تاریخ درج خبر : 1402/2/30

MW Concept Touring Coupe

نمادی جاودانه از آزادی روی چهار چرخ.

این خودروی کوپه دو نفره که برای تولید یکباره توسعه یافته است، سنت افسانه‌ای ب‌ام‌و را ادامه می دهد. کلاسیک: نمادی بی انتها از آزادی روی چهار چرخ و لذت سفر با هم. ب‌ام‌‍و دیزاین بدنه سنتی یک خودروی اسپرت زیبا را دوباره تجسم کرده و مفهوم شوتینگ بریک را به خودرو داده است. در داخل، سطوح چرمی دقیق ساخته شده از سازنده ایتالیایی Poltrona Frau فضایی مجلل ایجاد می کند. محفظه پشت صندلی ها فضای زیادی را برای چمدان‌ها برای سفرها فراهم می‌کند. همچنین خود چمدان منحصرا به سفارش در کارگاه چرم Schedoni در مودنا ساخته شده است.

BMW Concept Touring Coupé: نمادی جاودانه از آزادی روی چهار چرخ. BMW Concept Touring Coupé: نمادی جاودانه از آزادی روی چهار چرخ.

اولین نمایش جهانی این کانسپت در یک رویداد خودرو و موتورسیکلت‌های کلاسیک با نام Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2023 صورت خواهد گرفت. این خودرو در یک بافت تاریخی احاطه شده توسط موتورهای کلاسیک و خودرو که برای چندین دهه باعث شادی مالکان و ناظران شده است، در Cernobbio ایتالیا به عنوان ادای احترام به جذابیت همیشگی خودرو ارائه می‌شود.

Domagoj Dukec، رئیس دپارتمان طراحی BMW می‌گوید: "مفهوم کوپه تورینگ BMW لذت نهایی رانندگی را جشن می‌گیرد." "یک وسیله نقلیه بسیار احساسی مانند این نشان می‌دهد که اشتیاق به هر چیزی که منجر به لذت رانندگی می‌شود در طول اعصار ضروری بوده و برای آینده نیز چنین خواهد بود."

BMW Concept Touring Coupé: نمادی جاودانه از آزادی روی چهار چرخ.

 

کوپه مفهومی تورینگ ب‌ام‌و دست ساز و منحصربه‌فرد، یک مفهوم بدنه آغشته به سنت را با فناوری یک خودروی اسپرت مدرن ترکیب می‌کند. تناسبات و نام آن یادآور BMW 328 Touring Coupé است که در مسابقه استقامت Mille Miglia در سال 1940 برنده شد. عملکرد کانسپت شوتینگ بریک اشاره‌ای به مدل‌های سری 02 ب‌ام‌و در اوایل دهه 1970 است که نشان‌دهنده «تورینگ» بود. طراحی نشان ها در پشت و داخل این کانسپت منحصر به فرد از کتیبه مدل تاریخی آن الهام گرفته شده است. کانسپت تورینگ ب‌ام‌و از موتور شش سیلندر خطی این برند با ویژگی‌های عملکردی و اصلاحی استفاده می‌کند که وضعیت آن را به عنوان نمادی از لذت رانندگی خالص و بدون تقلب تایید می‌کند.

BMW Concept Touring Coupé: نمادی جاودانه از آزادی روی چهار چرخ. BMW Concept Touring Coupé: نمادی جاودانه از آزادی روی چهار چرخ.

طراحی بیرونی: نسبت‌های چشمگیر، جزئیات منحصر به فرد.

ویژگی بارز طراحی کانسپت تورینگ کوپه، در نمای عقب است که به اصطلاح حجاری شده عنوان می‌شود. این طرح که توسط خطوط روان سقف ایجاد شده است، به طور یکپارچه با پانل‌های جانبی عقب ادغام می‌شود، شکل شانه‌های اسپرت خودرو را برجسته می‌کند، در حالی که شیشه صاف عقب و سطوح مشخص بدنه بر موضع محکم خودرو تاکید می‌کند. با مشاهده از کنار، تفسیر معمولی BMW از نسبت شوتینگ بریک به وضوح قابل تشخیص است. کاپوت بلند، خطوط سقف ساده و انتهای قدرتمند عقب، طراحی متمایز دو جعبه‌ای را تشکیل می‌دهند، در حالی که گرافیک پنجره جانبی کشیده با پیچ و تاب Hofmeister و قوس چرخ‌های عقب بزرگ‌تر شده، بر ظرافت اسپرت آن تاکید می‌کند.

BMW Concept Touring Coupé: نمادی جاودانه از آزادی روی چهار چرخ.

 

رنگ بیرونی Sparkling Lario به طور ویژه برای BMW Concept Touring Coupé توسعه یافته است. با تکه‌های شیشه آبی تعبیه‌شده، رنگ‌های خاکستری مایل به قهوه‌ای آن تصوری بی‌نظیر از عمق ایجاد می‌کنند. این جلوه با تاکید نقره‌ای-برنزی و جلوپنجره کلیوی طراحی شده خاص ب‌ام‌و تکمیل می‌شود. رینگ‌های آلیاژی سبک انحصاری با ابعاد 20 اینچ در جلو و 21 اینچ در عقب، ادامه منطقی این رنگ‌ها را در طراحی شعاعی 20 پره ارائه می‌دهند. اجرای پیچیده و سطوح طلایی رنگ محتاطانه بر شخصیت اسپرت ظریف خودرو تاکید می‌کند.

طراحی داخلی: کاردستی در بالاترین سطح.

فضای داخلی کانسپت مدنظر با با طراحی راننده محور این برند در کابین، با حداکثر توجه به انتخاب مواد، طرح، رنگ و طرز کار تعریف شده است. گزینه انحصاری دو رنگ کارگاه چرم ایتالیایی Poltrona Frau، فضای داخلی را به صورت افقی به دو بخش رنگی جداگانه تقسیم می‌کند: در قسمت بالایی، رنگ قهوه‌ای تیره به تمرکز حین رانندگی کمک می‌کند و در قسمت پایین، قهوه‌ای روشن، راحتی و گرما را به داخل می‌آورد.

BMW Concept Touring Coupé: نمادی جاودانه از آزادی روی چهار چرخ. BMW Concept Touring Coupé: نمادی جاودانه از آزادی روی چهار چرخ.

جزئیات دقیق تودوزی و تسمه‌های چرمی بافته شده برای صندلی و نوار کشویی، ویژگی حرفه‌ای فضای داخلی را برجسته می‌کند که هنر سنتی را در بالاترین سطح با اصول طراحی مدرن ترکیب می‌کند. کیفیت ساخت بالا و توجه به جزئیات نیز از ویژگی‌های چمدانی است که به طور انحصاری برای کانسپت تورینگ توسط کارگاه چرم Schedoni در مودنا طراحی شده است. این ست سفارشی شامل دو کیف بزرگ و یک کیف کوچک به همراه کیف لباس می‌باشد که همگی با خودرو هماهنگی کامل دارند.

 

منبع

 

مشاوره خرید، فروش و معاوضه خودرو

جهت دریافت مشاوره تخصصی خرید و دریافت لیست قیمت خودرو فرم زیر را پر نمایید

فرم خرید خودرو بی ام و