این بازار به سهولت بازار خرید خودرو صفر کیلومتر نمی‌باشد. به همین منظور ممکن است یک اشتباه کوچک زیان مالی و یا مخاطرات جانی فراوانی برای خریدار به همراه داشته باشد.

 

نکات خرید خودرو کارکرده

  •  میزان سال کارکرد خودرو
  • ظاهر خودرو دست دوم
  • کارایی و سلامت خودرو کارکرده
  • قیمت قطعات ماشین دست دوم در بازار
  • دسترسی به تعمیرکاران حرفه‌ای
  • تجهیزات و آپشن‌های بیشتر

 

قیمت خودرو کارکرده BMW

به موارد مختلف زیر بستگی دارد:

  • سال تولید خودرو
  • میزان صحت و سلامت خودرو از لحاظ فنی و بدنه
  • کارکرد خودرو است.

به همین دلیل یکی از موارد بسیار مهم قبل از مراحل خرید خودرو کارکرده که باید مد نظر قرار گیرد، کارشناسی فنی، رنگ و بدنه‌ خودرو دست دوم  است.

 

همانطور که اشاره شد در صورت داشتن برنامه خرید خودرو کارکرده، اولین اشتباه مهم هنگام خرید، چک نکردن وضعیت فنی و بدنه خودرو کارکرده است. حل این مشکل می‌تواند به برآورد هزینه‌ای که در ادامه برای تعمیر و نگهداری خودرو متحمل می‌شوید کمک کند. بسیاری از مردم زمانی که خودرو شان قدیمی می‌شود برای خرید یک خودرو جدید عجله می‌کنند. این مورد دیگر اشتباه مهم هنگام خرید خودرو کارکرده است که پرهزینه نیز می‌باشد و اغلب منجر به پشیمانی می‌شود.

هنگام خرید خودرو کارکرده باید به فاکتورهای زیادی توجه کرد. یکی از مهم‌ترین جنبه‌های خرید خودرو کارکرده فرآیند بازرسی و تایید خودرو است. برخی از اشتباهات که خریداران به طور معمول هنگام خرید خودروهای کارکرده مرتکب می‌شوند شامل عدم دقت آن‌ها به ویژگی‌های مهمی مانند موتور خودرو، سیستم گیربکس یا آسیب دیدگی بدنه است. این اشتباهات می‌تواند پرهزینه باشد و خریداران را از خرید خود منصرف کند.

مشاوره خرید خودرو کارکرده

کارشناسی خودرو در خرید خودرو کارکرده اقساطی و نقدی از پرشیاخودرو برای جلوگیری از ضرر مالی ضروری است؛ زیرا آمارها نشان می‌دهد بیش از 70 درصد خودروهای کارکرده دارای حداقل یک ایراد فنی یا بدنه هستند. کارشناس خودرو یک فرد و یا یک شرکت متخصص و باتجربه است که وظیفه او بررسی سلامت تمامی بخش‌های یک خودرو از جمله بدنه، بخش فنی، موتور، گیربکس و جلوبندی، آپشن‌های و تجهیزات جانبی است. کارشناسی خودرو، اگر به‌صورت دقیق و کامل انجام شود، ارزش واقعی خودرو را مشخص خواهد کرد. غیر از مدل خودرو، تعداد و نوع آپشن‌های آن نیز از دیگر عوامل مهم در تعیین قیمت کارشناسی خودرو یا به عبارتی هزینه کارشناسی خودرو محسوب می‌شود.

 

سایت خرید خودرو کارکرده

 

بررسی وضعیت رنگ بدنه خودرو کارکرده

برای بررسی رنگ و بدنه خودرو حتما در روز و زیر نور طبیعی خورشید و با فاصله نزدیک با زاویه‌های 30 الی 50 سانتی‌متر بررسی را انجام شود. در بررسی رنگ خودرو دقت و وسواس زیاد داشته باشید زیراکه رنگ پریدگی یا رنگ شدگی در جاهای متفاوت خودرو می‌تواند افت قیمتی شدید را نسبت به خودرو بدون رنگ همان مدل با همان میزان کارکرد را داشته باشد. توجه به بدنه خودرو و تصادفی نبودن خودرو یکی از نکات مهمی است که به هنگام خرید خودرو کارکرده باید حساسیت زیادی به خرج داد.

تمامی بخش‌های بدنه خودرو به لحاظ فرورفتگی، پوسیدگی، رنگ پریدگی، ترک خودگی، آچارخودرگی، تعویض کاپوت یا گلگیر و... باید بررسی دقیق صورت گیرد.

