تاریخ درج خبر : 1401/11/11

هوش مصنوعی در محصولات جدید ب ام و

 

اگر نام Midjourney را نشنیده‌اید، این یک برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند تصاویر را بر اساس متن ارائه شده توسط کاربر تولید کند. شخصی در BMW تصمیم گرفت به آن مراجعه کند و ببیند پس از تایپ جمله زیر چه چیزی به دست آورده است: "ماجراجویی در جنگل را در یک سیاره متفاوت به ما نشان دهید." برخی از نتایج اکنون در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده‌اند، جایی که می‌توانیم نه یک، بلکه دو خودروی SUV ماجراجویانه را بررسی کنیم.


در تصویر شبیه‌سازی شده نخست یک وسیله نقلیه بزرگ تقریبا به اندازه یک X7 با لاستیک‌های همه جارو آفودی و سیستم تعلیق برجسته با ارتفاع زیاد نسبت به سطح زمین برای را نشان می‌‎دهد. همچنین وجود روف‌رک بزرگ و کاور پلاستیکی دور گلگیرها که نمایی مربعی شکل دارند، ظاهری باابهت را پدید آورده‌اند.

 

هوش مصنوعی در محصولات جدید ب ام و

 

حتی ربات هوش مصنوعی می‌داند که جلوپنجره‌های BMW در طول سال‌ها بزرگ‌تر می‌شوند، اما ما استدلال می‌کنیم که، حداقل در این مورد، جلوپنجره کلیوی متناسب با اندازه باشکوه خودرو طراحی شده است.تصویر دیگر، یک شاسی‌بلند X5 را به نمایش می‌گذارد که مانند دیگر خودروها افزایش ارتفاع داشته و به نسخه‌ای آفرودی تبدیل شده است. مشخصا این تصویر برخلاف دیگر تصاویر تولیدشده توسط هوش‌مصنوعی تفاوت خاصی با نسخه واقعی نسل سوم X5 ندارد.


کمپانی ب‌ام‌و طی سال‌های اخیر محصولی در بازار خودروهای شاسی‌بلند آفرودی عرضه نکرده است. این در حالی است که رقبای آن از جمله مرسدس بنز از سال 1970 با استفاده از پلتفرم نردبانی، جایگاه خود را در بازار تثبیت کرده است. BMW در سال 2019 کاری مشابه انجام داد، زمانی که همه را با پیکاپ X7 غافلگیر کرد، اما این خودروی زیبا در نهایت یک پروژه ناموفق بود. این خودروساز مستقر در مونیخ تمرکز اصلی خود را بر توسعه بخش شاسی‌بلندهای سری x از جمله XM معطوف کرده است.

 

هوش مصنوعی در محصولات جدید ب ام و


همانطور که گفته شد، ما باید واقع بین باشیم زیرا فرآیند طراحی و تولید چنین وسیله نقلیه‌ای به سرمایه گذاری قابل توجهی نیاز دارد زیرا این برند لوکس آلمانی پلت‌فرم مناسبی برای چنین خودرو آفرودی ندارد. احتمالا اکنون برای سرمایه گذاری روی پلت‌فرمی که از موتورهای احتراقی پشتیبانی می‌کند، در بازی دیر شده است.

منبع

 

مشاوره خرید، فروش و معاوضه خودرو

جهت دریافت مشاوره تخصصی خرید و دریافت لیست قیمت خودرو فرم زیر را پر نمایید

فرم خرید خودرو بی ام و