تاریخ درج خبر : 1401/9/6

ب ام و 3.0 CSL معرفی شد.

با نزدیک شدن به پایان پنجاهمین سالگرد BMW M GmbH، این دپارتمان انحصاری‌ترین مدل خود را ارائه می‌کند. ب‌ام‌و 3.0 CSL شاهکاری از مهندسی که ماهیت 50 سال شور مسابقه‌ای را در بر می‌گیرد.

BMW 3.0 CSL با هدف ترکیب بهترین پنج دهه تخصص مسابقه‌ای BMW M GmbH در خودرویی با هاله‌ای بسیار احساسی توسعه داده شده است. تمام جنبه‌های شخصیت آن - ظرافت بیرونی پویا، کابین خودروی کلاسیک، ساختار سبک وزن هوشمند، موتور شش سیلندر مستقیم، گیربکس دستی و دیفرانسیل عقب - بر اساس اصول سنتی یک خودروی BMW M است.

 

بی ام و ام پرشیاخودرو بی ام و ام پرشیاخودرو

 

آنها با کمک آخرین فناوری یکدیگر را تکمیل می‌کنند تا نماد نهایی شیفتگی را برای عملکرد برتر در سبک برندی که 50 سال موفق بوده است ایجاد کنند. بنابراین سواری با BMW 3.0 CSL نه تنها یک تجربه انحصاری با کارایی بالا است، بلکه یک برخورد احساسی با تاریخ و زمان حال قدرتمندترین سرگذشت جهان است.

ویژگی های ب ام و 3.0 CSL

BMW قصد دارد از 3.0 CSL تنها 50 دستگاه تولید کند. این کوپه تولید محدود دنباله‌روی کانسپت3.0 CSL  Hommage سال ۲۰۱۵ است اما طراحی آن برای تولید تعدیل شده است. چراغ‌های جلو با تم زردرنگ و چراغ‌های عقب لیزری از M4 CSL گرفته شده‌اند اما نمای متفاوتی دارند و تا حدودی توسط گلگیرهای برجسته جلو و عقب تحت‌الشعاع قرار گرفته‌اند. همچنین خم هافمایستر که به عنوان یکی از ارکان اصلی در طراحی محصولات ب‌ام‌و به شمار می‌رود، در این نسخه نیز مشاهده می‌شود.

علاوه‌بر این طرح رنگ‌آمیزی بدنه نیز یادآور خودروهای مسابقه‌ای است که هیجان و قدرت را به بیننده القا می‌کند.فضای داخل کابین مشابه با ب‌ام‌و M4 است که با تودوزی مشکی رنگ از جنس آلکانترا و تریم فیبرکربنی مات تزئین شده است.

 

بی ام و ام پرشیاخودرو بی ام و ام پرشیاخودرو

 

صندلی‌های اختصاصی M با نشان 3.0 CSL و شماره تولید خودرو روی داشبورد از دیگر ویژگی‌های داخل کابین است. نکته جالب توجه حذف صندلی‌های عقب است که به منظور کاهش وزن و افزایش رادمان صورت گرفته است.

خودرو بی ام‌ و 3.0 CSL درون سینه خود قوی‌ترین پیشرانه 6 سیلندر تاریخ باواریا را جای داده است. این پیشرانه 6 سیلندر خطی توئین توربو با حجم  3 لیتری توان تولید 560 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 550 نیوتن دارد. این در حالی است که M4 CSL توان تولید 550 اسب‌بخار دارد.

 

مشاوره خرید، فروش و معاوضه خودرو

جهت دریافت مشاوره تخصصی خرید و دریافت لیست قیمت خودرو فرم زیر را پر نمایید

فرم خرید خودرو بی ام و

 

اما گشتاور به میزان قابل‌توجه ۱۰۰ نیوتن متر کاهش یافته است زیرا انتقال نیرو در این نسخه ویژه از طریق یک جعبه‌دنده 6 سرعته دستی صورت می‌گیرد که توان تحمل گشتاور بالاتر را ندارد. دیفرانسیل فعال M، سیستم تعلیق تطبیقی M و ترمزهای کربن سرامیکی M نیز از دیگر ویژگی‌های این کوپه ویژه آلمانی هستند.

 

بی ام و ام پرشیاخودرو بی ام و ام پرشیاخودرو

 

با این حال شرکت بی ام و هنوز اعداد پرفورمنس این کوپه را اعلام نکرده است، اما از آن‌جا که جعبه‌دنده دستی برای آن درنظر گرفته شده است، انتظار می‌رود از M4 CSL کمی کندتر باشد. همچنین تاکنون قیمت و زمان عرضه آن اعلام نشده است. اما گفته می‌شود ساخت تمام 50 دستگاه 3.0 CSL حدوددا 3 ماه زمان نیاز داشته باشد. بر این اساس باید منتظر باشیم یکی از گران‌ترین محصولات تاریخ باواریا در آینده‌ای نزدیک راهی بازار شود.

 

منبع