تاریخ درج خبر : 1400/7/7

پیش‌بینی‌ها از نسل جدید BMW سری 5

این در حالی است که اخیرا تصاویر رندر جدیدی از این خودرو منتشر شده که می‌توان به چهره و ظاهر احتمالی این محصول نزدیک باشد. گفتنی است انتظار می‌رود در سال 2023 شاهد معرفی نسل جدید سری 5 باشیم. چرا که آخرین نسل از این محصول در سال 2016 و با کد اتاق G30 معرفی شده است.

 

نسل جدید این خودرو از پلتفرم CLAR استفاده خواهد کرد و به استراتژی “قدرت انتخاب” باواریایی‌ها وفادار خواهد بود چراکه با پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی، پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی در دسترس خواهد بود. پروتوتایپ های پلاگین هیبریدی سری ۵ جدید قبلا در خیابان‌های مونیخ و با طراحی کلی دینامیک و تناسبات ابعادی سنتی سه جعبه‌ای دیده شده‌اند.

 

با توجه به تصاویر منتشر شده از نمونه پروتوتایپ با پوشش استتاری، می‌توان انتشار داشت نسل جدید این خودرو بدنه‌ای عضلانی‌تر از حال حاضر داشته باشد. در نمای جلو چراغ‌های جدید با جلوپنجره بزرگ‌تر را می‌توان مشاهده کرد. همچنین در نمای عقب نیز خط سقف با شیب نسبتا زیاد و کوپه مانند به قسمت انتهایی خودرو متمایل شده است. پیش‌بینی می‌شود چراغ‌های عقب نیز به صورت یکپارچه با نوار LED به یکدیگر متصل شوند.

 

انتظار می‌رود در داخل کابین نسل جدید سری ۵ از نمایشگر منحنی دیده شده در iX و پشت آمپرهای دیجیتال ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر مرکزی ۱۴.۹ اینچی استفاده شود. سیستم اطلاعات سرگرمی سری ۵ جدید از سیستم‌عامل جدید ۸ با ویژگی‌های ارتباطی پیشرفته سود خواهد برد.

 

شنیده‌ها حاکی از آن است نسل جدید سری 5 با طیف متنوعی از پیشرانه‌های به‌روز 4 و 6 سیلندر و تکنولوژی هیبریدی ملایم به بازار عرضه شود. نسخه پلاگین هیبریدی از یک پیشرانه 3 لیتری توربو و یک یا دو موتور الکتریکی بهره خواهد برد که توانایی تولید حدودا 500 اسب‌بخار را دارد.

از چندی پیش خبرهایی مبنی بر معرفی و رونمایی از نسل هشتم ب‌ام‌و سری 5 در محافل خودرویی منتشر شده است که بر این اساس طبق تصاویر جاسوسی منتشر شده از این خودرو، طراحان صنعتی دست به کار شده و چهره احتمالی این سدان جدید را پیش‌بینی کرده‌اند.

 

بی ام و سری 5 جدید BMW بی ام و سری 5 جدید BMW

 

نسخه بی ام و پرفورمنس نیز نخستین محصول الکتریکی شده M خواهد بود که جایگزین M5 می‌شود. این نسخه از یک موتور 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربوی هیبریدی برخوردار است که قادر به تولید نیرویی نزدیک به 750 اسب‌بخار خواهد بود.

 

در انتها نیز نسخه BMW تمام الکتریکی سری 5 نیز قرار است با نام BMWi5 با ظاهری متفاوت، جلوپنجره جدید و المان‌های ظاهری آبی رنگ به بازار عرضه شود. این محصول می‌تواند در نسخه پایه پذیرای یک موتور الکتریکی در محور عقب باشد که نیرویی معادل 300 اسب‌بخار را تولید کند.

نسخه قوی‌تر بی ام و xDrive50 نیز از دو موتور با توان تولیدی بیش از ۵۰۰ اسب‌بخار بهره خواهد برد و با استفاده از پکیج باتری‌های بزرگ ۱۰۰ کیلووات ساعتی، شعاع حرکتی ۶۰۰ کیلومتری خواهد داشت. با این حال باید تا آن زمان منتظر ماند و دید که ب‌ام‌و سری 5 جدید چه ویژگی‌های خواهد داشت.

منبع