تاریخ درج خبر : 1402/8/9

ب ام و M5 جدید سال 2024 معرفی می شود

نسل جدید BMW M5: قدرت بیشتر و طراحی پیشرفته

پس از آن که نسل جدید BMW سری 5 با نسخه‌های بنزینی و الکتریکی تحت عنوان i5 معرفی شد، اکنون کمپانی ب‌ام‌و درصدد توسعه نسل جدید M5 است.

این سدان پرفورمنس که قرار است سال 2024 به صورت رسمی معرفی شود، دارای بهبودهایی در بخش قوای محرکه است که می‌تواند توانی بالغ بر 700 اسب‌بخار تولید کند. این در حالی است که طراحان صنعتی نیز بر اساس تصاویر جاسوسی منتشر شده از این خودرو در حال تست، رندرهایی را طراحی کرده‌اند که می‌تواند چهره نهایی این محصول را پیش‌بینی کند.

طراحی جدید BMW M5

طبق این تصاویر رندری نسل جدید M5 دارای بدنه‌ای عضلانی، گلگیرهای عریض و دیفیوزر دو بخشی عقب است. همچنین طبق اعلام قبلی ب‌ام‌و، جلوپنجره به‌کار رفته در نسل جدید M5 مشابه با i5 M60 خواهد بود.

ب‌ام‌و M5 جدید سال 2024

پیش‌بینی عملکرد نسل جدید M5

انتظار می‌رود نسل جدید M5 به صورت پلاگین هیبریدی تولید شود. شنیده‌ها حاکی از آن است که پیشرانه S68 نام آشنای ب‌ام‌و که در واقع یک موتور 4.4 لیتری V8 است، نیروی پیشران این خودرو را تأمین کند.

بنابراین انتظار می‌رود توان خروجی این محصول به بیش از 700 اسب‌بخار ارتقا پیدا کند. با این حال، انتظار نمی‌رود M5 جدید نیز مانند XM رد لیبل توان تولید 748 اسب‌بخار را داشته باشد.

پایان دهه و تغییرات در M5

همان‌طور که کمپانی ب‌ام‌و پیش‌تر اعلام کرده بود، حداقل تا پایان این دهه تولید و عرضه پیشرانه‌های هشت سیلندر ادامه خواهد داشت. فرآیند هیبریدی شدن خودروها تنها اقدامی است که می‌تواند حیات این پیشرانه‌های حجیم را تضمین کند.

منبع

مشاوره خرید، فروش و معاوضه خودرو

جهت دریافت مشاوره تخصصی خرید و دریافت لیست موجودی خودرو فرم زیر را پر نمایید

دریافت لیست قیمت