شاسی خودرو کارکرده تنها در صورت ضربات سنگین و شدید تغیر شکل می‌دهند که این تغییر شکل تاثیر منفی بر چرخ‌ها گذاشته و به هنگام رانندگی زاویه چرخ‌ها به یک سمت متمایل می‌شود برای رفع این مشکل می‌بایست شاسی‌کشی انجام شود که همین امر از استقامت و ایمنی خودرو می‌کاهد. همچنین ستون و سقف خودرو را به دقت بررسی کنید زیرا که تصادفات هر چند سبک می‌تواند آسیب جدی به این محل‌ها وارد کند.

 

مشاوره خرید خودرو کارکرده

 

بررسی میزان کارکرد خودرو

میزان کارکرد خودرو کارکرده را حتما توسط کارشناس در یک مرکز مجهز و استاندارد توسط دستگاه دیاگ بسنجید. چرا که تغییر کیلومتر شمار در فروش خودر کارکرده بسیار اتفاق می‌افتد. به این نکته توجه داشته باشید که میزان کارکرد معیار مناسبی برای سلامت خودرو نیست چرا که ممکن است خودرویی با کارکرد مثلا 200 هزار کیلومتر کارکرد به مراتب بسیار سالم‌تر از مدل‌های مشابه با کارکرد کمتر باشد. میزان کارکرد خودر کارکرده را با می‌توان با بررسی وضعیت کابین و بدنه خودرو، فرم صندلی‌ها، وضعیت کف پوش، خوردگی تایرها، خوردگی در لاستیک روکش پدال‌ها و همچنین دسته دنده و فرمان می‌تواند تخمین و بدست آورد.

بررسی وضعیت تایرها خودرو کارکرده

در بررسی تایرهای خودرو بصورت چشمی به آج‌ها مخصوصا در کناره‌های بیرونی توجه کنید. ساییده شدن تایرها می‌تواند از ایرادات ناشی از زیربندی و جلوبندی خودرو ناشی شود. تایر‌های ساییده شده ایمنی خودرو را کاهش داده و همچنین هزینه‌های اضافی تعویض را به شما تحمیل می‌کند. همچنین تایر زاپاس را هم حتما چک کنید.

 

بررسی وضعیت داخل کابین خودرو کارکرده

با بررسی دقیق اجزای داخل کابین همچون سیستم تهویه، برف پاک‌کن‌ها، سیستم صوتی، چراغ‌ها، وضعیت صندلی‌ها، کفپوش‌ها، پدال‌ها و... میزان کارکرد خودرو را می‌توان تخمین زد. درب‌ها و لاستیک دور درب را چک کنید. کابین خودرو، وضعیت داشبورد، دستگیره‌ها، پوشش صندلی‌ها را به دقت چک کنید. پدال‌ها ساییدگی زیادی نداشته باشند. از بررسی وضعیت کولر خودرو و قدرت پرتاب باد آن غافل نشوید.

 

بررسی وضعیت سیستم الکتریکی خودرو کارکرده

همانطور که می‌دانید سیستم برق خودرو شامل بخش‌های متفاوتی از جمله چراغ‌ها، مه‌شکن، بالابرهای شیشه، صفحه آمپر، سیستم صوتی و... می‌باشد که می‌بایست قبل از خرید خودرو کارکرده به تمامی این اجزا دقت خاصی داشته باشید. همچنین باتری خودرو را چک کنید. به این صورت که خودرو را روشن کرده و بعد از چند دقیقه چک کنید که موتور خودرو به راحتی روشن شود. همچنین وضعیت استارت خودرو را نیز چک کنید.

 

مشاوره خرید خودرو کارکرده

 

بررسی وضعیت فنی خودرو کارکرده

بررسی فنی خودرو کارکرده به مهارت و تخصص نیاز دارد که به تنهایی نمی‌توانید انجام دهید و حتما ازکارشناسان متخصص کمک بخواهید تا شما در آینده از تقبل هزینه‌های اضافی و گزاف مصون باشید. در بررسی فنی خودرو تمامی اجزای خودرو چک می‌شود. سیستم ترمز، سیستم تعلیق خودرو، فرمان خودرو، موتور و قسمت‌های برقی خودرو از جمله چراغ‌ها، بوق، آب‌پاش، برف پاک‌کن‌ها... به دقت وارسی شوند.

خودرو را روشن کنید و به دودی که از اگزوز خارج می‌‎شود دقت کنید، رنگ دود خروجی اگزوز می‌تواند بیانگر وضعیت موتور خودرو باشد. با روشن کردن موتور و کارکردن به صورت درجا به صدای موتور دقت کنید و ناهنجاری‌ها را دریابید. رادیاتور خودرو را بررسی کنید که نشتی آب نداشته باشد چرا که حتما باید تعویض شود و برای شما هزینه اضافی در بر دارد. با بررسی گیج اندازه‌گیری روغن موتور می‌توان به وضعیت اجزای داخلی موتور پی برد.

