تاریخ درج خبر : 1401/11/9

معرفی ب ام و M3 CS مدل 2023

ب‌ا‌م‌و سنت دیرینه در ساخت نسخه‌های نفیس و محدود با عملکرد بالا از مدل‌های موجود با نام‌های اختصاری مختلف دارد که وضعیت ویژه را بیشتر برجسته می‌کند. در بین همه، BMW CS و BMW CSL محبوب ترین‌ها هستند.

 

BMW M3 CS

 

تفاوت بی ام و CS و  بی ام و CSL

عبارت "CS" مخفف "Club Sport" است. در همان زمان،"CSL"  نشان دهنده یک مدل CS به طور قابل توجهی بهبود یافته است و به معنای واقعی کلمه مخفف "Coupé Sport Leichtbau" ("سبک وزن اسپرت کوپه") است. منشأ این دو نام اختصاری را می‌توان به دهه 1970 ردیابی کرد، زمانی که BMW مدل جدید بی ام و 3.0 CS و 3.0 CSL کوپه رویایی خود را با کد اتاق E9 عرضه کرد.

 

ب ام و M3 CS مدل 2023 BMW i4 تیون شده توسط AC Schnitzer به ناوگان پلیس آلمان پیوست

 

کمپانی ب‌ام‌و پس از معرفی BMW CSL برای کوپه M4، اکنون به سراغ مدل M3 رفته و نسخه CS را برای این سدان پرفورمنس معرفی کرده است. مهندسان بخش M ب‌ام‌و پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی S58 را تقویت کرده و قدرت آن را به ۵۵۰ اسب‌بخار رسانده که با M4 CSL برابر است درحالی‌که گشتاور تغییری نداشته و مثل M3 کامپتیشن همچنان همان ۶۵۰ نیوتن متر است.

 

BMW M3 CS

 

ب‌ام‌و M3 CS در مدت زمان ۳.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد که ۰.۲ ثانیه سریع‌تر از M3 کامپتیشن xDrive است.

xDrive در BMW چیست؟

همچنین طبق اعلام کمپانی حداکثر سرعت آن ۳۰۳ کیلومتر برساعت ثبت شده است. ب‌ام‌و M3 CS علاوه بر افزایش قدرت ۴۰ اسب‌بخاری، ۳۴ کیلوگرم از وزن خود را از دست داده و سبک‌تر شده است. این کاهش وزن به لطف قطعات پلاستیکی و فیبرکربنی آن است. مواد CFRP در بخش‌هایی مانند کاپوت، اسپلیتر جلو، دیفیوزر عقب، اسپویلر لبه صندوق، سقف، پدال شیفترها و تریم داخلی به کار رفته است.

 

ب ام و M3 CS مدل 2023 BMW i4 تیون شده توسط AC Schnitzer به ناوگان پلیس آلمان پیوست

 

 

یکی دیگر از اقداماتی که برای کاهش وزن در این ماشین صورت گرفته، نصب منبع اگزوز تیتانیومی است. البته ب‌ام‌و در M4 CSL با حذف صندلی‌های عقب پا را از این هم فراتر گذاشته بود اما حذف صندلی عقب برای یک خودروی سدان چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. به همین خاطر در M3 CS شاهد این اقدام نخواهیم نبود.


ب‌ام‌و برای معرفی M3 CS  رنگ جذاب و خیره‌کننده سبز سیگنال را درنظر گرفته است هرچند که رنگ‌های دیگری از جمله رکیب مشکی Sapphire و خاکستری Brooklyn و همچنین رنگ سفید Frozen Solid قابل سفارش خواهند بود. همچنین چراغ‌های دی‌لایت زردرنگ نیز مانند مدل M5 CS در این نسخه لحاظ شده است. خطوط قرمز جلوپنجره و سپر اصلاح شده نیز از دیگر مواردی است که در این نسخه مشاهده می‌شود. همچنین قسمت‌های فیبرکربنی مشابه با M4 CSL نیز در این نسخه بکار گرفته شده است.

 

BMW M3 CS

 

در داخل کابین M3 CS صندلی‌ها با چرم Merino و تزئینات قرمز Mugello پوشیده شده‌اند و صندلی‌های جلو برقی بوده و گرم‌کن دارند. لوگوی CS نیز روی آن‌ها می‌درخشد. فرمان نیز با آلکانتارا پوشیده شده و رنگ‌های معروف M، کمربندها را تزئین کرده‌اند. روی صفحات رکاب درها، عبارت M3 CS حک شده است.

منبع

 

مشاوره خرید خودرو

جهت دریافت مشاوره تخصصی خرید و دریافت لیست قیمت خودرو فرم زیر را پر نمایید

فرم خرید خودرو بی ام و