معرفی ب ام و 318-طراحی ظاهری و نمای بیرونی
یکی از مهمترین نکات در سری ۳ جدید، پایبندی به جلوپنجرهی سنتی ب ام و 318 است. این موضوع، جذابیت سدان آلمانی برای علاقهمندان خودروهای اصیل را بیشتر میکند.
در نمای اصلی، چراغهای کشیده با ساختار دوگانه، هماهنگی بسیار خوب با برشهای بدنه دارند. لبهی کاپوت عملا دیده نمیشود و به جلوپنجره میرسد. حجمدهی سپر، چندان پیچیده نیست اما انحنای جذاب زیر چراغهای جلو و جایگاه مخصوص مهشکن را تامین میکند. ادوات پلاستیکی در نمای روبروی ب ام و سری ۳ جدید دیده میشوند اما به سختی میتوان از طراحی این خودرو، ایراد گرفت.
حالت ساده با پرهیز از خطوط عمیق، در نمای جانبی ب ام و سری ۳ دیده میشود. رینگ ۱۸ اینچ با تایر فاق کوتاه ۲۲۵×۴۵ در نمای جانبی ۳۱۸ وجود دارد. قاب پنجرهها سیاه است و راهنمای نصبشده روی آینه بغل، ظرافت خاص در طراحی یک خودروی آلمانی را نشان میدهد.
نمای پشت ب ام و ۳۱۸ جدید، حس اسپرت و تهاجمی را به خوبی القا میکند. لبهی کاپوت عقب و سپر، برجستگی جذابی دارند که همراه چراغهای باریک، شخصیت انتقامجو برای سری ۳ ارایه میدهند. اگزوزهای دوگانه در طرفین این خودرو، داخل ادوات پلاستیکی نصب شدهاند؛ اما نسخههای گرانتر، مثل M3 دارای سپر تمام فلزی هستند.
ب ام و سری ۳ جدید با طول ۴,۷۰۹ و عرض ۱,۸۲۷ و ارتفاع ۱,۴۴۲ میلیمتر، همراه فاصله محوری ۲,۸۵۱ میلیمتر تولید میشود.
طراحی داخلی و نمای کابین ب ام و ۳۱۸
از سال ۲۰۲۰ به بعد، داشبورد سری ۳ متحول شد و ضمن افزایش ابعاد نمایشگر اصلی، نوعی پیوستگی با پنل دیجیتال پشت فرمان، شکل گرفت.
دو خروجی هوای تهویه مطبوع در مرکز داشبورد، جلوپنجرهی ب ام و را تداعی میکنند. مدل ۲۰۲۳، فاقد دستهدنده است و صرفا جویاستیک مدور با کلیدهای متنوع، بین صندلیها دیده میشوند. قاب کشویی ، دو جالیوانی و شارژر وایرلس را مخفی میکند. نمایشگر لمسی ۱۴/۹ اینچ و پنل دیجیتال ۱۲/۳ اینچ با ساختار خمیده، برای سری ۳ جدید ارایه میشود.
صندلیهای ب ام و ۳۱۸ حتی در ارزانترین مدل، تمام چرم هستند. فضای سرنشینان در ردیف اول، قابل قبول است اما افراد بلند قد روی صندلی عقب، چندان راحت نیستند و جلوی زانو، فاصلهی کمی وجود دارد. این خودرو، ۴۸۰ لیتر برای حمل بار داخل صندوق فراهم میکند.
پیشرانه و تجهیزات فنی ب ام و ۳۱۸
دو مدل ۳۱۸i بنزینی و دیزل هیبریدی ۳۱۸d با قدرتهای مشابه وجود دارند. طبیعتا مدل بنزینی وارد ایران خواهد شد که رسما، ضعیفترین مدل ب ام و سری ۳ است. این خودرو از پیشرانهی ۲ لیتر توئین توربوشارژ مجهز به اینترکولر، ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتنمتر گشتاور میگیرد. ب ام و ۳۱۸ در زمان ۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و همراه گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، نهایت سرعت ۲۲۰ کیلومتر برساعت دارد.
سیستم Start-Stop حالت رانندگی Eco و Pro و Comfort و Sport، نشان دهنده باد لاستیک ها، تنظیم برقی صندلی های جلو در ۸ جهت همراه گرمکن، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو با خروجی عقب، آینه الکتروکرومیک، آینه جمعکن خودکار، حسگر نور و باران در ب ام و ۳۱۸ ارایه میشوند.
دانلود کاتالوگ |
مشاوره خرید، فروش و معاوضه خودروجهت دریافت مشاوره تخصصی خرید و دریافت لیست موجودی خودرو فرم زیر را پر نمایید |