تاریخ درج خبر : 1402/1/28

ب ام و XM نسخه Lable Red معرفی شد.

کمپانی ب‌ام‌و به تازگی از نسخه پرچمدار شاسی‌بلند هیبریدی XM تحت عنوان رد لیبل پرده‌برداری کرده است. این نسخه با ۷۴۸ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور، قوی‌ترین محصول جاده‌ای تاریخ M محسوب می‌شود.

نیروی پیشران در نسخه لیبل رد توسط دو موتور الکتریکی و بنزینی تامین می‌شود. به این صورت که در این نسخه تک موتور الکتریکی مثل نسخه معمولی همان ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت را تولید می‌کند. اما افزایش توان تولیدی به واسطه موتور 4.4 لیتری V8 توئین پاور توربو صورت گرفته است. یعنی با 95 اسب‌بخار افزایش، از 490 اسب‌بخار در نسخه معمولی به 585 اسب‌بخار ارتقا یافته است.

 

بی ام و XM Lable Red

علاوه بر این، گشتاور قوای محرکهٔ هیبریدی XM هم افزایش چشمگیری داشته است. بخشی از این موضوع به خاطر افزایش گشتاور پیشرانهٔ بنزینی از ۶۵۰ نیوتن متر به ۷۲۵ نیوتن متر است اما ب‌ام‌و یک سیستم پیش دنده را هم بین موتور الکتریکی و شفت ورودی گیربکس تعبیه کرده است.

سامانه چهارچرخ محرک xDrive در این خودرو به حالت رانندگی Sand برای حرکت در مسیرهای شنی هم مجهز شده است. شتاب صفر تا 96 این نسخه خاص، 3.7 ثانیه یعنی 0.4 ثانیه سریع‌تر از مدل استاندارد، خواهد بود. حداکثر سرعت این خودرو هم با 11 واحد افزایش نسبت به مدل استاندارد به 250 کیلومتر برساعت رسیده است، اما اگر پکیج M Driver را نیز سفارش دهید، این رقم به 282 کیلومتر برساعت افزایش می‌یابد.

 

ب ام و نسخه کامپتیشن  X5M و X6M را معرفی کرد ب ام و نسخه کامپتیشن  X5M و X6M را معرفی کرد

 

در نمای ظاهری این نسخه شاهد تغییراتی نسبت به نسخه استاندارد هستیم که از جمله آن‌ها می‌توان به رنگ قرمز Toronto برای تزئین حاشیه جلوپنجره، نمای جانبی، رینگ‌ها، نشان‌ها، دیفیوزر عقب و کالیپرهای ترمز اشاره کرد. غیر از رنگ خاکستری Brooklyn متالیک، بیش از 50 رنگ دیگر بدون هیچ هزینه اضافه برای ب ام و XM Label Red قابل سفارش است. البته تعداد محدودی از این خودرو با رنگ مشکی کربن Frozen عرضه خواهد شد.

 

بی ام و XM Lable Red

 

با ورود به داخل کابین XM Lable Red شاهد ادامه پیدا کردن رنگ قرمز بر روی تریم داخلی نیز هستیم و این رنگ را می‌توان در دوخت روی صندلی‌ها، صفحه آمپر، رو دری‌ها و کنسول میانی دید. همچنین در دریچه‌های تهویه هم تریم قرمز کار شده است.

 

ب ام و نسخه کامپتیشن  X5M و X6M را معرفی کرد ب ام و نسخه کامپتیشن  X5M و X6M را معرفی کرد

پس از رونمایی در نمایشگاه شانگهای 2023، تولید ب‌ام‌و XM Label Red از ماه آگوست در ایالت کارولینای جنوبی در آمریکا، آغاز خواهد شد. قیمت این نسخه هنوز اعلام نشده است، ولی ب‌ام‌و XM استاندارد با قیمت پایه 159 هزار دلار به فروش می‌رسد.

 

منبع

 

مشاوره خرید، فروش و معاوضه خودرو

جهت دریافت مشاوره تخصصی خرید و دریافت لیست قیمت خودرو فرم زیر را پر نمایید

فرم خرید خودرو بی ام و