 

تست رانندگی با خودرو کارکرده

به هنگام رانندگی با یک خورو تمامی ایرادات احتمالی آن که حتی ممکن است با دستگاه دیاگ نشان داده نشده باشد مشخص می‌شود. قبل از خرید و معامله خودرو کارکرده حتما تست رانندگی را انجام دهید و وضعیت پدال‌ها، فرمان، دنده عقب و جلو، سر و صدای کمک فنرها، ترمز و... بررسی کنید. دقت داشته باشید که ترمز زیادی خلاصی نداشته باشد.

نکات ضروری در خرید خودرو کارکرده

  1. در خرید از فروشنده غیر رسمی دقت کنید. آنها نه تنها مجبور به گذراندن بازرسی نیستند، بلکه مجبور نیستند از هیچ گونه مقررات ایمنی پیروی کنند.
  2. مطمئن شوید که مسافت پیموده شده کیلومتر شمار دقیق و حقیقی باشد. 
  3. از عدم خلافی خودرو اطمینان حاصل کنید و یا خودرو تحت پیگرد قانونی از سوی مراجع ذی صلاح نباشد.
  4. دقت داشته باشید که همه نمایندگی‌ها ضمانت‌نامه‌ای را برای خودروها به تولیدکنندگان ارائه نمی‌دهند و حتی اگر ضمانت‌نامه را ارائه دهند، همیشه معتبر نخواهد بود.
  5. برخی خودروها ممکن است تصادف کرده باشند، بنابراین ممکن است صدمات پنهانی وجود داشته باشد.
  6. مطمئن شوید که شناسه VIN را قبل از خرید توسط شخص معتبر بررسی کرده‌اید.

 

10 اشتباه در خرید ماشین کارکرده

خرید خودرو کارکرده با قیمت مناسب کار ساده ای نیست. اما نکته مهم این است که در مورد همه چیز فکر کنید و بهترین انتخاب را با توجه به بودجه خود و همچنین انتظاراتی که از یک اتومبیل دارید داشته باشید. با این حال، هنگام خرید یک خودرو کارکرده، مهم است که یک سری اشتباهات اساسی را به خاطر بسپارید و از انجام آنها خودداری کنید.

 

مشاوره خرید خودرو کارکرده

 

خرید فقط بر اساس ظاهر

ظاهر خودرو برای بسیاری از خریداران اهمیت زیادی دارد، اما نباید تنها مبنای شما برای خرید و فروش خودرو دست دوم باشد. اگر مصر باشید که تنها و تنها بر اساس ظاهر یک خودرو که بهترین به نظر می‌رسد را انتخاب کنید، گزینه‌های قابل قبول زیادی روی میز باقی خواهید گذاشت. حداقل کار این است که سایر وسایل نقلیه موجود در بازار کارکرده را بررسی کنید. شما ممکن است خودروی پیدا کنید برعکس ظاهر معمولی بهترین کارایی را برای شما داشته باشد.

 

مسافت پیموده شده غیر واقعی

خرید خودرو کارکرده می تواند یک تصمیم آسان و هوشمندانه باشد اما با این حال، اگر از شخصی غیر از نمایندگی خريد ماشين دست دوممی‌خرید، ممکن است گیر افراد کلاهبردار بیفتید. پس مراقب باشید که این اشتباهات رایج را مرتکب نشوید.

 

غیر ضروری دانستن تست رانندگی

یک اشتباه مهم هنگام خرید خودرو دست دوم عدم انجام رانندگی با آن پیش از خرید است. خرید یک وسیله نقلیه کار کوچکی نیست و شما ممکن است هنگام خرید یک وسیله نقلیه از تست رانندگی آن غافل شوید. اغلب، تا زمانی که واقعاً یک خودرو را نگیرید، نمی‌دانید که واقعاً عاشق یک خودرو هستید یا خیر. تست رانندگی خودرو کارکرده بعد از خرید دیگر ارزشی ندارد. پس این کار را قبل از اینکه دسته چک خود را بیرون بیاورید انجام دهید و تجربه ی ارزشمندی کسب کنید.

