تاریخ درج خبر : 1401/11/19

B5 GT قویترین محصول تاریخ ب ام و آلپینا

تیونر مطرح و نام آشنای آلپینا در جدیدیترین پروژه خود سراغ نسخه سدان و استیشن ب‌ام‌و سری 5 رفته و قوی‌ترین موتور خود را درون سینه آن‌ها جای داده است. این پروژه با نام B5 GT شناخته می‌شود.

 

آلپینا که از چندی پیش تحت مالکیت رسمی کمپانی ب‌ام‌و قرار گرفته است، محصولی جدید و تولید محدود را با نام B5 GT معرفی کرده است. این خودرو درواقع بر مبنای نسخه سدان و استیشن M5 شکل گرفته است. اما مهم‌ترین ویژگی درمورد آن‌ها، استفاده از قوی‌ترین پیشرانه تاریخ آلپینا است. این نیروگاه عظیم از یک موتور V8 توئین توربو با حجم 4.4 لیتر تشکیل شده است که با تغییرات اعمال شده توسط آلپینا از جمله افزایش بوست توربو و آپدیت نرم‌افزاری، قابلیت تولید نیرویی معادل 634 اسب‌بخار و 850 نیوتن متر گشتاور را دارد.

 

آلپینا بی ام و B5GT، تیونینگ بی ام و آلپینا بی ام و B5GT، تیونینگ بی ام و

 

نکته قابل توجه در مورد این نسخه، افزایش 13 اسب‌بخاری توان خروجی و 50 نیوتن متری گشتاور نسبت به نسخه معمولی B5 است. همچنین به منظور حفظ ایمنی خودرو، ترمزهای برمبوی چهار پیستونه با دیسک‌های ۱۵.۵ اینچی در جلو و ۱۵.۷ اینچی در عقب درنظر گرفته شده است.

 

نیروی تولید شده موتور توسط جعبه‌دنده بروزرسانی شده 8 سرعته  اتوماتیک به چرخ‌ها انتقال می‌یابد. بر این اساس طبق اعلام آلپینا، نسخه سدان B5 GT برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به حدود 3.4 ثانیه زمان نیاز دارد. این در حالی است که نسخه استیشن برای رسیدن به این سرعت حدودا 3.6 ثانیه زمان صرف می‌کند. همچنین حداکثر سرعت ثبت شده برای نسخه سدان و استیشن به ترتیب برابر است با 330 و 322 کیلومتر بر ساعت است.

 

آلپینا بی ام و B5GT، تیونینگ بی ام و آلپینا بی ام و B5GT، تیونینگ بی ام و

 

اما در ادامه با بررسی طراحی این خودرو، تغییراتی را در می‌‌یابیم که در نمای ظاهری این تغییرات شامل مواردی از جمله رینگ‌های ۲۰ اینچی با طراحی کلاسیک ۲۰ پره با رنگ خاص «مارون ولچیانو»، اسپلیتر سپر جلو، دیفیوزر، چهار خروجی اگزوز با جنس نیترید تیتانیوم و رکاب‌های جانبی آلپینا می‌شود. B5 GT به صورت استاندارد با رنگ‌های اصلی آلپینا یعنی سبز و آبی ارائه خواهد شد اما برای رضایتمندی بیشتر مشتریان، آلپینا شش رنگ اختصاصی سفارشی دیگر از جمله قرمز ایمولا را درنظر گرفته است.

 

آلپینا بی ام و B5GT، تیونینگ بی ام و آلپینا بی ام و B5GT، تیونینگ بی ام و

 

همچنین در داخل کابین نیز چرم ناپا به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود اما چرم مرینو به همراه آپشن‌های تزئینی متعدد مثل ‌تریم چوبی هم قابل سفارش خواهد بود. همچنین امکان سفارش‌گذاری صندلی‌های اسپرت با دربرندگی بیشتر بدن نیز وجود دارد. این صندلی‌ها با پوشش چرم آلکانترا مشکی و آبی و نوشته ALPINA وجود دارد.

 

آلپینا بی ام و B5GT، تیونینگ بی ام و آلپینا بی ام و B5GT، تیونینگ بی ام و

 

طبق اعلام رسمی آلپینا فروش B5 GT هم اکنون با قیمت 145 هزار و 500 یورویی برای نسخه سدان و 148 هزار و 500 یورویی برای نسخه استیشن آغاز شده و تحویل آن از ماه جولای خواهد شد. بدیهی است همزمان با تحویل و عرضه این محصولات، اطلاعات تکمیلی بیشتری از قدرتمندترین موتور آلپینا به دستمان خواهد رسید.

 

منبع

 

مشاوره خرید خودرو

جهت دریافت مشاوره تخصصی خرید و دریافت لیست قیمت خودرو فرم زیر را پر نمایید

فرم خرید خودرو بی ام و