تاریخ درج خبر : 1401/7/2

آلپینا XB7 معرفی شد.

پس از انتقال سهام آلپینا به کمپانی ب‌ام‌و شاهد تغییرات اساسی در ارائه محصولات لوکس از سوی این زیربرند هستیم. به تازگی ب ام و شاسی‌بلند لوکس X7 نیز با تغییراتی جذاب تحت عنوان XB7 با برندآلپینا معرفی شده است.

سرانجام پس از انتشار تصاویر متعدد از آلپینا XB7، جزئیات دقیق‌تری از این محصول مشخص شده است. آلپینا که تغییراتی نسبت به نسخه M60i اعمال کرده است، قصد دارد این محصول را با قیمت حدودی 15 هزار دلار به بازار عرضه کند. این در حالی است که پیش از این عرضه محصولی با چنین قیمت توسط کمپانی ب‌ام‌ کم سابقه بوده است.

آلپینا XB7 معرفی شد.

آلپینا XB7 مجهز به پیشرانه‌ S68 ب‌ام‌و است. قلب تپنده این خودرو که از یک موتور  4/4 لیتری V8 مجهز به سیستم هیبرید تشکیل شده است، قادر است حداکثر توان 630 اسب‌بخار و 800 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این نیرو نسبت به X7 M60i حدود 70 اسب‌بخار بیشتر است. بر این اساس شتاب صفر تا صد این شاسی‌بلند ۲۷۱۵ کیلوگرمی حدود 3/9 ثانیه برآورد شده است.

 

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، این خودرو نسبت به نسخه استاندارد تفاوت‌هایی دارد. همچنین آلپینا گزینه‌های سفارشی‌سازی متعددی را نیز برای خریداران درنظر گرفته است. رینگ‌های ۲۱ تا ۲۳ اینچ مخصوص XB7، تایرهای متنوع با پهنای ۲۸۵ و ۳۲۵ میلی‌متر و چندین نوع سیستم خروجی اگزوز از جمله مواردی هستند که خریداران می‌توانند هنگام سفارش‌گذاری به آن‌ها توجه کنند.

آلپینا XB7 معرفی شد.

نسخه پایه آلپینا BX7 مجهز به سیستم فنربندی هوایی (پنوماتیک) در جلو و عقب و همچنین ترمزهای برمبو با ابعاد ۱۵/۵ اینچ در جلو و ۱۵/۷ اینچ در عقب، همراه کالیپرهای آبی هستند. از جمله ویژگی‌های درون کابین نیز می‌توان به 4 یا 6 صندلی با چرم دستدوز و ادوات تزئینی چوبی اشاره کرد.

آلپینا XB7 معرفی شد.

دو نمایشگر ۱۲/۳ اینچ برای راننده و ۱۴/۹ اینچ برای سیستم سرگرمی روی داشبورد نصب خواهد شد. نشان درخشان XB7 هم در قسمت‌های مختلف کابین، جای‌گزین M و M60i می‌شود. تزئینات و نورپردازی مخصوص رکاب زیر در ورودی نیز، چنین شرایطی خواهند داشت. بخش تنظیم‌کننده‌ی حالت رانندگی iDrive که در جایگاه دسته‌دنده وجود دارد نیز برای آلپینا XB7 متفاوت از X7 استاندارد است.

آلپینا XB7 معرفی شد.

گفتنی است آلپینا XB7 با اعمال تغییراتی که گفته شد، در بازار ایالات متحده قیمتی حدود 146 هزار دلار خواهد داشت. این در حالی است که تفاوت قیمت آن با نسخه X7 M60i حدود 42 هزار دلار خواهد بود. در پایان یادآور می‌شویم که نسخه پایه این خودرو برچسب قیمتی 80 هزار دلار را به خود دیده است.

 

منبع