تاریخ درج خبر : 1403/4/11

BMW M5 جدید رسما رونمایی شد.

سرانجام نسل جدید ب ام و M5 با بهره گیری از قوای محرکه هیبریدی V8 مشابه با ب ام و XM با توان خروجی 727 اسب بخار و وزن تقریبی 2.5 تن، با قیمت پایه 120 هزار دلار معرفی شد.

BMW M5 در حال ورود به عصر جدیدی است. این سدان افسانه ای با عملکرد بالا با 40 سال سابقه در حال ورود به نسل هفتم مدل خود است. و مدل اجرایی BMW M GmbH اکنون برای اولین بار دارای یک سیستم محرک الکتریکی است. یک نسخه مخصوص مدل از سیستم M HYBRID به BMW M5 جدید می‌دهد.

 

معرفی نسل جدید ب ام و سری5 تورینگ

 

ارائه قدرت تحسین‌برانگیز و تجربه عملکرد هیجان‌انگیز ارائه شده توسط BMW M5 جدید با تفسیر جدیدی از طراحی خودرو با عملکرد بالا که M به آن مشهور است، همراه است. قوس چرخ‌های برجسته و خط شانه کناری، دماغه تهاجمی جلو و روکش‌های مخصوص مدل اطراف ستون C – از جمله نشان برجسته M5 برای پیچ‌خوردگی Hofmeister – ظاهری اسپرت به خودرو می‌بخشد که به تمایز واضح‌تر از همیشه کمک می‌کند. از سدان BMW سری 5. در عین حال، نسبت غیرمعمول بالایی از سطوح رنگ‌آمیزی شده با رنگ بدن، ظاهری ناب را با اشاره‌ای شیک به استعدادهای پویای برتر آن ایجاد می‌کند.

 

معرفی نسل جدید ب ام و سری5 تورینگ معرفی نسل جدید ب ام و سری5 تورینگ

به این ترتیب، طراحی بیرونی - مانند فضای داخلی مجلل، که با ویژگی های خاص M تقویت شده است - شخصیت چند لایه BMW M5 جدید را برجسته می کند. حس متانت و اطمینان آن توسط ذخایر عظیم قدرتی که در هر زمانی می توان آن را احضار کرد تقویت می شود. این عملکرد که به‌طور محتاطانه در طول سفرهای آرام و فقط الکتریکی ذخیره می‌شود، به وضوح نمایان می‌شود، زیرا BMW M5 جنبه «سدان اسپرت» شخصیت خود را در مسافت‌های طولانی‌تر نشان می‌دهد.

 

معرفی نسل جدید ب ام و سری5 تورینگ معرفی نسل جدید ب ام و سری5 تورینگ

 

سیستم M HYBRID، به‌علاوه فناوری انتقال نیرو و شاسی که بر اساس ویژگی‌های عملکردی خاص آن تنظیم شده است، به BMW M5 جدید دینامیک عرضی و طولی بی‌نظیر در این بخش بازار می‌دهد. ب ام و M5 جدید همراه با خاصیت ارتجاعی فوق العاده اش، عملکرد M را به بعد جدیدی می برد.

اولین نمایش جهانی BMW M5 جدید در جشنواره سرعت گودوود در انگلستان در جولای 2024 برگزار می شود و تولید آن در کارخانه گروه BMW در Dingolfing از همان ماه آغاز می شود. عرضه جهانی BMW M5 جدید در نوامبر 2024 آغاز می شود و همزمان با معرفی BMW M5 Touring جدید همراه خواهد بود. مهمترین مناطق فروش این سدان با عملکرد بالا آمریکای شمالی و اروپا هستند. ایالات متحده آمریکا تا حدودی بزرگترین بازار فردی است و پس از آن بریتانیای کبیر، آلمان، کره جنوبی، چین، ژاپن و کانادا قرار دارند.

 

معرفی نسل جدید ب ام و سری5 تورینگ

 

سوپر سدان باواریایی از همان قوای محرکه پلاگین ‌هیبریدی شاسی‌بلند XM استفاده می‌کند که از یک پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی در گیربکس هشت سرعته اتوماتیک تشکیل شده است.

پیشرانه بنزینی به‌تنهایی ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و موتور الکتریکی هم ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور به آن می‌افزاید تا مجموع خروجی به ۷۲۷ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور برسد. پکیج باطری ۱۴.۸ کیلووات ساعتی با امکان پیمایش تا ۴۰ کیلومتر به‌صورت تمام الکتریکیف نیروی موتور الکتریکی را تامین می‌کند.

این سدان هیبریدی ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی ‌که این شتاب در نسخه کامپتیشن M5 قبلی با ۶۲۵ اسب بخار قدرت ظرف مدت ۳.۱ ثانیه انجام می‌شد.

معرفی نسل جدید ب ام و سری5 تورینگ معرفی نسل جدید ب ام و سری5 تورینگ

 

نسل جدید ب‌ام‌و M5 ماه آینده در فستیوال سرعت گودوود برای اولین بار به نمایش عمومی درخواهد آمد و تولید آن در ماه جولای آغاز خواهد شد. قیمت این سدان اسپرت آلمانی از ۱۲۰,۶۷۵ دلار آغاز می‌شود.

منبع

 

مشاوره خرید، فروش و معاوضه خودرو

جهت دریافت مشاوره تخصصی خرید و دریافت لیست موجودی خودرو فرم زیر را پر نمایید

لیست قیمت خودرو