 

عدم استفاده از یک مکانیک مورد اعتماد

از اشتباهات اساسی هنگام خرید ماشین کارکرده داخلی این است که از مکانیک ها برای بررسی خودرو استفاده نمی کنند. چون تصور این است که در مورد موتور خودرو همه چیز قابل حل خواهد بود. استفاده از بهترین مکانیکی که می شناسید برای بررسی یک خودرو کارکرده اغلب بهترین تصمیمی است که می توانید بگیرید. آن‌ها می‌توانند جزئیات مهمی را پیدا کنند که اگر تنها خرید کنید حتی اگر بارها خودرو را بررسی کنید متوجه نمی شوید. یک مکانیک مورد اعتماد همچنین می تواند به شما بگوید که خودرو در چه وضعیتی است و آیا خرید آن یک حرکت هوشمندانه خواهد بود یا خیر.

 

عدم بررسی قسمت زیرین خودرو کارکرده

در این مورد هم وجود یک مکانیک مورد اعتماد معجزه می کند. بسیاری از خریداران معمولاً فراموش می کنند که قسمت زیرین خودروی دست دوم را بررسی کنند، اما این امر به اندازه هر جنبه دیگری از خرید یک وسیله نقلیه کارکرده بسیار مهم است. چرا که بررسی خودرو را از نظر هرگونه خوردگی، نشتی یا آسیب دیدگی از قسمت زیرین بهترین کار است.

 

عدم بررسی سابقه سرویس های خودرو کارکرده

ما در جاده ها پیوسته در خطر تصادف هستین و این امری اجتناب ناپذیر است حتی با یک رانندگی نرمال. در این حال، ضروری است که از مالک خودرو در مورد سابقه خدماتی خودرو سوال کنیم. آیا هنوز تحت نظر بیمه است؟ آیا دفترچه خدمات دارد؟ آیا خودرو دچار تصادفات بزرگ شده است؟ کدام قطعات در صورت وجود تعویض شده‌اند؟ اینها سوالات مهمی هستند که باید قبل از خرید هر خودروی کارکردهی بپرسید.

 

در نظر نداشتن انتخاب دومی برای خرید خوردو

ممکن است یک خودرو دست دوم بی نقص پیدا کرده باشید، عجله نکنید و گزینه‌های دیگر هم بررسی کنید. این کار شما تضمین می‌کند که وقتی معامله کمتر از حد ایده‌آل به نظر برسد، مشکلات آن بیشتر نمایان شود. همیشه به چندین خودرو نگاه کنید و هرگز به هیچ مدلی متعهد نشوید تا زمانی که برای امضای اوراق سند آماده نشده‌اید.

 

عدم تعیین بودجه قبل از انتخاب

ماشین کارکرده تقریبا همیشه ارزان‌تر از خودرو‌های کاملا نو هستند، اما این بدان معنا نیست که نمی‌توانید بودجه معقولی را تعیین کنید. تحقیقات خود را انجام دهید و محدودیتی برای آنچه که مایلهستید برای یک مدل خاص پرداخت کنید تعیین کنید. این به شما کمک می‌کند تا معامله‌ای متناسب با نیازها و وضعیت مالی خود پیدا کنید.

 

بررسی نکردن وضعیت بیمه خودرو کارکرده

هنگام خرید خودرو دست دوم، تعیین وضعیت بیمه می تواند فراموش شود و این مورد از بیشترین اشتباهات هنگام خرید خودرو کارکرده است که اتفاق می افتد. با این حال، یکی از مهم ترین جنبه هایی که باید به آن فکر کنید همین مورد است. همانطور که می دانید، نرخ بیمه بسته به عوامل زیادی می تواند متفاوت باشد. بنابراین، انجام کمی تحقیق از قبل می‌تواند نه تنها به شما در مذاکره برای خرید کمک کند، بلکه به شما کمک می‌کند تا برای هر گونه هزینه‌ای که ممکن است خودروی کارکرده در آینده ایجاد کند، آماده شوید.

 

بررسی نکردن شماره پلاک از نظر تخلف

و آخرین مورد، بحث تخلفات رانندگی است. ممکن است بدانید که باید قبل از خرید بررسی کنید که آیا وسیله نقلیه با شماره پلاک خود مطابقت دارد یا خیر، اما علاوه بر آن باید بررسی کنید که پلاک مورد نظر دارای تخلف هست یا خیر. VIN  مخفف عبارت Vehicle  Identification Number  و به ‌معنای شناسه خودرو است. شماره Vin پشت کارت خودرو مانند اثر انگشت وسیله نقلیه عمل می کند و می‌تواند اطلاعات زیادی در مورد تاریخچه خودرو به ما بگوید. از طریق این شناسه هر اطلاعاتی شامل شرکت‌های بیمه، حقوقی، سازمان‌های قانونی و راهور ناجا و … در مورد خودرو را می توان کسب کرد.

 

مشاوره خرید خودرو

جهت دریافت مشاوره تخصصی خرید و دریافت لیست قیمت خودرو فرم زیر را پر نمایید

فرم خرید خودرو بی ام و