تاریخ درج خبر : 1402/8/28

X8جدید گرانترین شاسی بلند BMW

معرفی اولیه ب‌ام‌و X8

پس از فیس‌لیفت X7، نوبت به معرفی برادر کوپه آن رسیده است. این خودرو با قامت ب‌ام‌و X8 ظاهر خواهد شد و به عنوان گران‌ترین شاسی‌بلند BMW شناخته خواهد شد. هنوز ژرمن‌ها اخبار مرتبط را تائید نکرده‌اند، اما شایعات زیادی درباره آن موجود است که احتمالا در آینده نزدیک تایید خواهند شد.

اغلب قطعات مورد استفاده در X8 با نمونه فعلیX7، مشترک هستند، اما تفاوت اصلی دو خودرو در نمای عقب قرار دارد و انتظار می‌رود X8 ظاهری کوپه مانند داشته باشد. باید توجه داشت که مقامات ب‌ام‌و هنوز دراین زمینه سکوت کرده‌اند، بنابراین اطلاعات فعلی موجود تنها پیش‌بینی رسانه‌های معتبر خودرویی در سراسر جهان است.

 X8جدید، گران‌ ترین شاسی‌بلند BMW

 

مشخصات فنی احتمالی BMW X8

در بخش قوای محرکه، انتظار می‌رود ب‌ام‌و X8 جدید با پیشرانه استاندارد ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو و قدرت ۳۷۵ اسب بخار عرضه شود. همچنین نیروگاه(پیشرانه) نام آشنای ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری ب‌ام‌و نیز در دسترس خواهد بود و احتمالا نسخه هیبریدی این خودرو نیز عرضه خواهد شد. مدل X8 M60i با قدرت ۵۲۳ اسب‌بخار نیز در دسترس خواهد بود. همچنین نسخه تولید آلپینا با پیشرانه ۸ سیلندر و قدرت ۶۳۰ اسب‌بخار در دسترس است. تمامی پیشرانه‌ها می‌توانند با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری کنند.

 X8جدید، گران‌ ترین شاسی‌بلند BMW

 

پیش‌بینی طراحی ظاهری BMW X8

پرچم‌دار جدیدباواریا، احتمالا تفاوت چندانی در طراحی با X7 نخواهد داشت. این مدل جدید با استفاده از پلتفرم CLAR ساخته می‌شود و فاصله بین محوری آن طولانی خواهد بود. تنظیمات شاسی و تجربه سواری آن شاید مشابه X7 باشد. اما ظاهرا طراحی خودروی جدید نیز شباهت زیادی به برادر خود خواهد داشت. شاسی‌بلند فول سایز ب‌ام‌و، به‌تازگی تغییراتی در نمای جلو داشته است، اما عناصر طراحی مشابهی می‌توانند در X8 جدید نیز استفاده شوند. تفاوت اصلی ممکن است در بخش عقب بدنه باشد، که خط سقف خمیده بکار رود و X8 ظاهری کوپه به خود بگیرد.

 X8جدید، گران‌ ترین شاسی‌بلند BMW

 

بررسی طراحی داخلی BMW X8

در طراحی داخل کابین، تفاوت اصلی در بخش عقب قابل مشاهده خواهد بود، چرا که خط خمیده سقف موجب کاهش ارتفاع در بخش عقب کابین خواهد شد. احتمالا این طراحی تأثیر منفی بر فضای سر سرنشینان ردیف سوم خواهد داشت. اگرچه حتی در X7 نیز فضای کمی در صندلی‌های ردیف سوم وجود دارد. همچنین انتظار می‌رود برای تجهیزات مالتی مدیا نیز از نمایشگرهای بزرگ استفاده شود.

 

امکانات رفاهی و تجهیزات BMW X8

در بخش امکانات رفاهی و تجهیزات نیز پیش‌بینی می‌شود لیست کامل و جامعی از آپشن‌ها را شاهد باشیم. به طور مثال نمایشگرهای بزرگ، سیستم تهویه چهار ناحیه، نورپردازی داخلی، ورود بدون کلید، سانروف، وای فای هات اسپات، اندروید اتو و اپل کارپلی، تشخیص صوتی، سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو، رادیو ماهواره‌ای، درگاه‌های USB و... از جمله مواردی است که ممکن است در نسخه‌های پایه X8 جدیدی به کار گرفته شوند.

 X8جدید، گران‌ ترین شاسی‌بلند BMW

همچنین برای نمونه‌های فول نیز موارد دیگر از قبیل درب‌های سافت کلوز، سیستم صوتی حرفه‌ای، نگه‌دارنده فنجان گرم و سرد، سقف شیشه‌ای اسکای لانژ، سیستم کنترل حرکتی سیستم اطلاعات مرکزی، سیستم اطلاعات سرگرمی صندلی‌های عقب و... به لیست یاد شده اضافه شود.

منبع

 

 

مشاوره خرید، فروش و معاوضه خودرو

جهت دریافت مشاوره تخصصی خرید و دریافت لیست موجودی خودرو فرم زیر را پر نمایید

لیست قیمت خودرو