تاریخ درج خبر : 1402/10/23

BMW MH5 900 قوی ترین M5 تاریخ شرکت تیونینگ منهارت

ب‌ام‌و XM Lable با توان 738 اسب بخاری ممکن است عنوان قدرتمندترین BMW تولیدی را داشته باشد، اما این M5 CS است که قوی‌ترین موتور احتراقی را در بین همه آن‌ها دارد و با موتور V8 با کد فنی S63 شناخته می‌شود. شرکت تیونینگ خودرو منهارت با عطش سیری ناپذیر خود برای قدرت، روی موتور 4.4 لیتری توئین توربو کار کرده و آن را به سطح کاملا جدیدی رسانده است.

BMW MH5 900 قویی ترین M5 تاریخ منهارت BMW MH5 900 قویی ترین M5 تاریخ منهارت

بر این اساس این شرکت در جدیدترین پروزه خود یکی از قوی‌ترین M5‌های تاریخ را با نام MH5 900 معرفی کرده که قادر است نیرویی معادل 928 اسب‌بخار تولید کند. این در حالی است که شنیده‌ها حاکی از آن است M5 F90 به زودی جای خود را به نسخه هیبریدی خواهد داد و تحولی اساسی را در قوای محرکه خود تجربه خواهد کرد. در ادامه با جزئیات بیشتری از این پروژه خاص و جذاب منهارت آشنا خواهیم شد.

 

ویژگی‌های تیونینگ خودرو BMW منهارت MH5 900

پروژه جدید شرکت تیونینگ خودرو منهارت که با نام MH5 900 شناخته می‌شود، تنها به تعداد محدود 5 دستگاه تولید خواهد شد. این محصول از پیشرانه ۸ سیلندر ارتقا یافته 928 اسب‌بخاری بهره می‌گیرد و به این ترتیب قوی‌ترین سری ۵ تاریخ منهارت به شمار می‌رود. پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو از ورودی کربنی، توربوهای جدید، اینترکولر واگنر تیونینگ، پیستون‌های جدید و یاتاقان‌های ارتقا یافته استفاده می‌کند.

BMW MH5 900 قویی ترین M5 تاریخ منهارت BMW MH5 900 قویی ترین M5 تاریخ منهارت

مجموعه این قطعات افترمارکت و تجهیزات تیونینگ سبب می‌شود توان خروجی این خودرو به 928 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور آن 1240 نیوتن متر ارتقا پیدا کند. باید خاطرنشان کرد تاندارد M5 CS توانایی تولید نیرویی معادل 627 اسب‌بخار دارد. با مقایسه ارقام خروجی نسخه تیون شده منهارت با نسخه استاندارد می‌توان دریافت که تغییرات اعمال شده توسط این تیونر چه نتیجه‌ای خواهد داشت.

از دیگر تغییرات فنی این خودرو می‌توان به سیستم خروجی اگزوز فولادی ضدزنگ با کنترل سوپاپ و سر اگزوزهای مسابقه‌ای، سیستم فنربندی اسپرت با ارتفاع کمتر از برند KW اشاره کرد. سیستم ترمز این خودرو بدون تغییر باقی مانده و منهارت به همان ترمزهای کربن سرامیکی بسنده کرده است.

 

تیونینگ کیت بدنه فیبرکربنی با ظاهری خشن و جذاب

طبق ادعای منهارت، MH5 900 علاوه‌بر اینکه قوی‌ترین محصول تولیدی این شرکت در سری MH5 است، امکان سفارشی‌سازی بیشتر در این خودرو نیز وجود دارد. نسخه موردنظر که نخستین نمونه تولیدی این سری است، با رنگ بدنه آبی تیره سفارشی، تریم مسی و کیت بدنه فیبرکربنی تولید شده است.

در نمای جلوی این خودرو اسپلیتر بزرگ‌تر، ورودی‌های هوای متفاوت، تریم جدید جلوپنجره و کاپوت کربنی از جمله تغییرات مهمی است که می‌توان به آن اشاره کرد. همچنین در نمای جانبی رینگ‌های ۲۱ اینچی فورج کاری شده با رنگ تیره و تریم مسی بیشترین جلب توجه را به خود دارند که سبب شده چهره کلی خودرو دگرگون شود و بیش از پیش جذاب به نظر برسد. در این بخش آینه‌های کربنی، رکاب‌های جانبی و از دیگر تجهیزات می‌توان اشاره کرد.

BMW MH5 900 قویی ترین M5 تاریخ منهارت BMW MH5 900 قویی ترین M5 تاریخ منهارت

همچنین در قسمت عقب خودرو اسپویلر دو تکه‌ای روی سقف، اسپویلر لبه صندوق و دیفیوزر بزرگ سپر از جمله مهم‌ترین تغییرات ظاهری به ‌شمار می‌رود. چهار عدد خروجی اگزوز با پوشش مشکی مات تکمیل‌کننده طرح جذاب در دیفیوزر سپر عقب هستند.

 

تیونینگ کابین BMW M5

در همان نگاه نخست به کابین MH5 900 می‌توان حجم وسیعی از چرم‌کاری را در تریم این خودرو مشاهده کرد. همچنین پوشش سقف خودرو از جنس آلکانترا بوده که با وجود المان‌های سقف کهکشانی فضایی خاص و متمایز را رقم زده است.

علاوه‌بر این صندلی‌های فیبرکربنی، نشان تجاری منهارت، نمایشگر اضافه شده روی داشبورد، کف‌پوش‌های سفارشی منهارت و ... از دیگر امکانات اضافه شده توسط این تیونر نام‌آشناست. شایان ذکر است علاوه‌بر تغییرات ذکر شده، منهارت امکان سفارشی‌سازی توسط خریدار را نیز اضافه کرده است.

BMW MH5 900 قویی ترین M5 تاریخ منهارت BMW MH5 900 قویی ترین M5 تاریخ منهارت

تاکنون منهارت قیمت نهایی این محصول را اعلام نکرده است. اما با توجه به حداکثر توان 928 اسب‌بخاری و، کیت بدنه فیبرکربنی خاص و امکانات یاد شده، باید گفت قطعا محصول ارزان‌قیمتی نخواهد بود. همچنین با توجه به امکان شخصی‌سازی توسط خریدار، قیمت تمام شده محصول می‌تواند متفاوت باشد.

در پایان باید گفت این یکی از خاص‌ترین پروژه‌های تیونینگ منهارت خواهد بود. اما باید به این نکته هم اشاره کرد که پیش از شاهد معرفی نسخه بسیار خاص و کمیاب MH5 GTR بوده‌ایم که تنها یک دستگاه از ان تولید شده است.

منبع

 

مشاوره خرید، فروش و معاوضه خودرو

جهت دریافت مشاوره تخصصی خرید و دریافت لیست موجودی خودرو فرم زیر را پر نمایید

لیست قیمت خودرو